arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۸۰۲
تعداد نظرات: ۸۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
سیدمهدی طباطبایی:

سخنان آیت الله هاشمی پخته و سنجیده بود؛ برخی که بعد از انقلاب داراي اعتبار و منافعي شدند باید هم از اظهارات ایشان ناراحت شوند / اگر انقلاب نبود اینها امروز هیچ چیزی نداشتند / مراجع «سیدحسن» را تایید کردند، چرا او باید رد شود؟

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه اجتهاد سیدحسن خمینی از سوی علما و مراجع بزرگی تایید شده است خاطرنشان کرد: امتحان برای تایید اجتهاد و یا احراز اجتهاد اخرین راه است ونباید به عنوان تنها ملاک و راه باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنان آیت الله هاشمی پخته و سنجیده بود؛ برخی که بعد از انقلاب داراي اعتبار و منافعي شدند باید هم از اظهارات ایشان ناراحت شوند / افراد زیادی را می‌شناسم که اگر انقلاب نبود امروز هیچ چیزی نداشتند / مراجع «سیدحسن» را تایید کردند، چرا باید عدم احراز صلاحیت شود؟

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه اجتهاد سیدحسن خمینی از سوی علما و مراجع بزرگی تایید شده است خاطرنشان کرد: امتحان برای تایید اجتهاد و یا احراز اجتهاد اخرین راه است ونباید به عنوان تنها ملاک و راه باشد.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی استاد اخلاق با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله هاشمی مبنی براینکه«همه ما به امام خمینی(ره) بدهکاریم»، اظهار داشت: سخنان آیت‌الله هاشمی سخنانی درست، پخته و سنجیده‌ بود. در واقع نوعی یادآوری به مسئولان بود که بدانند چه کسی آنها را با این نقطه رسانده است. 

وی افزود: نمی‌خواهم کسی را رنجیده خاطر کنم ولی افراد زیادی را می‌شناسم که اگر انقلاب نشده بود امروز هیچ چیزی نداشتند، هیچ اعتباري نداشتند، اینها مرد کار نبودند، برخی از روحانيون هم بودند که مرد منبر و سخنرانی نبودند، ولی چون انقلاب برپاشد بود داراي اعتبار و منافعي شدند. این افراد قطعا باید از این سخنان آیت الله هاشمی ناراحت شوند. 

عضو جامعه روحانیت مبارز که با خبرانلاین گفتگو می کرد، همچنین درباره عدم احراز صلاحیت سیدحسن خمینی، گفت: این موضوع بسیار مهمی است شورای نگهبان می گوید فقیه بودن را ما باید تشخیص دهیم عيبي ندارد شما هم تشخيص دهيد ولي در انجاييكه نظر مراجع مسلم پيش می‌آيد نظر خود را مقدم نپنداريد كه اين لطمه زدن به اعتبار حوزه و روش اصيل دروس و بحث حوزوي است، آيا قبول نداريد كه تشخیص فقیه بودن با علما و مراجع هم است؟

وی با تاکید بر اینکه امتحان و آزمون خبرگان ملاک اصلی انتخاب فقیه نیست، گفت: اینها قوانینی است که شورای نگهبان جدیدا ایجاد کرده است، البته به شکل قانونی هم درآمده و اشکالی هم ندارد ولی مراجع تقلید باید تایید کنند که فردی مجتهد و فقیه هست یا نه. در قانون اولیه هم این بود که از سه نفر می‌توان احراز اجتهاد کرد، اول کسی که شهرت علمی دارد، دوم کسی که درسش مشهور است، سوم هم کسی که در بین فقها مشهور باشد. بحث بر سر این است که اعضای شورای نگهبان می گویند ما باید مجتهد بودن را تشخیص دهیم ولی این درست نیست، اصلا چه کسی اجتهاد خود شما را تایید کرده است؟ مگر اجتهاد شما را علمای دیگر تایید نکردند پس برای کاندیداهای خبرگان هم می توان اجتهاد را از طریق علما اثبات کرد. 

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: اجتهاد نوه امام خميني را انچه كه گفته ميشد بسياري از حضرات و علماي اعلام تاييد كرده‌اند و خود اعضاي محترم شورا نيز مي‌توانند با بررسي دروس با اين نتيجه برسند اما به نظرم دلايلي منجر به اين شده كه آقايان بر عملكرد خود مصر باشند حتي غير يادگار امام هم من افرادي را ميشناسم كه مشهور به علم هستند سالهاست دروس دارند اما رد شده اند، اين روش براي آينده خطر ناك و نسبت به گذشته شبهه ناك خواهد بود.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه برخی کاندیداهای خبرگان بدون گذراندن آزمون تایید صلاحیت شدند، تصریح کرد: چرا آن افراد تایید صلاحیت شدند، مطمئنا براساس همین ادله ای بود که عنوان کردم، حتي معتقدم روش اصلي و درست همين است و ديگران هم (كسانيكه شهرت علمي دارند يا در حوزه مشهور به اجتهاد هستند) بايد اينگونه تاييد صلاحيت مي‌شدند.

حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی اعتراض سیدحسن خمینی به عدم احراز صلاحیت شان را اقدامی درست دانست و خاطرنشان کرد: مراجع و علما وي را تایید کردند پس چرا باید عدم احراز صلاحیت شود.

وی در پايان گفت ايام دهه مبارك فجر است بسياري از دوست داران انقلاب و مبارزين اصيل ياران امام اگر حرفي ميزنند درصدد حفظ نظام و دستاوردهاي امام است و ما نبايد به چشم مخالف به آنان نگاه كنيم البته من هم معتقدم حفظ حرمت بيت امام و در صدر ان حرمت سيد حسن به معني كسي كه بسيار به امام شباهت دارد از مسلمات است و اگر كسي براي امام احترام قايل است بهتر است اين حرمت را براي يادگار ايشان هم قايل باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۹
در انتظار بررسی: ۶۷
غیر قابل انتشار: ۱۷
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
27
229
درود بر هاشمي
درود بر طباطبايي

اميدوارم رييس جمهور فكور هم از آقاي هاشمي، صداي ملت، دفاع كنند.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
کرده و میکنه
ناشناس
| Italy |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
اگر به تعداد لایکها درباره اصولگرایان و اصلاح طلبان سری بزنید میزان مقبولیت اصولگرایان نسبت به اصلاح طلبان 1 به 100000 است
حمید
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
18
154
خدا خیر به این یار واقعی انقلایب بدهد خدا ایشان را حفظ کند که موقعیت شناسند ودر این موقعیت حساس که هر کلمه که اختلافات داخلی مارا نشان دهد دشمن را یک قدم به هدفش یعنی از هم پاشیدن اتحاد ملت ایران تنها سلاحی که امام (ره )با آن پیروز شد نزدیک میکند حرف از تفرقه نمیزنند
اسمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
19
147
درود و سلام و صلوات خداوند بر شما فرزند شجاع زهرای اطهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
15
143
اقا سيد مهدى جده ات فاطمه زهرا فرداى محشر كمكت كند دو روز است اينقدر ارام نشده بودم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
207
29
ایشان در حد و اندازه ای نیست که بخواهیم خبرهای او را بخوانیم.
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
ایشان استاد اخلاق هستند نه سیاست
علی
| Canada |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
حد و اندازه تو رو قبول دارم، مطلب سنگین و بزرگه، خوب برات جا نمی افته !
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
شما؟؟
علي
| Germany |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
حد و اندازه‌ي شما چقدر است آقايي كه حتي نامت را هم نمي‌نويسي و از آي پي ناشناس هم كامنت مي‌دهي!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
منفیهات رو بشمار حد و اندازش دستت میاد بی ادب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
خب شما نخوان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
14
110
هزاران درود
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
16
111
جانا سخن از زبان ميليون ها ايراني ميگويي...

خدا حفظت كنه آقا سيد...

ما هم همينو داريم ميگيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
16
86
بابا تو یه دونه ای بقرآن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
140
24
هاشمی یک مسأله قانونی و اعتباری جامعه را تبدیل به یک مسأله شخصی وجزیی کرده و این خلاف مصلحت نظام است
علی
|
United States of America
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
11
83
برخی افراد بی چشم و رو و تمامیت خواه که از هاشمی کبیر بعنوان نردبام ترقی استفاده کرده اند عامل اصلی تفرقه و نفاق در کشورند.
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
122
27
صرفا جهت اطلاع شما!
آقای هاشمی هم اگر انقلاب نبود هیچ چیزی نداشتن!
و اتفاقا ایشان هم بعد از انقلاب دارای اعتبار و منافع شدند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
حالا اون صرفا جهتشو بچرخون سمت خودت:جد در جد هاشمی باغهای عظیم پسته داشتند و صادر میکردند و هیچ نیاز مادی نداشتند و فقط و فقط بخاطر اعتقاداتشون توی زندانهای طاغوت شکنجه شدن وپیر شدن.وگرنه میتونستن مثل ثروتمندهای دیگه برن کیفشونو بکنند
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
احسنت
ما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
اتفاقا به فرموده رهبری ایشان بخشی از اموال قبل از انقلاب خود را در راه مبارزه هزینه کردند در ضمن زندان هم رفته اند .آقای تئوریسین چه کرده که خودرا معتبر میداند؟!!!
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
تو این سایت حرف حق خریدار نداره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
در این مورد مطمئن هستید؟
کمی مطالعه و جمع آوری اطلاعات اولیه، و ... البته انصاف بد نیست
علي
| Germany |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
و البته ايشان جان و مال و فرزند و اعتبار و آبرو و زندگي و ..... همه چيزش را پاي انقلاب گذاشته و وقتي فرزندش را به حبس بردند، خودش را مورد اهانت قرار دادند و مي‌دهند براي اعتبار نظام سكوت كرده و جز مصلحت نظام را نخواسته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
112
15
اگر ذره ای به انقلاب وملت و کشور علاقه داشتید و برایتان کشور وملت اهمیت داشت . این قدر بخاطر یک نفر که قانون را رعایت نکرده هو وجنجال راه نمی انداختید . این انقلاب فتنه کردستان و شریعتمداری و00000 را از سر گذرانده با این رفتار زشت فقط ابروی خود را می برید
مهدی
|
Germany
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
10
77
افزین به صبحتهای اقای سید مهدی طباطبایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
6
65
استدلال از این قویتر داریم "اين روش براي آينده خطر ناك و نسبت به گذشته شبهه ناك خواهد بود"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
8
66
شیری که خوردی حلالت درود بر بزرگ مرد اخلاق امیر علی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
70
10
باسلام
اگر ایشان عضو حزب و پیرو رویه ای مخالف هم بودند ، اینطور مدافع نام پدر ایشان می ماندید و آیا مدافع دلایل ایشان حتی بر خلاف رویه تصویب شده قانون می بودید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
88
18
صادقانه بگید سایت انتخاب یک خبرگزاری است یا وبلاگ آقای هاشمی رفسنجانی و همفکران؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
9
37
احسنت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
7
55
درود بر استاد طباطبایی
ایران معتدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
7
59
درود خدا بر " استاد اخلاق " آقای طباطبائی !

اگر ایشان را استاد اخلاق می نامند ، بی دلیل نیست !

واقعا ایشان در هر زمانی حرف حق را میزنند و ایکاش از این انسانهای وارسته در نهادهای سیاستگذاری و تصمیم گیری بسیار داشتیم تا هر تصمیمی را از روی انصاف و اخلاق بگیرند !!!

و ایکاش به توصیه ها و راهمایی های این مرد وارسته گوش بدهند و کام مردم را با رفتارهای سیاسی تلخ نکنند ، آنهم در آستانه سالگرد انقلابی که دنیا را تکان داد و همه را به تحسین واداشت ...
امیدواریم قضاوت را بر عهده مردم بگذارند تا ببینند که مردم چگونه قدر امام خمینی (ره) را بعد گذشت این همه سال میدانند و خود را وامدار این خاندان میدانند ...
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
7
46
صد در صد موافقم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
10
38
نظر چند علمای اعلم به اوراق امتحانی نمی ارزد
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
11
43
سیدبزرگوار درودبرافکاربلندت انشا... روزی باشد فقط روحانیونی امثال شما دراین کشورباشند امین
tttt
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
48
10
اقای طبا طبایی شما هم موضع خودتو مشخص کن کدو طرفی هستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
مسلما در خط شما نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
11
32
زنده باد
اکرم بچه بعد از إنقلاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
8
31
با سلام وتبریک دهه فجر واقعأ گریه م گرفته که مردهمیشه در صحنه انقلاب ومبارز رآیک عده خس وخاشاکی که بنا به تشخیص مصلحت نظآم مجبورم خفه خون بگیرم مفسد بخوانند حجت الاسلامو المسلمین مرد بزرگ وتو دآر انقلابی بوده وهست،وهرچه ایشان بفرمایند درست است خواهش میکنم برآی پر کردنو لقمه لقمهک ردنم مملکت بیشتر از این به مابچه های بعد أزانقلاب ظلم نکنید واصل نظام رآبرآی پست ومقام یک عده خس وخاشاکی که دیگرآن رآچون بهش رأی ندآدن توهین کرد زیر سوال نبرید درود برعقیده حاج آقا طباطبایی
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
7
35
زنده باد. من نمیدونم که تا کی باید چوب استراتژی غلط اصلاح طلبایی مثل ابطحی و عبدی رو بخوریم. چه نفعی داشت این حرف ها در این موقع؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
8
40
خداوند ازادمردانی همچون شما رو حفظ کند که دین خود را به دنیا نفروختید.
ناصر هشترودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
8
31
درود خدا بر مردان راستین که حق را به قدرت داشتن ترجیح میدهند
مجتبی زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
8
26
درو دخدا بر شما
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
7
29
بسیار یاد آوری منصفانه ای فرموده اند که:افراد زیادی را می شناسم که اگر انقلاب نشده بود امروز هیچ چیزی نداشتند"!مرحبا بر تو ای سید صادق مرحبا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
7
25
احسنت احسنت
کاش گوش شنوایی وجود داشت
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
8
24
درود برشما
123
|
Kazakhstan
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
7
21
درود بر سید عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
4
32
جنبه سیاسی رای شورای نگهبان می چربد چون آقای سید حسن هم مجتهد هستند هم از بیت امام هستند هم مراجع زیادی ایشان را تائید کردند هم تعدادی هستند که بدون آزمون تائید صلاحیت شده اند ولی هنوز صلاحیت ایشان برای شورای نگهبان احراز نشده است!!!
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
7
27
دست مریزاد حرف دل اکثریت ملت را زدید
پژمان
|
United States of America
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
7
27
احسنت به آقای طباطبایی
ایشان را میگویند یک روحانی متدین،متعهد و شجاع.
امثال شما منزلت روحانیت را حفظ میکنید
پژمان
|
United States of America
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
7
22
احسنت به آقای طباطبایی
ایشان را میگویند یک روحانی متدین،متعهد و شجاع.
امثال شما منزلت روحانیت را حفظ میکنید
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
6
33
احسنت به آقای طباطبایی عزیز، کاملا به هدف زده اید ، اعتبار حوزه علمیه وسیره قدیمه حوزه علمیه بر تایید اجتهاد افراد از طریق ممارست های علمی شدید مانند تدریس خارج و شهرت به علمو کتب معتبره فقهی بوده است ،نه به یک امتحان کتبی و یک مصاحبه ،قطعا کسی که تایید علما را دارد و صاحب کتب فقهی است و درس معتبر وسلوغ دارد صلاحیت دارد ، و لازم نیست که صلاحیتش را از ورقه امتحان و یک مصاحبه ساده بگیرد. چون که صد امد نود که نه ،پنج هم پیش ماست ،مثال کمالات و تاییدات سید حسن و امتحان و مصاحیه مثال 100 و 5 است.
اساسا از نظر علوم حوزوی که ما تدریس و تحصیل می کنیم غالبا پی بردن به اجتهاد به زمان بسیار و ممارست علمی احتیاج دارد ، و علما به صرف نوشتن رساله های علمی سطح 4 یا کتب فقهی هم به راحتی به کسی مجتهد نمی گویند چه برسد به یک امتحان و مصاحبه.
حرف اساسی اقای هاشمی هم همین بود ،که شما صلاحیت تان را از کجا اورده اید؟!
این جمله یعنی وقتی خودتان با تایید علما به صورت شفاهی تایید اجتهاد گرفته اید ،چگونه تاییدات علمی فراوان دیگران را مهم نمی دانید ؟! انها هم تاییدات دارند و هم تالیفات دارند و هم تدریس معتبرو طولانی دارند .
نپذیرفتن این موارد خدشه به اصل اعتبار اجتهاد خود اقایان فقهای شورای نگهبان می کند و بی احترامی فاحش به علمای بزرگ قم هست ،و تضعیف قطعی حوزه علمیه است ،به علاوه زمینه ابهام و سوء استفاده و پایمال شدن حق الناس در آینده را فراهم می کند.
این نقد جدی به تصمیم فقهای شورای نگهبان است نه تضعیف انها .
اصلا یک نقد مهم این است که ایت الله یزدی که بر اساس تایید علما مانند امام مجتهد شده اند ، چرا باید بگویید اجازه اجتهاد علمای بزرگ در امور آخوندی است؟! این حرف به اعتبار خودشان هم اشکال وارد می کند . علاوه بر توهین و تضعیفی که در این قول نسبت به علما هست ،اصل اجتهاد امثال ایت الله یزدی را نیز زیر سوال می برد؟!
احسنت به اقای طباطبایی که درست وصحیح درد دل حوزه را مطرح کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
آفرین بر آقا هادی عزیز با تحلیل کاملا درست و بجاشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
5
31
حرف حق تلخه
کاتب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
5
28
درود بر سید بزرگوار
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
7
23
احسنت حرف دل مردم رازدید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
5
32
واقعآ سخنان آقای هاشمی سنجیده و واقعی بودند، ایشان حقیقت را بیان نمودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
5
32
اگر مرجع تقلید من نتواند مجتهد را تشخیص دهد از من مقلد چه انتظاری دارید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
6
34
تفاوت اصولگرایان با اصلاح طلبان اینه که اصولگرایان با حوصله هستند و اسم 30 نفر رو توو برگه می نویسند ولی اصلاح طلبان یک یا دو نفر و یا به ندرت چند نفر. و بیشتر وقت ها هم اصلاح طلبان حرف می زنن و عمل نمی کنن یعنی اصلا رای نمیدن. بعدش اونوقت از نتایج آرا شگفت زده میشن و نتیجه این میشه که آقایان زاکانی و کوچک زاده و ... با کمترین میزان آرا میرن مجلس . پس تا اصلاح طلبان این رویه رو اصلاح نکنن و اسم سی نفر رو کامل ننویسن و به جای حرف زدن عمل نکنن بازم تاریخ تکرار خواهد شد.

 
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
30
16
این دیگه چه جور منطقیه؟ کدوم سخنان پخته و سنجیده؟ وقتی که تنها دلیل بعضی مسئولان برای احراز صلاحیت یادگار عزیز امام، نسبت ایشان با امام راحل است!!! حتی واسه منی که آشنایی زیادی با سیاست ندارم جای تعجب بسیار دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
حالا گیریم که دلیل ایشان این نسبت باشد.اما دلیل آن عده که بدون آزمون تایید شدن چیست؟؟؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Russian Federation
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
4
24
مرحبا به او که از عقلانیت هاشمی دفاع کردی و عبارات عمیق آیت الله را تفسیر نمودی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
9
23
یعنی واقعا سهم خانواده امام که ۱۴سال در تبعید بودند به اندازه یک کرسی مجلس خبرگان نبود؟
علی رضا ماهینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
4
27
درود بر سید علم .اخلاق وتقوای
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
5
30
درودبراین عالم متقی وخداترس وشجاع باد ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
4
26
احسنت که حرف حق زدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
3
36
"امتحان برای تایید اجتهاد و یا احراز اجتهاد اخرین راه است و نباید به عنوان تنها ملاک و راه باشد"
چه عبارت درست و سنجیده ای بیان نمودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
2
10
زنده باد بر آیت الله های واقعی کشور که در قلب ملت جای دارند.دروووود
مهدی
|
Finland
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
2
10
عاجزانه از سایت وزین انتخاب درخواست نظرسنجی در خصوص اظهارات بحق و بجای آقای هاشمی را داریم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
3
8
درود بر هاشمی
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
4
7
احسنت
احسنت
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
3
8
سلام بر استاد عزیز اخلاق
خدا به شما خیر بده
بارقه ای از امید به دل ها تابید.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
3
9
درود خدا بر استاد منصف
در تکمیل فرمایش استاد، جمله ای از امام خمینی(ره) رو یادآوری می کنم:
"هاشمی زنده است، تا نهضت زنده است".
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
0
8
درود بر شما سید بزرگوار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
2
7
خدا انسان رو عاقبت به خیر کنه. بعد از یک عمر درس اخلاق....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
2
10
زنده باد حاج آقا طباطبایی
عبدالله
|
Finland
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
2
11
درود برشما وبزرگمردانی که دین خودرا به دنیا نفروختند ............. مردم فهیم ما سالهاست دست شعبده بازان ودنیا پرستان را خوانده اند همانگونه که در خرداد 92 از همه ظرفیتهای خود
برای پیروزی افرادی خاص استفاده کردند اما ملت با مشت محکم ورای قاطع به آنها (نه) گفت وحالا دوباره این ورشکستگان سیاسی برای اتنقام از ملت بسیج شده اند .مردم با غیرت ومدافع حق ما 9 اسفند باردیگر به میدان میآیند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
3
9
مرحبا به شما که از عقلانیت هاشمی دفاع کردی و عبارات عمیق آیت الله را تفسیر نمودی .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
10
5
از کسی که داعیه اخلاتق دارد این حرفها بعیده .......من کار به بقیه ندارم ...اما من که از حرفهای هاشمی ناراحتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
3
10
دمت گررررررررم آشیخ...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
14
5
سید بزرگوار ار شما توقع نیست قانون راتضعیف کنید قانون بد هم باشد بهتر از بی قانونی است آنکس که پاک است ازمحاسبه چه باک است 400 نفر که برخی قطعا عالمتر از ایشان بو دند بامتانت امتحان دادند ایشان جه امتیازی دارد که در امتحان شرکت نکرد خطری که انقلاب را تهدید می کند سهم خواهی ازانقلاب است که صد درصد برخلاف افکار ومرام امام است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
17
7
راستی اگه انقلاب نشده بود آیا آقای هاشمی چکار میکرد. آقای هاشمی خودش هرچی داره از برکت انقلاب داره حتی آقای طباطبایی هم همینطوره
حرفهای آقای هاشمی در فرودگاه در واقع باید خطاب به نفس خودش باشه
سید حسن هم میتونست بره امتحان بده چرا نرفت؟
کسر شان داشت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
4
10
حق گفتی حرف حق تلخ است ما مردم ایران متظر احراض صلاحیت ایشان هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
4
11
سلام بر شما که حرف دل ما رو زدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
3
13
عبارت تیتر بسیار زیبا و کوبنده
پرويز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
4
13
درود بر استاد اخلاق طباطبائي عزيز كه دفاع بموقع و جانانه از درد دل و سوز دل هاشمي نموده و حرف دل مردم.
ساری کاشانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
5
14
خداوند امثال جناب آقای طباطبایی را زیاد کند
نظرات بینندگان