arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

دولت نمی خواهد رکود اقتصادی را باور کند

براساس اظهارات یک عضو کمیسیون اقتصاد مجلس، اقتصاد کشور با رکود جدی مواجه شده اما متاسفانه دولت نمی خواهد این رکود را باور کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 براساس اظهارات یک عضو کمیسیون اقتصاد مجلس، اقتصاد کشور با رکود جدی مواجه شده اما متاسفانه دولت نمی خواهد این رکود را باور کند.

به گزارش "انتخاب" به نقل از خبر ، جشمید انصاری تصریح کرد: « دولتی ها خواهان پذیرفتن رکود اقتصادی کشور نیستند و آنها بر این باورند که با اعلام کردن وضعیت خوب اقتصادکشور می توانند عملا وضعیت اقتصاد را بهبود ببخشند. در صورتی که برنامه ریزی و اتخاذ سیاست های مناسب است  که می تواند اقتصاد کشور را از حالت رکود در بیاورد. »

وی با اشاره به افزایش چک های برگشتی در کشور متذکرشد: « تولید کننده و بازرگانی پیدا نمی شود که خواهان بدحساب شدن در بازار شود مگر آنکه تنگناهای اقتصادی مانعی برای عدم پرداخت به موقع معوقات آنان شود.بنابراین باید در ابتدا تلاش شود تا این موانع برطرف شوند. »

به گفته انصاری، زمانی که وضعیت اقتصادی در کشور به درستی نباشد و بسیاری از تولید کنندگان توان به فروش رساندن تولیدات خود را نداشته باشند و مصرف کنندگان نتوانند منابع مورد نیاز برای خریدهای خود را فراهم کنند به طبع منابع پیش بینی شده به موقع تامین نخواهد شد و تعهدات مالی فعالین بازار انجام نخواهد شد.

انصاری نکته دیگری را هم به عنوان یکی از علل اصلی افزایش نرخ چک های برگشتی در کشور می داند و تاکید دارد: « متاسفانه در سیستم بانکی ما  در افتتاح حساب های جاری و تحویل دسته چک به مشتریان هیچ نوع اعتبار سنجی و ضابطه ای لحاظ نمی شود به گونه ای که براحتی می توان با مراجعه به بانک های مختبف صاحب دسته چک شد. »

این عضو کمیسیون اقتصاد افزایش چک های برگشتی را به ضرر افزایش سرمایه گذاری در کشور دانست و افزود: « تولید کنندگان برای به فروش رساندن کالاهای خود بازار مطمئنی ندارند بنابراین این بحث بسیار موثر در امر سرمایه گذاری است. »

وی معتقد است شرایط فعلی و افزایش روز به روز چک های برگشتی به مناسب نبودن وضعیت اقتصادی کشور بر می گردد چرا که در حال حاضر کشور در یک رکود اقتصادی به سر می برد.
نظرات بینندگان