arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

اتریش: تحریم روسیه بی فایده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«راینهولد میترلهنر» وزیر اقتصاد و معان صدر اعظم اتریش روز چهارشنبه در مسکو و در دیدار با «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه، تحریم های اروپا علیه مسکو را بی فایده دانست و با آن مخالفت کرد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صدراعظم اتریش، راینهولد میترلهنر که برای گسترش روابط بازرگانی، اقتصادی و انرژی به مسکو سفر کرده است، در دیدار امروز خود با نخست وزیر روسیه بر افزایش معاملات اقتصادی وین و مسکو تاکید کرد.

وزیر اقتصاد اتریش همچنین در این دیدار از روسیه خواست که در حل بحران پناهجویان با اروپا همکاری کند. 

وی گفت: با توجه به نقش روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم و همچنین نقشی که این کشور در خاورمیانه از جمله سوریه ایفا می کند، تحریم های یک جانبه علیه مسکو بسیار نگران کننده است. 
میترلهنر همچنین از مسکو خواست که موضوع شهر «مینسک» که مورد مناقشه با غرب است را هر چه سریعتر حل و فصل کند تا باب همکاری کشورهای اروپایی با روسیه دوباره باز شود.

معان صدراعظم اتریش در جریان سفر خود به مسکو قرار است امروز با الکسی الجکاف وزیر اقتصاد روسیه و الکساندر نواک وزیر انرژی این کشور ملاقات کند.

پیشتر «کریستوف لایتل» رئیس اتاق بازرگانی اتریش با اشاره به کاهش 40 درصدی صادرات این کشور به روسیه، گفته بود: تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو برای روسیه 'ناچیز' و 'بی تاثیر' است و به ورشکستگی شرکت های ما منجر خواهد شد.

به دنبال ناآرامی در بخش های روس نشین شرق اوکراین و نیز جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و پیوستن آن به روسیه، اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه مسکو وضع کرد. 

نظرات بینندگان