arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

آیت الله استادی: بايد با منطق و اخلاق و بيان در مقابل انحرافات ايستاد

امام جمعه موقت قم تصريح كرد: مطهري از شخصيت‌هاي تقريبي بود و الغدير را به عنوان كتابي تقريبي معرفي و همواره خط اعتدال را رعايت مي‌كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت قم تصريح كرد: مطهري از شخصيت‌هاي تقريبي بود و الغدير را به عنوان كتابي تقريبي معرفي و همواره خط اعتدال را رعايت مي‌كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، آيت‌الله رضا استادي از استادان برجسته حوزه علميه در هفدهمين اجلاسيه استادان جامعة المصطفي العالميه در مجتمع آموزش عالي امام خميني با بيان اين مطلب بيان كرد: روحاني به خصوص در زمان و شرايط ما مسووليت بسيار سنگيني دارد و اگر اين روحاني خودش استاد شد مسووليتش سنگين‌تر هم مي‌شود.

وي افزود: انسان هرقدر مسووليتش سنگين‌تر و مراقبتش هم بيشتر باشد اجر او در نزد خداوند هم بيشتر است.

وي ادامه داد: استادان بايد پيش و بيش از همه به ارزش كار و مسووليت خود متوجه باشند و اگر اين را فهميدند بيش از توانشان تلاش مي‌كنند و اگر استادي كوتاهي مي‌كند براي اين است كه براي كارش ارزشي قايل نيست.

وي اظهار كرد: همه ما مطهري را به عنوان استاد و روحاني واقعي و نمونه و اثر گذار مي‌شناسيم، شخصيت ايشان معلول عواملي است كه اين شخصيت را براي او ايجاد كرده است.

استادي اظهار كرد: وي از آغاز طلبگي تا دوراني كه مشغول تدريس و تحصيل بود درصدد بود كه معارف دين را عميقا دريافت كند و شرط اول استاد اين است كه خودش به عمق معارف اسلام برسد و بعد به ديگران بياموزد و اين خيلي مي‌تواند در خدمات انسان در طول زمان موثر باشد.

وي تصريح كرد: اگر گفته مي‌شود مطهري ابايي نداشت در هر جلسه و با هر پرسشي مواجه شود و پاسخ دهد اين بوده كه آمادگي قبلي داشت، اگر كسي آمادگي نداشته باشد جواب قانع كننده نمي‌تواند بدهد كه اثر آن از پاسخ ندان بيشتر است.

وي افزود: مطهري تلاش مي‌كرد تك تك معارف دين را بفهمد و هضم كند و بعد به ديگران ياد دهد.

استادي بيان كرد: خصوصيت دوم مطهري اين بود كه در طول زمان در قم و تهران در مقابل انحرافات ديني و اخلاقي و علمي ايستادگي مي‌كرد و هم دنبال بيان كردن بود و هم مسامحه نمي‌كرد.

وي با بيان اين‌كه ايشان همراه با اعتدال و بيان و نوشته و بدون اوقات تلخي در مقابل انحرافات مقاومت مي‌كرد، گفت: من در طول زمان تندي به آن صورت نديدم در روزگاري ايشان با خطي كه به نظرش با خط اصلي اسلام زاويه داشت مقابله كرد كه خيلي‌ها مي‌گفتند چيزي نيست.

استادي تصريح كرد: بايد با منطق و اخلاق و بيان در مقابل انحرافات ايستاد؛ اگر بخواهيم با انحرافات جامعه برخورد كنيم نه بايد مسامحه كنيم و نه با تندروي برخورد كنيم، افراط و تفريط در هيج كجا جواب نمي‌دهد.

وي با بيان اين‌كه ما مسلمانان دشمن مشترك داريم، تاكيد كرد: مطهري از شخصيت‌هاي تقريبي بود و الغدير را به عنوان كتابي تقريبي معرفي و همواره خط اعتدال را رعايت مي‌كرد.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: ما در عين اينكه مكتب و امامتي داريم كه بايد از آن دفاع كنيم جهان اسلامي هم داريم كه بايد از آن هم دفاع كنيم و در عين حال كه با منطق و استدلال از مكتب تشيع دفاع مي‌كنيم تقريب هم بايد وجود داشته باشد.
نظرات بینندگان