arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

وزیر خارجه عربستان: سیاست‌های تهران عامل تنش با این کشور است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر خارجه عربستان در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی خود مدعی شد تنش ایجاد شده میان ایران و عربستان به دلیل سیاست‌های دشمنانه ایران است.

«والتر فرانک اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان که به عربستان سفر کرده در نشست خبری مشترک با «عادل الجبیر» همتای عربستانی خود حضور پیدا کرد.

شبکه خبری «العربیه»، گزارش داد که وزیر خارجه آلمان درباره به تعویق افتادن نشست صلح سوریه گفته که درباره این مسأله با روسیه گفت‌وگو خواهد کرد و افزود که در طول چند روز گذشته عملیات ارتش سوریه افزایش پیدا کرده است.

از سوی دیگر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان ادعا کرد که با توجه به افزایش عملیات نظامی روسیه در سوریه،‌ هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در مذاکراتی که در ژنو برگزار شده بود جدی نبوده است.

وی همچنین بار دیگر تکرار کرد که تنش میان ایران و عربستان به دلیل آنچه سیاست‌های دشمنانه ایران توصیف کرد ایجاد شده و افزود که این مشکلات قرار نیست در مراسم حج دخالت پیدا کند و هر مسلمانی می‌تواند برای حضور در مراسم حج به عربستان بیاید و ریاض تهسیلات مختلف را برای ایرانیان فراهم خواهد کرد.

پیشتر وزیر خارجه آلمان به ایران سفر کرده و با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرده بود؛ اخیرا آلمان بارها اعلام کرده خواستار توقف تنش میان ایران و عربستان است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان