arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

اسناد سری و طبقه بندی شده اتمی آمریکا در سطل آشغال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم نوشت: به گزارش پرس تی وی، اداره امنیت اتمی ملی آمریکا از یک پیمانکار به علت به خطر انداختن اسرار اتمی و انداختن اسناد طبقه بندی شده در سطل‌های زباله محافظت نشده، انتقاد کرده است.

دیلی بیست روز چهارشنبه گزارش داد، این اشتباه امنیتی اولین بار در ژوئن 2014 و زمانی مشخص شد که یک کارگر مجتمع امنیت ملی وای-12 در تنسی اسناد بسیار حساس را داخل کیسه زباله پیدا کرد.

بررسی درباره این موضوع نشان داد که 19 سند طبقه بندی شده یا بسیار حساس دیگر نیز داخل این کیسه زباله انداخته شده بود.

بررسی‌های بیشتر اداره امنیت اتمی ملی آمریکا افشا کرد که در 20 سال اخیر، اسرار اتمی به همین شکل به میان زباله‌ها انداخته می‌شد.

این اسناد شامل جزئیاتی درباره مواد منفجره اتمی نظیر اورانیوم با غنای بالا بود.

این کیسه زباله همراه با دیگر کیسه‌های زباله که تهدیدی برای امنیت ملی به حساب نمی‌آمدند، در محوطه مجتمع امنیت ملی در تنسی دفن می‌شدند.

اجرائیات اداره انرژی امریکا در اطلاعیه ابتدایی درباره عدم رعایت امنیت اسرار اتمی که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: «آنها تصمیم گرفتند تا به دنبال اسناد بیشتر بگردند زیرا با توجه به نتایج پیشین آنها فرض کردند که زباله‌ها محتوی اطلاعات طبقه بندی شده بیشتری باشند.»

اوایل این هفته، فرانک کلوتز رئیس اداره امنیت اتمی ملی آمریکا در نامه‌ای به شرکت پیمانکاری «خدمات فنی ببکاک و ویلکاکس» این موارد عدم رعایت امنیت اسرار اتمی را تذکر داد. اگرچه این شرکت پیمانکاری در جولای 2014 جای خود را به شرکتی دیگر داد.

«تاثیر منفی واقعی یا بالقوه بر امنیت ملی و بی توجهی و بی دقتی» درباره مسائلی که می‌تواند به امنیت ملی آسیب وارد کند، برخی از تذکرات مطرح شده در این نامه بود.

در این نامه آمده است: «برخی از کارگران خاطر نشان کردند که این رویه معدوم کردن ورق‌های کاغذ کاری (به مدت 20 سال) تا افشای آن ادامه داشته است.»

کلوتز ابتدا تهدید کرد که این شرکت را 240 هزار دلار جریمه کند؛ اما پس از مذاکرات، کلوتز این جریمه را بخشید.

نظرات بینندگان