arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

اجرای طرح ویزای فرودگاهی برای خارجی ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مسعود سلطانی‌فر از صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع 190 کشور و در هفت فرودگاه ایران خبر داد.

مسعود سلطانی فر در دامغان افزود :در قالب این طرح ، ویزای 30 روزه برای مسافران صادر می شود و این مدت تا 15 روز هم قابل تمدید است.

وی گفت : طرح تسهیلات صدور ویزا " با عنوان " ویزای فرودگاهی " برای توسعه صنعت گردشگری در ایران اجرا می‌شود.

وی گفت: تا پایان سال 2016 هم طرح صدور ویزای الکترونیک با کمک وزارت امور خارجه در کشور اجرا می شود.

معاون رئیس جمهور افزود : ایران در 40 کشور جهان پایگاه اطلاع رسانی و تبلیغات گردشگری راه اندازی کرده که 15 پایگاه درکشور همسایه و بقیه در کشورهای اروپایی و جنوب شرقی آسیاست.

سلطانی فر با بیان اینکه 130 باب هتل چهار و پنج ستاره در کشور وجود دارد افزود : سالانه 25 تا 30 باب هتل در کشور باید ساخته شود و تا 10سال آینده این آمار باید به 400 هتل برسد.

وی توسعه و تجهیز اماکن اقامتگاهی ،شبکه حمل و نقل هوایی و خدمات رسانی بهتر در اماکن گردشگری را از ضروریات جذب گردشگر خارجی عنوان و تصریح کرد: در سفر دکتر روحانی به فرانسه تفاهم نامه ای در خصوص خرید هواپیما با شرکت ایرباس امضا شد و امیدواریم تا هشت سال آینده ناوگان هوایی کشور به طرز قابل توجهی نوسازی و گسترش یابد و مشکلات سال های گذشته در این زمینه با قرادادهای جدید برطرف شود.

سلطانی فر همچنین از رشد 12 درصدی تعداد گردشگر خارجی ایران در دو سال گذشته خبر داد و افزود : رشد جهانی تعداد گردشگران در دو سال اخیر ، شش و چهار دهم درصد ، در آسیا پنج درصد و در ایران 12درصد بوده که سه برابر میانگین جهانی بوده است.

وی افزود: امیدواریم تا سال 1404 در سند افق چشم انداز 20ساله به آمار هدف گردشگری که ورود 20میلیون نفر گردشگر به کشور است ، برسیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور ، در سفر یک روزه خود به استان سمنان ، ظهر امروز از اماکن تاریخی ،تفریحی وگردشگری دامغان بازدید کرد.

منبع : آنا
نظرات بینندگان