arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

کاهش دما وبارش برف در ارتفاعات البرز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : اداره کل هواشناسی استان البرز با پیش‌بینی ورود یک سامانه بارشی به استان آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی به سبب کاهش دما و بارش برف را پیش‌بینی کرد.

به گزارش مهر، منصور رحمانیان با اعلام وضعیت جوی استان، اظهار کرد: آخرين داده‌ها و نقشه‌های پيش‌يابی هواشناسی بيانگر ورود يک سامانه بارشی از امروز شنبه از سمت شمال‌غرب و غرب به کشور است که به تدریج استان البرز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز به تدریج در استان البرز افزایش ابر، وزش باد، بارش متناوب باران، در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: از بعدازظهر فردا، یکشنبه و طی روز دوشنبه با نفوذ توده هوای سرد از عرض‌های شمالی، ضمن کاهش دما، در سطح استان بارش باران‌ و برف، گاهی وزش باد شدید و در پاره‌ای مناطق وقوع پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.

اختلال تردد در محورهای کوهستانی البرز به دلیل بارش برف

طبق گفته رحمانیان ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی کشور و همچنین استان البرز تا روزهای پایانی هفته تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به پيش‌بينی بارش، طی اين مدت در پاره‌ای مناطق آب‌گرفتگی معابر عمومی و سيلابی شدن مسيل‌ها و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف یا مه غلیظ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در پایان به شهروندانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی استان را دارند توصیه کرد برای اجتناب از اختلال در حمل‌ونقل جاده‌ای و حفظ ایمنی اقدامات لازم را انجام دهند.

نظرات بینندگان