arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

امام جمعه قم: ممکن است فتنه ای از سوی افراد نمازخوان و روزه‌گیر شکل گیرد

امام جمعه قم نسبت به شکل گیری فتنه جدید از سوی نیروهای داخل کشور هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: امام جمعه قم نسبت به شکل گیری فتنه جدید از سوی نیروهای داخل کشور هشدار داد.

حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه قم اظهار داشت: وقتی توطئه‌ای همچون فتنه منافقین که از سوی عده‌ای بی‌نماز و روزه‌خوار صورت گرفت موثر واقع نشد ممکن است فتنه دیگری از سوی افراد نمازخوان و روزه‌گیر و موجود در نیروهای خودی شکل گیرد.

وی اضافه کرد: به فضل خدا مردم در طول انقلاب اسلامی فتنه‌ها و فتنه‌گری‌ها در تمام اشکال خود دیدند و مقابله همه آنها تجربه کردند و در مقابل آنها ایستادگی کردند و پیروز شدند.

امام جمعه قم رمز پیروزی امت ما در تمام عرصه‌ها را اطاعت محض از ولی فقیه عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون با توجه به حوادث منطقه و توطئه‌هایی که از سوی دشمنان اسلام رقم می‌خورد به رهبر عزیز انقلاب عرض می‌‌کنیم که برای اعتلای کشور امام زمان(عج) به شما اطمینان می‌دهیم ما ملت و مسئولین نظام دست در دست هم گوش به فرمان شما و با قدرت پیش خواهیم رفت و به فضل خدا و عترت پیامبر(ص) و قرآن کریم خویشتندار بوده و آرامش و وحدت را حفظ نموده و برای رسیدن به حکومت مهدی(عج) دعا می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه حرکت ملت ایران رو به قله پیشرفت و تعالی است، اظهار داشت: بر بلندای این قله رفیع رسول‌الله(ص)، امیرالمومنین(ع) و عترت طاهره ایستاده اند و ما را به سوی این قله فرا می‌خوانند.

امام جمعه قم تاکید کرد: ‌وجهه همت ما اعتلای کلمه الله و برافراشتن پرچم مقدس اسلام بر اوج این قله است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار معلمان با مقام معظم رهبری تصریح کرد:‌ رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که بیداری اسلامی تا قلب اروپا پیش خواهد رفت.

وی گفت: بدون شک هرچه به قله رفیع پیشرفت نزدیک‌تر می‌شویم توطئه‌ها و دشمنی‌ها قوی‌تر، رنگین‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و برای اینکه این توطئه‌ها موثر واقع شود دشمن سعی می‌ کند برای فریب مردم به این توطئه‌ها رنگ حقیقت بدهد.

خشم اسرائیل از اتحاد فلسطینی‌ها

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه در این روزها صهیونیست‌ها حالات متفاوتی دارند، اظهار داشت: آنها گاهی از این که فلسطینی‌ها تصمیم گرفتند خصومت چند ساله طراحی شده از سوی اسرائیل را کنار بگذارند و با هم متحد شوند، به خشم آمدند و دم از به خطر افتادن منافع خودشان می‌زنند و از سوی دیگر از رفتار دیکتاتورهای منطقه با مردم‌شان به وجد می‌آیند.

وی تاکید کرد:‌ صهیونیست‌ها از قرآن، مسجد و مزارهای بزرگان دین به شدت نفرت دارند چون از آنها ضربه خوردند و امروز که می بینند سعودی‌های وهابی و آل خلیفه همه این مقدسات را در معرض نابودی قرار دادند خوشحال می‌شوند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در تاریخ ثابت شد که وقتی دیکتاتورها به آتش زدن قرآن و تخریب مساجد و قبور بزرگان شیعه روی آوردند علتش این است که نتوانستند بر اراده پولادین ملت‌ها غلبه کنند.

حجت‌الاسلام سعیدی خطاب به حاکمان مزدور منطقه اظهار داشت: شما حاکمان مزدور با سوزاندن قرآن و تخریب مساجد و حسینیه‌ها در واقع آتش به کاخ خودتان زدید. به زودی مردم شجاع منطقه به خصوص شیعیان بحرین با مقاومت جانانه و تکبیرهای شبانه نابودی شما دیکتاتورها را جشن خواهند گرفت.

لزوم برگزاری باشکوه مراسم عزاداری حضرت زهرا(س)

امام جمعه قم در بشخ دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و یادآور شد: بر همه شیعیان لازم است که در محافل و مناسبت‌هایی که به منظور گرامیداشت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود شرکت کنند و بر فضائل آن بانوی بزرگوار آشنا شوند و بر مصیبت جانسوز آن بزرگوار اشک ماتم بریزند و این ماتم را به محضرت بقیه‌الله (عج) تسلیت بگویند.

وی گفت: مهمترین پیام ایام فاطمیه این است که مسلمانان بدانند هر زمانی که از عترت پیامبر و نصرت دین کوتاهی کنند به مشکلات زیادی دچار می‌شوند.

امام جمعه قم همچنین به فرا رسیدن چهارمین سالگرد رحلت آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی اشاره کرد و با تبیین برخی از شخصیت‌های این عالم بزرگوار اظهار داشت: ایشان شخصیتی هستند که امام امت در پاسخ به نامه‌ای بسیار عاطفی ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان فرمودند من شما را بزرگ کردم و به اندازه مصطفی به شما علاقه دارم.

سعیدی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز پس از رحلت این عالم بزرگوار اظهار داشتند حوزه علمیه یکی از استوانه‌های علمی و شخصیتی و از استادان برجسته و ملت ایران یکی از مراجع انقلاب و پرکار خود را از دست داده است.
نظرات بینندگان