arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

وضعیت سهم سوابق تحصیلی در کنکور 95 پس از رای دیوان عدالت اداری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم نوشت: رئیس سازمان سنجش با اشاره به استفساریه از مجلس درخصوص رأی دیوان عدالت اداری گفت:‌ تا زمانی که نظر مجلس اعلام شود سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۵ به صورت تأثیر مثبت است.

ابراهیم خدایی درخصوص رأی دیوان عدالت اداری درخصوص ابطال سهم سوابق تحصیلی در کنکور اظهار داشت:‌ رأی دیوان عدالت اداری به ابطال قانون سنجش و پذیرش دانشجو مربوط نیست بلکه به بند 2 مصوبه سنجش و پذیرش دانشجو در سال 92 ( تأثیر قطعی 25 درصدی سوابق تحصیلی) مربوط است.

وی افزود:‌ منتظریم رأی دیوان عدالت اداری از مبادی رسمی یعنی چاپ در روزنامه رسمی وارد روند اجرایی شده و پس از آن سیستم پذیرش دانشجو اصلاح شود.

رئیس سازمان سنجش گفت:‌ این سازمان با امضای رئیس شورای سنجش و پذیرش دانشجو از مجلس استفساریه‌ای را در رابطه با نظر دیوان عدالت اداری انجام داده است، چرا که برداشت ما این است، سوابق تحصیلی باید به صورت تدریجی افزایش یابد و در ابتدای تصویب قانون سنجش و پذیرش دانشجو، سهم سوابق تحصیلی 25 درصد تعیین شد.

خدایی ادامه داد:‌ روح حاکم بر قانون سنجش و پذیرش دانشجو این است که هرچقدر سهم سال‌های تحصیل تحت پوش افزایش یافت سهم سوابق تحصیلی نیز افزایش یابد و چون تاکنون سهم سال‌های تحصیل تحت پوشش افزایش نیافته است سهم سوابق تحصیلی را 25 درصد ثابت نگه داشته‌ایم.

وی بیان کرد:‌ رأی دیوان عدالت اداری در حکم قانون بوده و لازم الاجراست اما تا زمانی که مجلس پاسخ استفساریه را اعلام نکرده است به سهم 25 درصدی مثبت سوابق تحصیلی در کنکور 95 اکتفا می‌کنیم اما تاثیر قطعی سهم 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور به نظر مجلس مشروط است همچنین مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در خصوص سهم مثبث 5 درصدی سوابق تحصیلی دوره پیش دانشگاهی به قوت خود باقی است.

نظرات بینندگان