arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

درگذشت چهره ماندگار پزشكي كشور

دكتر محمد صادق رجحان، استاد بافت شناسي دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران روز گذشته بر اثر سكته قلبي درگذشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دكتر محمد صادق رجحان، استاد بافت شناسي دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران روز گذشته بر اثر سكته قلبي درگذشت.

دكتر سعيد رجحان، فرزند استاد با اعلام اين خبر و با بيان اين‌كه پيكر استاد فقيد در قطعه 255 نامداران بهشت زهرا(س) به خاك سپرده شده است، به خبرنگار علمي ايسنا گفت: مجلس بزرگداشت استاد فردا 18 ارديبهشت ماه در مسجد جامع شهرك غرب - روبروي مركز خريد ميلاد- از ساعت 14 تا 15:30 برگزار مي‌شود.

دكتر محمدصادق رجحان به سال 1310 در شيراز چشم به جهان گشود. وي پس از اخذ ديپلم در زادگاه خود در سال 1329، وارد دانشکده پزشکي دانشگاه تهران شد. در سال 1335 دانشنامه پزشکي خود را با درجه ممتازي از همان دانشگاه دريافت کرد.

وي پس از سال‌ها تحقيق و تدريس در سال 1368به مقام استادي ارتقاء يافت و در کنار آن به تاليف آثاري در رشته بافت شناسي و اخلاق پزشکي مبادرت ورزيد.

دكتر محمد صادق رجحان در سال 1368 به عنوان استاد نمونه کشور و در سال 1380 در نخستين همايش چهره‌هاي ماندگار به عنوان چهره ماندگار در عرصه علم بافت شناسي معرفي شد و مورد تقدير قرار گرفت.

وي در رشته‌ پزشکي بيش از هر چيز به تخصص بافت شناسي علاقمند بود اما در کنار آن به طب اسلامي، گياه پزشکي و اخلاق پزشکي نيز توجه داشت و تحقيقاتي هم انجام داده است.

از آثار محمد صادق رجحان مي‌توان مقالات فراوان و چندين کتاب در زمينه بافت شناسي پزشکي و اخلاق ديني در پزشکي را نام برد.

بافت شناسي انساني، ضروريات بافت شناسي، آسيب شناسي کامل پزشکي، جنين شناسي کامل پزشکي، گياه درماني و شفا در هشت جلد، بافت شناسي و اطلس رنگي براي آسيب شناسان، چکيده قانون در طب ابن سينا، چکيده تحفه حکيم مؤمن، بهداشت درمان آموزش پزشکي از قرآن کريم و کلام معصومين(ع)، انسان و قرآن و ثواب القرآن از جمله آثار وي محسوب مي‌شوند.
نظرات بینندگان