arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

سروری: نوشتن نامه رئيس جمهور در مورد وزارت ورزش به رهبري جاي تعجب دارد

قائم‌مقام‌ جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي هشدار داد:جريان انحرافي به‌صورت خزنده خود را به اصولگرايان نزديك كرده و درصدد ايجاد فاصله بين گفتمان دولت و انقلاب اسلامي است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قائم‌مقام‌ جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي هشدار داد:جريان انحرافي به‌صورت خزنده خود را به اصولگرايان نزديك كرده و درصدد ايجاد فاصله بين گفتمان دولت و انقلاب اسلامي است.

به گزارش فارس «توانا»، پرويز سروري عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با حضور در چهاردهمين نشست سياسي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي، درباره اتفاقات هفته‌هاي گذشته درباره وزارت اطلاعات و چگونگي رسانه اي شدن اين خبر گفت:رئيس جمهور پس از اعلام رسمي رهبري در خصوص ابقاي مصلحي نبايد مسئله‌اي ايجاد مي‌كرد و بايد حكم را مي‌پذيرفت لذا موضوعي كه باعث نگراني است مقاومت وي و برخورد نامناسب خبرگزاري ايرنا بود كه تا ظهر، خبر ابقاي مصلحي را روي سايت خود قرار نداد.

* بركناري مصلحي در اوج تحولات منطقه صحيح نبود

وي ادامه داد: شرايط خاص منطقه و تحولات آن بهار جمهوري اسلامي است لذا آمريكا تلاش مي‌كند فشاري كه بر كشورش قرار دارد را به ايران منتقل كند.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس بر همين اساس افزود: ايجاد ترورهاي كردستان، اعزام گروه‌هاي شرور و دستگيري آنها در سيستان و بلوچستان و خوزستان كه تحت عنوان امت واحده عربي شكل گرفت براي ناامن جلوه دادن جمهوري اسلامي بود تا القاء كنند انقلاب اسلامي موج ضد مردمي دارد.

وي با اشاره به اينكه در چنين فضايي كه كشور نياز به پوشش امنيتي و اطلاعاتي دارد، برداشتن وزير اطلاعات نگران كننده بود، خاطرنشان كرد: پروسه انتخاب وزير اطلاعات پيچيده است چرا كه وي بايد مجتهد يا قريب‌الاجتهاد باشد كه پيدا كردن چنين شخصي كه در عين همسويي با مواضع دولت، نكات اجتهادي را نيز رعايت كند، مشكل است.
سروري تأكيد كرد: بنابراين به دليل طولاني بودن مدت انتخاب فرد موردنظر براي وزارت اطلاعات در صورت پذيرش استعفاي مصلحي، اين وزارتخانه زمان زيادي رها مي‌شد كه رهبري چنين امري را صلاح ندانستند.

* جريان انحرافي دولت با پرچم اصولگرايي عليه اصولگرايان حركت مي‌كند

وي در خصوص روند جريان اصولگرايي در كشور، تصريح كرد: جرياني كه نگاه غربي را در ايران شكست داده و سنگر به سنگر در اين زمينه پيش رفت جريان اصولگرايي بود اما در درون آن يك جريان انحرافي شكل گرفته است كه براي تغيير ماهيت آن تلاش مي‌كند و در واقع با پرچم اصولگرايي عليه اين جريان حركت مي‌كند.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه مقام معظم رهبري در ابتداي كار دولت نهم فرمودند « حمايت من از دولت به‌دليل رويكردها، حاكميت گفتمان انقلاب اسلامي و حضرت امام (ره) است»، اظهار داشت: جريان انحرافي به صورت خزنده خود را به اصولگرايان نزديك كرده است.

وي با تأكيد بر اينكه ما امروز به دليل نفوذ جريان انحرافي در دولت شاهد تبديل شدن نقطه قوت آن به نقطه ضعف هستيم، افزود: در حال حاضر نوعي تقابل بين رويكرد دولت اصولگرا و ديدگاه‌هاي مقام معظم رهبري وجود دارد و اين امر نتيجه اقدام جريان انحرافي است.
سروري ادامه داد: جريان انحرافي در خصوص رابطه با‌ آمريكا معتقد است كه ما وقتي ضعيف بوديم نبايد با آنها مذاكره مي‌كرديم اما امروز كه در موضع قدرت هستيم، مذاكره مشكلي ندارد در حالي كه نتيجه اين اظهارات باعث شد مقام معظم رهبري در ديدار با مسئولان تأكيد كنند "ما با هر كس مذاكره كنيم با آمريكا مذاكره نخواهيم كرد ".

* در اوج تحولات منطقه وزارت خارجه دولت منفعل شده است

وي در خصوص رويكرد دولت به تحولات منطقه، خاطرنشان كرد: در اوج تحولات منطقه، وزارت خارجه دولت پنچر شده است و اين در حالي است كه كشور بايد با تحرك و اقدامات پي‌درپي، ظرفيت عظيم منطقه را جذب كند.
قائم‌مقام‌ جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي تأكيد كرد: انقلاب اسلامي در حالي كه در اوج تنهايي آغاز شده بود، در حال حاضر تمام منطقه به آغوش آن مي‌آيد و اين امر افتخار بزرگي است.
وي گفت: رهبر معظم انقلاب تحولات اخير را بيداري اسلامي مردم مي‌دانند كه منشأ آن انقلاب اسلامي و اسلام است و در همين زمينه وضعيت كشورهاي خاورميانه را به صورت جداگانه در سفر مشهد خود تحليل كردند.
سروري در خصوص افرادي در دولت كه تحولات منطقه را آمريكايي مي‌دانند، عنوان كرد: چطور مي‌شود آمريكا، دولت مصر را كه هم‌پيمان آنها است از بين ببرد و مردم را به ميدان‌التحرير آورده و زمينه تحول را در اين كشور فراهم كند.
نماينده مردم تهران افزود: بنابراين آمريكا چطور حاضر مي‌شود پايگاه عمده خود را در منطقه كه مربوط به كشور مصر است از دست داده و اجازه دهد خميرمايه قانون اساسي آن از انقلاب اسلامي نشأت گيرد.
وي يادآور شد: تحليل افرادي در دولت كه تحولات منطقه را كار آمريكا مي‌دانند در رابطه با سوريه عكس مي‌شود در حالي كه رهبر معظم انقلاب تحولات سوريه را اقدامات آمريكايي مي‌دانند كه درصدد تضعيف اين كشور هستند اما جريان انحرافي تحركات سوريه را مردمي مي‌داند.

* جريان انحرافي درصدد ايجاد فاصله بين گفتمان دولت و انقلاب اسلامي

سروري يادآور شد: مقام معظم رهبري احياي گفتمان حضرت امام(ره) در اين دولت را مورد حمايت قرار دادند اما جريان انحرافي درصدد است كه دائما بين رويكرد واقعي دولت با انقلاب فاصله اندازد كه اوج آن در تحولات منطقه صورت گرفت.
وي گفت: بنابراين اگر در خصوص ديپلماسي جمهوري اسلامي در برابر تحولات اعتراض وجود دارد دليل آن وجود جريان انحرافي و بروز مشكلات از سوي آنها است.

* ايجاد القاعده و طالبان براي جلوگيري از نفوذ انقلاب اسلامي

سروري در خصوص كشته شدن بن لادن، تصريح كرد: اين موضوع پيچيده و همه مسائل مربوط به آن مشكوك است چرا كه پيدايش القاعده تحت عنوان مبارزه با شوروي و كمونيسم مورد حمايت آمريكا بود و آنها با حمايت‌هاي بي‌حد و حصر آمريكا پر و بال گرفتند.
نماينده مردم تهران در مجلس بيان داشت: ايجاد القاعده و طالبان براي تخريب چهره اسلام پس از ظهور انقلاب اسلامي صورت گرفت و استكبار درصدد ارائه چهره‌اي خشن از اسلام بود چرا كه انقلاب ايران با سرعت در قلب مردم نفوذ كرده بود.
وي ادامه داد: آمريكا متوجه شد كه انقلاب اسلامي مرزهاي اسلام را نيز درنورديده و به اروپا رسيده لذا القاعده و طالبان را با هدف جلوگيري از نفوذ انقلاب ايران شكل دادند.
قائم‌مقام‌ جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در خصوص وضعيت شيعيان پاراچنار، تصريح كرد: شيعيان اين منطقه مورد شكنجه هستند و تصاوير تكان‌‌ دهنده‌اي از شكنجه آنها در دنيا منتشر مي‌شود تا چهره انقلاب اسلامي و اسلام را تخريب كنند.
وي بيان داشت: در حال حاضر اين سوال مطرح است چرا آمريكا در اين 10 سال نتوانست بن لادن را دستگير كند و درست در زماني كه تحولات منطقه بر آنها فشار وارد كرد آنها برگ برنده خود يعني كشته شدن بن‌لادن را رو كردند تا اين مسئله تيتر اول مطبوعات دنيا و جايگزين اخبار منطقه شود.
سروري تأكيد كرد: آمريكا با كشتن بن‌لادن درصدد بود تا خود را ناجي مردم منطقه نشان داده و از اين طريق از بن‌بست تحولات خارج شود بنابراين دستگيري، كشتن و عدم پخش تصاوير مربوط به جنازه بن‌لادن مشكوك است.

* آمريكا به‌دليل كينه داشتن از سوريه حوادث آن را بزرگ‌نمايي مي‌كند

وي در ادامه به مسائل سوريه اشاره و تصريح كرد: سوريه براي آمريكا كشوري استراتژيك است كه سقوط آن به معناي سقوط جبهه مقاومت محسوب مي‌شود؛ آنها از سوريه كينه دارند چرا اين كشور در زمان جنگ ايران و عراق به عنوان هم‌پيمان جمهوري اسلامي اجازه نداد جبهه اعراب عليه ايران اجماع كنند.
نماينده مردم تهران در مجلس گفت: بنابراين به‌دليل حمايت سوريه از حزب‌الله تمام رسانه‌هاي استكبار در تلاش هستند تا شعارهاي كوچك اين كشور را به مسئله‌اي بزرگ تبديل كنند.
وي در خصوص صحت خبر شرط‌گذاري رئيس جمهور براي رهبري، افزود: جريان انحرافي براي ايجاد ترديد بين اصحاب انقلاب اخبار صحيح و مجعول را جمع مي‌كند و به شدت به دنبال انتشار اخبار غلط و سپس جواب دادن به آن است.
سروري با تأكيد بر اينكه ابتدا سايت‌هاي منتسب به جريان انحرافي بحث شروط رئيس جمهور را پخش كرده و همه سايت‌هاي اصولگرايي به نقل از آنها اين خبر را كار كردند، يادآور شد: استراتژي اين جريان كار كردن مطالبي عليه خود و سپس پاسخ دادن به آنها است.

* بايد جريان انحرافي را از جريان خدمت در دولت دهم جدا كرد

وي در خصوص شناخت ماهيت جريان انحرافي دولت، عنوان كرد: در خصوص اين جريان روشنگري و بصيرت‌دهي صورت گرفته بنابراين بايد بين جبهه خدمت و جريان انحرافي در دولت تفاوت قائل شد.
سروري تأكيد كرد: جريان عظيمي در دولت درصدد ارائه خدمت است و تاكنون به اندازه چند دوره به كشور خدمت كرده است بنابراين ما همچنان اميدوار هستيم رئيس جمهور بتواند جريان انحراف را از دولت دور كند.

* برخي اطرافيان رئيس‌جمهور با معيارهاي اصولگرايي هم‌خواني ندارند

وي با طرح اين پرسش كه چرا ديگر نيروهاي رئيس جمهور در كنار او قرار ندارند، افزود: صفار هرندي، لنكراني و ... نيروهاي اصيل اصولگرايي بودند كه به تدريج توسط جريان انحرافي از دولت دور شدند و برخي از افرادي كه اطراف احمدي‌نژاد هستند با هيچ‌يك از معيارهاي اصولگرايي هم‌خواني ندارند.
سروري در خصوص اظهارات اميري‌فر، دبيركل تشكل موسوم به جامعه وعاظ ولايي و مصاحبه وي با روزنامه شرق، خاطرنشان كرد: اميري‌فر در مسائل سياسي به صورت آماتور و عجولانه حاضر شد و در مصاحبه‌اي گفت كه ما مي‌توانيم با اصلاح‌طلبان ائتلاف كنيم بنابراين جريان فتنه در دولت مي‌خواهد مسير اصولگريان را از خدمت جدا كند كه اين مسئله ذائقه مردم حزب‌اللهي را تلخ كرده است.
وي در ادامه خصوص ادغام وزارت راه و مسكن، خاطرنشان كرد: مدت قانوني معرفي وزير راه تمام شده و ديگر هيچ اقدامي نمي‌تواند در اين وزارتخانه صورت گيرد و نيكزاد صرفأ وزير مسكن است.
سروري گفت: در قانون بودجه امسال مجلس رديف بودجه سازمان تربيت بدني و سازمان ملي جوانان را حذف كرد و فقط وزارت ورزش و جوانان مي‌تواند بودجه را دريافت كند.
اين نماينده مجلس با بيان اينكه به دليل در پيش بودن مسابقات جهاني بايد هر چه زودتر مسئله وزارتخانه ورزش و جوانان برطرف شود، گفت: نوشتن نامه رئيس جمهور در اين زمينه به مقام معظم رهبري جاي تعجب دارد چرا كه ايشان فرموده‌اند « مدافع امر قانوني هستند».

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
اسما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
0
0
باسلام واحترام خدمت رييس جمهور محترم جمهوري اسلامي ايران.با آرزوي موفقيت وتوفيق روز افزون جناب عالي.احتراما اينجانبه...كارمند ... استان كرمان/شهرستان ...حدود 2سال قبل با27سال سابقه كاري وبا27 روز حقوق بازنشست شده وعلت بازنشستگي بيماري هاي خاص از جمله ديسك كمر وگردن وديابت وتيروييدواز همه مهمترناراحتي اعصاب بوده است.اكنون حقوق اينجانب 300000تومان ميباشدوهرچه در طي اين2سال به اداره مراجعه ميكنيم پاسخ آنهااين است كه دستور تطبيق حكم بايد از طرف رياست جمهوري ومقامات قوه قضاييه باشديا ميخواهند زماني كه مافلج شديم جواب بدهند يااشكال از طرف شما ومقامات بالاست؟؟؟آيا با اين 300000تومان پول داروياويزيت دكتر وياآزمايشات گزاف وفيزيوتراپي و........جوردر ميايد.نتيجه اين 2سال بعداز بازنشستگي را خواهشمندم دستور مقتضي فرماييد.باتشكر
مدیر پایگاه انتخاب : مشخصات و شماره تماس این هموطن بزرگوار ، درصورت نیاز به پیگیری مسئولین محترم در دفتر سایت موجود بوده و قابل ارائه به مراجع ذیصلاح می باشد.
نظرات بینندگان