arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

بورس 120 میلیارد دلاری شد

در حال حاضر ارزش بازار سرمایه به 420 هزار میلیارد تومان رسیده و بورس تهران 120 میلیارد دلاری شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان بورس اعلام کرد: در حال حاضر ارزش بازار سرمایه به 420 هزار میلیارد تومان رسیده و بورس تهران 120 میلیارد دلاری شده است.

به گزارش ایسنا، محمد فطانت گفت: بورس تهران دوران بسیار سختی را از لحاظ تاریخی در یک سال گذشته سپری کرد که در این دوران سخت همراهی اصحاب رسانه در تجهیز بازار و افکار عمومی و روشنگری نقش موثری ایفا کرد.

وی به عملکرد بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ارزش بازار سرمایه به 420 هزار میلیارد تومان رسیده و بورس تهران 120 میلیارد دلاری شده است.

وی افزود: همچنین شاخص بورس تهران در ابتدای سال 62 هزار و 461 واحد بود که اکنون به 77 هزار و 700 واحد رسیده و رشد 23 درصدی را تجربه کرده است. همچنین شاخص هم‌وزن در ابتدای سال 10 هزار و 75 واحد بود که اکنون با رشد 27 درصدی مواجه شده و 12 هزار و 562 واحد رسیده است. این در حالی است که شاخص قیمت بورس با رشد 8 درصدی مواجه شد و شاخص کل فرابورس رشد 22 درصدی را تجربه کرده است. بنابراین ارزش بازار بورس تهران به 320 هزار میلیارد تومان رسیده و فرابورس تهران ارزشی معادل 95 هزار میلیارد تومان دارد.

رئیس سازمان بورس افزود: همچنین متوسط روزانه ارزش معاملات که از ابتدای سال تا 20 دی‌ماه 100 میلیارد تومان در روز بود به 385 میلیارد تومان رسیده است که در محاسبه این اعداد حجم معاملات عمده محاسبه نشده است. لذا این موضوع نشان می‌دهد نقدینگی در بین بازارهای رقیب، بازار سرمایه را به عنوان هدف خود انتخاب کرده است.

نظرات بینندگان