arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
در گفتگو با انتخاب ؛

دلايل تعويق واگذاري سهام هما اعلام شد

شركت هواپيمايي هما به دليل نداشتن آمادگي لازم براي خصوصي‌سازي از وزير مربوطه مهلتي به منظور اصلاح ساختار گرفته تا پس از فراهم شدن زمينه مساعد، اين واگذاري صورت گيرد. بر اين اساس مهلتي كه به هما داده شده به مفهوم خروج آن از سبد خصوصي‌سازي نيست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شركت هواپيمايي هما به دليل نداشتن آمادگي لازم براي خصوصي‌سازي از وزير مربوطه مهلتي به منظور اصلاح ساختار گرفته تا پس از فراهم شدن زمينه مساعد، اين واگذاري صورت گيرد. بر اين اساس مهلتي كه به هما داده شده به مفهوم خروج آن از سبد خصوصي‌سازي نيست.

سيد جعفر سبحاني مشاور رئيس سازمان خصوصي‌سازي در گفتگو با انتخاب اقتصادی با اشاره به اينكه واگذاري‌ها به دو گروه قابل تقسيم است، اظهار داشت: گاه قيمت‌گذاري مي‌كنيم و قيمت پايه را استخراج مي‌كنيم. اين قيمت پايه به مزايده مي رود و بورس براساس آن قيمت سهام را اعلام مي كند. نهايتا نيز با همان قيمت خريدار پيدا مي شود اما براي برخي واگذاري‌ها مقاومت‌هايي وجود دارد كه براساس پاره‌اي از موانع و مشكلات ايجاد مي‌شود.

او متذكر شد: از جمله مقاومت‌هايي كه براي خصوصي‌سازي وجود دارد در مورد شركت هماست. اين مجموعه‌ به دليل مشكلاتي كه دارد و يا تبعاتي كه خصوصي‌سازي براي آنها دارد از هيات دولت و وزير مربوطه براي واگذاري وقت مي‌گيرند تا در فرصت و مهلت داده شده به اصلاح ساختار بپردازند و مجموعه را براي خصوصي‌سازي آماده كنند.

مشاور رئيس سازمان خصوصي‌سازي با اشاره به اينكه اين وقت اضافه به منزله خارج شدن از سبد خصوصي‌سازي نيست، اذعان كرد: اين فرصت به مفهوم تجديد ساختار و آمادگي آنها براي مزايده خواهد بود.

سبحاني به نمونه ديگري از اين مهلت‌گيري‌ها اشاره كرد و گفت: نيروگاه‌ها و پالايشگاه‌هاي گازي نيز به دليل ماشين‌سازي تبريز نيز درخواست اخذ مهلت براي اصلاح ساختار را داشت اما مورد ماشين سازي تبريز به علت طي تمام مراحل واگذراي و ارايه درخواست تعويق واگذاري از كانال غيررسمي اين خواسته مورد موافقت قرار نگرفت.

نظرات بینندگان