arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

بیانیه جامعه روحانیت به مناسبت 22بهمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جامعه روحانیت مبارز در بیانیه ای که به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر کرد، با اشاره به انتخابات‌های پیش رو، این دو انتخاب را به دلیل شرایط ویژه داخلی و ضربه‌های پی‌در پی که استکبار جهانی از انقلاب اسلامی خورده است، از مهم‌ترین آزمون‌های الهی فراروی مردم ایران دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این بیانیه آمده است: «در آستانه سی و هفتمین سالگردپیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قرار داریم. تاریخ پرفراز و نشیب این حرکت الهی نشان می‌دهد که با گذشت زمان، هر روز بر طراوت این میراث عزیز افزوده می‌شود. تقارن 22 بهمن امسال با برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، بر اهمیت آن می‌افزاید. جامعه روحانیت مبارز، ضمن دعوت مردم همیشه در صحنه و هوشیار ایران اسلامی به حضور پرصلابت در راهپیمایی 22 بهمن امسال، توجه همگان را به نکات مهم زیر جلب می‌کند:

1. انقلاب اسلامی، تحقق حاکمیت حق، نمایشگاه آزادی، استقلال و حق طلبی و جلوگاه وعده‌ الهی «یا ایُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إن تَّنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اقدامَکُم» و «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» بوده و هست. پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از عمر انقلاب، ثبات قدم بر سرِ آرمان‌ها و اصول اولیه انقلاب، همچنان راز ماندگاری ماست. استمرارِ حق خواهی و پایداری در آن تفکر بنیادین قرآنی و الهی است که ما را بی‌وقفه به پیش می‌برد.

2. متأسفانه جهان اسلام در این روزها عرصه برخی کشمکش‌های منطقه‌ای، کشتار بی‌گناهان و ویرانی زیرساخت‌های حیات امت اسلامی است. ملت عراق و سوریه و یمن، دستخوش نسل کشی و غارت مشتی تروریست خشونت طلب شده اند که یا از آستین رنگارنگ غرب بیرون آمده‌اند یا جهل سیاسی و منفعت جویی برخی حاکمان منطقه، به آنان جرأت بخشیده است. هشیاری و وحدت میان هواخواهان گفتمان اسلام در برابر این ماجراجویی‌ها، دسیسه دشمنان را، چون همیشه، به شکست می‌کشاند و بشارت پیروزی را برای مؤمنان به ارمغان می آورد. حفظ وحدت و انسجام موجب رشد و احیای مجدد اسلام در جهان خواهد شد. همگان باید در عمل و رفتار و گفتار تلاش کنند تا کوچک‌ترین اقدام ضد وحدت را انجام ندهند.

3. هرچه‌ از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد صف‌بندی‌ها و مرزبندی‌ها در مقابل این انقلاب الهی، روشن‌تر می‌شود، امروز صف‌بندی ملت‌های مظلوم در دفاع از این انقلاب و مرزبندی دشمنان، در مبارزه با آن روشن است. آمریکا و همراهانش در یک طرف و مظلومان و مستضعفان در طرف مقابل ایستاده‌اند. انقلاب اسلامی همچنان به عنوان یک نظریه مستقل و ایده قدرتمند در دفاع از پابرهنگان جهان مطرح است و نظریه عدالت‌طلبی، آزادیخواهی و مردم‌سالاری دینی را به بشریت تقدیم می‌دارد. پاسداشت انقلاب و شکر این نعمت، دفاع از ارزش‌های آن است. راه امام خمینی (ره) و تداوم شکوهمندانه آن توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همچنان با نشاط و سرزنده و پر پیام برای همه مسلمانان است و هنوز راه رهایی بخش بی‌بدیل برای امت اسلامی است. مردم مسلمان ایران، به عنوان پیشگامان نهضت الهی ایران، باید همچنان حافظان و مدافعان این خط در سنگر اول باشند و با همه وجود از آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) وخلف صالحشان حمایت کنند.

4. در آستانه دو انتخاب بزرگ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار داریم. این دو انتخاب، به دلیل شرایط ویژه داخلی و ضربه‌های پی‌درپی که استکبار جهانی از انقلاب اسلامی خورده است، از مهم‌ترین آزمون‌های الهی فراروی مردم ایران است. تأکید امام امت و مقام معظم رهبری، همانا جذب حداکثری و دفع حداقلی، تخریب نکردن نامزدها، رعایت اخلاق سیاسی و حضور پرشور و استکبارستیزانه در این دو انتخاب سرنوشت ساز است. مردم حقجوی ما بی گمان، مانند گذشته، مشارکتی پرشور و پرصلابت را از خود به یادگار خواهند گذاشت و بهترین ها را انتخاب خواهند کرد.

5.سال جاری، با برداشتن گامی دیگر در احقاق حقوق ملت صبور ایران همراه شد: پس از پیشرفت‌های قابل تحسین فرزندان انقلاب در فناوری هسته ای، تلاش بی دریغ دستگاه دیپلماسی و دولت خدمتگزار در تبیین سمت و سوی فعالیت های هسته ای نظام و دفاع بین المللی از حقوق حقه ملت ایران، فصل جدیدی در معرفی انقلاب گشود. ملت آگاه ما بخوبی می داند که موقعیت سیاسی و اقتصادیِ پس از برجام، هم در عرصه های داخلی و هم خارجی، نیازمند مراقبت و مدیریت است. این پیروزی، نه پایان ماجرا بلکه آغاز فصلی دیگر در کتاب پربرگ انقلاب اسلامی است. تأکید حکیمانه رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی نیز در همین جا معنا می یابد. هوشیاری و بصیرت ملت و مدیران نظام اسلامی است که این آغاز را نیز به پایانی قرین با کامیابی و توفیق رهنمون خواهد شد. و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم.» 

نظرات بینندگان