arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

حضور 8 وزیر زن در کابینه جدید امارات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزیر امارات اسامی کابینه 29 نفری دولت را اعلام کرد که در میان آنها نام هشت زن به چشم می‌خورد. 

به گزارش فارس، «محمد بن رشید» نخست‌وزیر امارات متحده عربی اسامی کابینه 29 نفری دولت جدید را اعلام کرد که در میان آنها نام 8 زن وجود دارد. 

عهود الرومی، وزیر خوشبختی و شمّا المزروعی، وزیر امور جوانان امارات متحده عربی دو وزیر زنی هستند که برای وزارتخانه های جدید انتخاب شده‌اند.

شیخ محمد بن زاید چند روز پیش در حاشیه اجلاس جهانی دولت ها در دبی اعلام کرد که قصد انجام تغییراتی را در کابینه این کشور دارد.

کاهش تعداد وزرا، سپردن بخش خدمات به بخش خصوصی و ایجاد پست هایی چون وزیر خوشبختی، وزیر مدارا و تسامح و ایجاد دو شورا برای دانشمندان اماراتی و جوانان این کشور از جمله این تغییرات است.

محمد بن راشد در صفحه تویتر خود نوشت: ماموریت اساسی وزیر خوشبختی هماهنگی با همه طرح های کشور و برنامه ها و سیاست های آن برای خوشبختی جامعه خواهد بود.

بنابر گزارش العالم، در پی این اقدام، کاربران شبکه های اجتماعی در داخل امارات دو هشتگ با عنوان #وزیر_السعادة و #حکومة_السعادة باز کردند و بیش از 10 هزار کاربر به اظهار نظر در آنها پرداختند.

هشتگ دیگری نیز با عنوان #لو_کنت_وزیر_السعادة باز شد و کاربران در چند کشور عربی به اظهار نظر در آن پرداختند.

در همین حال، شماری از کاربران در اظهارنظر خود در این هشتک، وضعیت برخی دولت های کنونی عرب را به تسمخر گرفتند و از جمله عبدالله القرنی نوشت: اگر من وزیر خوشبختی بودم، خانواده و نزدیکان را وکیل و وزیر می کردم و نیمی از بودجه را برای پروژه های های ساختگی اختلاس می کردم، و مردم را متقاعد می کردم که خوشبختی مشکل فکری است.

نظرات بینندگان