arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

آیت الله یزدی: برخی از مسئولان بیش از اندازه برای اطرافیان خود هزینه می‌کنند

رییس جامعه مدرسین حوزه با تأکید بر این که برخی از مسئولان بیش از اندازه برای اطرافیان خود هزینه می‌کنند، گفت: این هزینه کردن به صورتی است که انسان شاهد هزینه کردن خود فرد نیز در این راستا می‌باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جامعه مدرسین حوزه با تأکید بر این که برخی از مسئولان بیش از اندازه برای اطرافیان خود هزینه می‌کنند، گفت: این هزینه کردن به صورتی است که انسان شاهد هزینه کردن خود فرد نیز در این راستا می‌باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمد یزدی در دیدار فرماندهان بسیج کاشان، اظهارداشت: انحراف در برخی از مسئولان اجرایی کشور را باید شناخت و اجازه نداد این انحراف به رده‌های بالای حکومت نفوذ کند و به آن ضربه بزند. باید به اندازه‌ای که می‌توانیم جلوی انحراف را پیش از آن‌که به رده‌های بالای حکومت برسد، بگیریم.

وی با تأکید بر این که نباید به صورت خودسرانه در این عرصه وارد عمل شد، بیان کرد‌: در برخورد با این انحراف، باید به گونه‌ای که رهبری و هدایت‌گران رده‌ بالای حکومتی اجازه می‌دهند، وارد عمل شد و خودسرانه کاری نکرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه،‌ فرمایشات رهبری را حجتی برای همه افراد دانسته و تصریح کرد: فرمایشات رهبری حجتی برای همگان است،‌ ولو اگر از دیدگاه ما مسئله‌ای اشتباه باشد، ولی دستور رهبری مطاع است و ما در پیشگاه خداوند حجت داریم؛ بنابراین اگر در مسائل حکومتی و مسائل مربوط به جامعه از رهبری اطاعت نکنیم، هیچ حجتی در پیشگاه الهی نداریم.

رییس جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: من و شما باید تنها گوش به فرمان رهبری باشیم و بر اساس هدایت‌های ایشان حرکت کنیم؛ چون معظم‌له مصالح کشور و شرایط کلی دنیا و اوضاع و احوال منطقه را می‌بینند و اگر کاری بخواهد انجام شود، باید بر اساس مصلحت کلی جامعه اسلامی باشد.

یزدی با بیان این که تا زمانی اسلام هست، دشمنان نیز وجود دارند، اظهار داشت: از زمان ظهور اسلام، دشمان به اشکال گوناگونی وارد عمل شدند؛ امروز هم دشمن وجود دارد و با توجه به شکست‌هایی که متحمل شده است، سعی دارد از درون به نظام اسلامی ضربه وارد کند.

وی ادامه داد: امروز دشمن تلاش دارد خود را به افرادی که تا حدودی وجهه مذهبی دارند و دارای ضعف‌های درونی هستند، نزدیک کند و آهسته آهسته، بدون این که حتی خود فرد هم متوجه شود، به عنوان ابزار دشمن برای نابودی نظام اسلامی به کار گرفته شود.

نایب‌رییس خبرگان رهبری با تأکید بر این که برخی از مسئولان بیش از اندازه برای اطرافیان خود هزینه می‌کنند، گفت: این هزینه کردن به صورتی است که انسان شاهد هزینه کردن خود فرد نیز در این راستا می‌باشد.

یزدی، بسیج را نسبت به مسائل نظام مسئول دانسته و افزود: فرماندهان بسیج باید همواره نسبت به مسائل روز جامعه آگاهی داشته و نیروهای خود را آماده نگه دارند؛ به گونه‌ای که اگر نیازی به حضور آنها باشد، آمادگی داشته باشند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: مسئولان بسیج باید بدانند در کشور چه می‌گذرد و رهبری چه چیزی را می‌خواهد.

وی با اشاره به این که جوانان و نیروی بسیج‌، نیرویی زنده و فعال است، اظهار داشت: مردم ما در کنار مراجع و علما هوشیار هستند و می‌دانند در جامعه اسلامی چه می‌گذرد.

وی همچنین با اشاره به سیره اهل‌بیت(ع) و توجه آنها در انجام کارها به شرایط زمان و مکان، تأکید کرد: ما نیز باید همانند امامان خود، زمان و نیازهای آن را بشناسیم تا حرکت‌هایی که انجام می‌دهیم، درست باشد.
نظرات بینندگان