arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

لاوروف: هیچ طرحی برای اعزام نیروهای عربستان به سوریه در کنفرانس مونیخ مطرح نشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیرامورخارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد در کنفرانس گروه بین‌المللی حمایت از سوریه در مونیخ صحبتی از اعزام نیروهای زمینی عربستان به سوریه به میان نیامد و هیچ طرحی در این باره مطرح نیست.

«سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه امروز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه کنفرانس مونیخ تأکید کرد، در این نشست هیچ صحبتی از طرح عربستان برای استقرار نیروی نظامی در سوریه نشده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: هیچ صحبتی از این موضوع نشده بنابراین من نمی‌توانم به شما بگویم چه کسی در نظر دارد چه کسانی را به کجا اعزام کند.

بنا بر این گزارش، وزیر دفاع عربستان هفته گذشته اعلام کرده بود که ریاض آمادگی دارد تا نیروهای زمینی خود را برای مبارزه با داعش به سوریه اعزام کند که به دنبال این اظهارات بسیاری از کشورها از جمله روسیه مخالفت خود را با این اقدام عربستان سعودی اعلام کردند.

«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در روز پنج شنبه گفت که واشنگتن در حال گفت‌وگو با ریاض در خصوص چگونگی اعزام نیروهای زمینی و استقرار آنها برای مبارزه با داعش است.

وزرای خارجه روسیه و آمریکا روز گذشته در حاشیه اجلاس 17 کشور عضو گروه بین‌المللی حمایت از سوریه در مونیخ دیدار و گفت‌وگو کردند. در این نشست طرحی برای پایان دادن به درگیری‌ها و اعلام آتش بس در سوریه تا هفته آینده مطرح شد.

لاوروف اعلام کرد، مسکو امیدوار است که توافقات حاصل در کنفرانس گروه بین‌المللی حمایت از سوریه در مونیخ به زودی اجرایی شود.

وزیر امورخارجه روسیه همچنین تأکید کرد: ما امیدواریم توافقات حاصل شده به صورت گام‌های عملی به زودی اجرایی شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک روسی در هیئت اعزامی به مونیخ اعلام کرد که احتمالا امروز لاوروف با «عادل الجبیر» همتای سعودی خود در حاشیه کنفرانس مونیخ دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

بر اساس این گزارش،‌ کنفرانس امنیتی مونیخ رویدادی برای مذاکره در خصوص مسائل امنیتی مهم جهان است که از سال 1962 به منظور تسهیل گفت‌وگوها میان اعضای ناتو راه‌اندازی شده بود. اما امروزه نمایندگان کشورهای اروپای شرقی و اروپای میانه، جنوب آسیا و خاورمیانه و نیز کشورهای شوروی سابق نیز در آن حضور دارند.


منبع: فارس
نظرات بینندگان