arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

طعنه مدودف به ناتو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه اعلام کرد کشور های عضو ناتو از رویارویی با مسکو نفع سیاسی می برند، زیرا سیاه نمایی روسیه آسانتر از پذیرفتن مسائل امنیتی اروپا است.

مدودیف روز جمعه در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: کشورهای عضو ناتو بحای پذیرفتن مسئولیت خود در حل بحران های کنونی ترجیح می دهند روسیه را سیاه نمایی کنند. 

وی با اشاره به تصمیمات گرفته شده از سوی ناتو در سال های اخیر از جمله پیشروی این پیمان به سوی سرق و استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا اظهار کرد: ناتو هر بار در این تصمیم گیری ها از توجه به نگرانی های روسیه در مورد امنیت خود صرف نظر کرد. 

نخست وزیر روسیه گفت: اگر به اظهارات مقامهای ناتو توجه کنیم چنین برداشت می شود که در جهان تهدید جدی تر و وحشتناک تر از روسیه وجود ندارد. 

وی ادامه داد: غرب یک بار روسیه را در یک ردیف با تروریست های داعش قرار داد.

مدودیف در ادامه مصاحبه خود بر لزوم ازسرگیری همکاری های روسیه با اتحادیه اروپا و ناتو تاکید کرد و گفت: روسیه با کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا باید همکاری های سابق را به شرط احترام و توجه متقابل به منافع یکدیگر از سربگیرد.

وی افزود: هیچگاه از چنین مشارکتی سر باز نزده ایم.اما این امر در مورد شرکای ما در ناتو و اتحادیه اروپا صدق نمی کند و آنها از چنین همکاری در مورد روسیه خودداری کرده اند. 

مدودیف گفت: شرکای غربی تماس ها با روسیه را متوقف کرده و ملاحظات سیاسی را بالاتر از اهداف مشترک برای تامین امنیت و ثبات مشترک قرار داده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان