arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

سخنگوی سازمان ملل: دمیتسورا مشتاق از سرگیری مذاکرات صلح سوریه پس از توافق مونیخ است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه اظهار کرد : استفان دمیستورا نماینده این سازمان در امور سوریه سخت مشتاق برگزاری دور جدیدی از مذاکرات صلح پس از توافق قدرتهای بزرگ بر سر ' ترک مخاصمه ' در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو ، دمیستورا به طور ناگهانی دور اول مذاکرات را در سوم فوریه به حال تعلیق در آورده و اعلام کرد که باید کار بیشتری توسط قدرتهای بزرگ حامی مذاکرات بین طرفهای سوری انجام شود ولی وی ابراز امیدواری کرد که بتواند آنها را در تاریخ 25 فوریه به پای میز مذاکرات بازگرداند. 

قدرتهای بزرگ به رهبری جان کری و سرگئی لاوروف اوایل جمعه در مورد شروع پایان دادن به خصومت ها ظرف یک هفته و دسترسی سریع کمکهای بشردوستانه به برخی از شهرهای سوری محاصره شده به عنوان گام اول به توافق رسیدند. 

دیپلماتهای کشورهای حامی مذاکرات سوریه روز جمعه برای بحث در مورد طرح امدادرسانی در ژنو تشکیل جلسه دادند. 

' یان اگلند ' رئیس نروژی شورای پناهندگان هنگام ورود برای به عهده گرفتن ریاست این اجلاس گفت :' ما برای رسیدن به این هدف زیاد انتظار کشیدیم و من انتظار زیادی از این گروه دارم . '
وی گفت :' ما امیدواریم که پس از دسترسی به تمام مناطق مورد نظر ، بی درنگ این ترک مخاصمه صورت گیرد. '

اگلند پیش از این گفته بود وی امیدوار است که توافق مونیخ بتواند همان پیشرفت مورد انتظار ما باشد، ولی لازم است که تمام کشورها از نفوذ خود برای پیش راندن طرفهای جنگ به سمت دسترسی های بشردوستانه استفاده کنند. 

احمد فوزی سخنگوی سازمان ملل گفت : دمیتسورا در هفدهم فوریه گزارشی به شورای امنیت ارائه خواهد داد. ولی هنوز مشخص نیست که توافق مونیخ برای از سرگیری مذاکرات کافی باشد. '
وی در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت :' شما دنبال قطعیت در یک وضعیت بسیار مبهم هستید. سیاست هنر احتمالات است . '

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان