arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

مبادلات تجاری ایران و برزیل 5 برابر می‌شود

دولت برزیل با لغو و پایان تحریم ها امیدوار است که تجارت با ایران را که در سال های اخیر تا 30 درصد کاهش داشته است، در پنج سال آینده تا سه برابر مبادلات کنونی افزایش دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دولت برزیل با لغو و پایان تحریم ها امیدوار است که تجارت با ایران را که در سال های اخیر تا 30 درصد کاهش داشته است، در پنج سال آینده تا سه برابر مبادلات کنونی افزایش دهد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه ، بر اساس آمار رسمی ، در سال گذشته مبادلات تجاری برزیل با ایران به لطف صادرات محصولات کشاورزی این کشور آمریکای جنوبی ، به یک میلیارد و 670 میلیون دلار رسید.

اکنون «دیلما روسف» رئیس جمهوری برزیل با صدور دستورالعملی روز جمعه تحریمی را که در چارچوب قطعنامه های تصویب شده از سوی سازمان ملل علیه ایران اعمال کرده بود، لغو کرد.

فرمان روسف حاکی از آن است که تحریم های اعمال شده از سوی برزیل از امروز بر اساس توافق به دست آمده از سوی ایران و کشورهای 1+ 5 و در چارچوب سازمان ملل ، لغو می شوند.

هنگامی که سازمان ملل قصد تحریم ایران را داشت ، برزیل با آن مخالفت کرده بود اما پس از تصویب تحریم ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل ، مجبور شد که به تبعیت از تصمیمات این سازمان بین المللی ، به تحریم ایران بپردازد.
نظرات بینندگان