arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

آمریکا فروش اف-16 به پاکستان را تصویب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت آمریکا روز گذشته فروش هشت فروند جنگنده اف-16 به اضافه برخی تجهیزات رادار را به پاکستان در مجموع به ارزش 699 میلیون دلار تصویب کرد. 
 
به گزارش ایرنا، پیش از این برخی نمایندگان کنگره با تصمیم دولت برای فروش این جنگنده ها به پاکستان مخالف بودند و اگرچه هنوز هم این تصمیم دولت آمریکا به تصویب کنگره نرسیده است، اما به احتمال زیاد دولت موافقت کنگره را برای فروش این جنگنده ها به پاکستان، حداکثر ظرف یک ماه آینده جلب خواهد کرد. 

دولت هند به تصمیم آمریکا برای فروش این جنگنده های پیشرفته به پاکستان واکنش نشان داده و ضمن مخالفت صریح، آن را اقدامی ناامید کننده از سوی واشنگتن توصیف کرده است. 

دولت آمریکا درحالی اصرار به فروش این جنگنده ها با پاکستان با هدف کمک به اقدامات ضدتروریسم در این کشور دارد که بارها پاکستان را به مماشات و عدم برخورد جدی با برخی گروه های تروریستی از جمله لشگر طیبه و شبکه حقانی متهم کرده است. 
 
860 میلیون دلار، سهم پاکستان از بودجه سال مالی جدید آمریکا 

دولت آمریکا در لایحه بودجه سال مالی 2016-2017 این کشور، مبلغ 860 میلیون دلار را به عنوان سهم پاکستان در نظر گرفته است. 

براساس گزارش رسانه های پاکستان، از رقم اختصاص یافته برای کمک مالی آمریکا به پاکستان، 265 میلیون دلار برای کمک در بخش سخت افزارهای نظامی است و مابقی، مربوط به کمک به امر مبارزه با تروریسم است. 

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که این بودجه در قالب همکاری آمریکا با پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم و از بین بردن گروه های شبه نظامی در این کشور تعیین شده است.

نظرات بینندگان