arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

واشنگتن پست: هیچ یک از مقامات امریکا حاضر به دیدار با مشایی نشدند

همزمان با بالا گرفتن انتقادات از رئیس دفتر ریاست جمهوری در داخل كشور، یك روزنامه نگار آمریكایی فاش كرد، آقای مشایی تلاش بسیاری كرد تا با مقامات آمریكای ارتباط برقرار كند، اما هیچ كس با او دیدار نكرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با بالا گرفتن انتقادات از رئیس دفتر ریاست جمهوری در داخل كشور، یك روزنامه نگار آمریكایی فاش كرد، آقای مشایی تلاش بسیاری كرد تا با مقامات آمریكای ارتباط برقرار كند، اما هیچ كس با او دیدار نكرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از آینده، دیوید ایگنیشس سرمقاله‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست با اشاره به آنچه اختلافات رهبری و دولت می نامید، آن را با تلاش مشایی برای ارتباط با مقامات آمریكایی مرتبط دانست و ‌نوشت: «آقای مشایی تلاش بسیاری كرد تا با مقامات آمریكای ارتباط برقرار كند اما هیچ كس با او دیدار نكرده. زیرا واشنگتن تنها مایل به مذاكره با فردی است كه از حمایت راس هرم قدرت در ایران برخوردار باشد.»

این روزنامه نگار آمریكایی، این تلاش‌ها را زمینه‌ساز حمله روحانیون و طرفداران رهبری به دولت معرفی كرد.

 

جدال لفظی مشایی با خبرنگار صدای آمریكا در سفر به آمریكا

 

جالب آن كهرادیو بی‌بی‌سی به بهانه انتشار این مقاله در برنامه بامدادی صبح امروز (یكشنبه) خود گفت‌وگویی را با حضور هوشنگ امیراحمدی- مشهور به دلال روابط ایران و آمریكا- و دیوید ایگنیشس ترتیب داد كه در آن امیراحمدی به شدت از سردبیر واشنگتن پست برای افشای این خبر انتقاد كرد.

‌امیر احمدی كه خود در مقطعی به دنبال لابیگری برای دیدار مشایی با آمریكایی ها بوده و دعوت وی به همایش ایرانیان خارج از كشور نیز حاشیه ساز شد، در این برنامه حرف‌های ایگنیشس را رد كرده  و می‌گوید: «كافی است طرفداران رهبری این مقاله را ترجمه كرده و پیش او ببرند و به این واسطه هم اختلافات را دامن بزنند و هم باعث ضربه‌زدن به احمدی‌نژاد شوند.»

او در جواب خبرنگار بی‌بی‌سی كه پرسید: آقای ایگنیشس خودش طرفدار رابطه ایران و آمریكاست، پس با این مقاله قصد نداشته مانعی بر سر راه رابطه ایجاد كند، گفت: «اساسا ایشان و عده‌ای در خارج از كشور فكر می‌كنند با دامن زدن به این اختلافات و بزرگ كردن آن می‌توانند به مشایی كمك كنند. چون این رابطه در بن‌بست هست و برای خروج از این بن‌بست باید بین این دو نیرو اتفاقی بیافتد. فكر می‌كند شاید با آوردن مشایی به وسط این مشكل حل شود.» 

دیدار هوشنگ امیراحمدی با احمدی نژاد در حاشیه سفر وی به آمریكا

 

اما خود اینگینشس در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی می‌گوید: «جواب من این است كه من یك روزنامه‌نگارم. من فكر كردم این اطلاعات، اطلاعات جالب و مهمی است و باید در اختیار بقیه قرار بگیرد. انگیزه تقویت و تضعیف هیچ جریانی را ندارم. باید به شنوندگان ایرانی بگویم متوجه هستم كه این موضوعات عمیق‌تر از صرف رابطه ایران و آمریكاست. این تنها یك عامل در قضیه است. اما روشن است كه عوامل بسیار زیادی هم در این قضیه دخیل است.»

خبرنگار بی‌بی‌سی از او سوال كرد: «هدف از این تحلیل‌ها و مقاله‌ها چیست و چه پیشنهادی برای دولت اوباما به همراه دارد؟» او پاسخ داد: «من فكر می‌كنم اوباما همیشه اعلام كرده آماده مذاكره با ایران است، اما می‌خواهد مطمئن شود كه این گفت‌وگو ها از حمایت بالاترین سطح قدرت در ایران یعنی رهبری برخوردار است. برداشت من این است كه اگر چه كاخ سفید مشتاق به گفت‌وگو است اما قصد دارد با كل ایران گفت‌وگو كند نه با یك طرف دعوا....
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
0
6
رابطه با آمریکا شاخ دم ندارد.دلال امیر هوشنگ احمدی جاده صاف کن رابطه با آمریکاست .اگر این اتفاقات در رییس جمهوری پیشین اتفاق افتاده بودالان کفن پوشان ... در خیابانها بودند!!!
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
0
0
تکرار سیاست حاکمیت دوگانه ازسوی دولت نه تنها مفید نیست بلکه هزینه زا میباشد.
نظرات بینندگان