arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

توضیحات اژه‌ای درباره جمع‌آوری بنرهای تبلیغاتی آیت الله هاشمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: سخنگوی دستگاه قضایی گفت: بنرهای تبلیغاتی یکی از کاندیداها که در 22 بهمن جمع‌آوری شد دارای محتوای خلاف قانون بود؛ البته این موضوع در حال بررسی است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و دومین نشست خبری خود با اهالی رسانه در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در اولین روز تبلیغات مجلس خبرگان افرادی خودسر بنرهای آقای هاشمی را جمع‌آوری کرده و افرادی از ستاد وی بازداشت و چند ساعت بعد آزاد شدند، آیا قوه قضاییه برای برخورد با چنین موضوعاتی برنامه‌ای دارد یا خیر؟ گفت: در صحبت‌های شما چندین قضاوت وجود داشت. اگر یک جرم مشهودی رخ دهد نیروی انتظامی می‌تواند اقداماتی را در رابطه با جرائم مشهود انجام دهد.

وی ادامه داد: تعداد بنر، نصب بنر، ابعاد بنر در قانون پیش‌بینی شده است و اگر کسی قبل از شروع رسمی زمان تبلیغات اقداماتی را انجام دهد خلاف قانون است. همچنین اگر در زمان تبلیغات باز هم خارج از چارچوب اقداماتی را انجام دهند خلاف است و قطعاً برخورد می‌شود و نیازی نیست که به گفته شما نیروهای خودسر اقداماتی را انجام دهند.

معاون اول دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: اگر خلاف قانون اتفاقی رخ دهد نیروی انتظامی موظف است در مواردی که جرم مشهود است اقداماتی را انجام دهد.

سخنگوی دستگاه قضایی اظهار کرد: آنطور که به من اطلاع دادند و در حال حاضر در دست بررسی قرار دارد این است که در 22 بهمن وانتی را پر از بنر با ابعاد مشخص کردند که دارای محتوای خلاف قانون بود و می‌خواستند آنها را توزیع کنند که نیروی انتظامی جلوی آن را گرفته است، البته این موضوع در حال بررسی است.

نظرات بینندگان