arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

قطر: اعزام نیروی زمینی به سوریه ضروری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه قطر گفت که اعزام نیروی زمینی به سوریه ضرورتی شدید است و اگر نیاز به اعزام نیروی زمینی به سوریه شود این امر باید با رهبری ائتلاف صورت گیرد.

به گزارش تسنیم به نقل از القدس العربی، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر گفت که اعزام نیروهای زمینی به سوریه در چارچوب ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش ضرورتی شدید است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره آمادگی عربستان و کشورهای دیگر در منطقه برای عملیات زمینی در سوریه گفت که مسئله آمادگی برای آغاز عملیات در سوریه برنامه جدیدی نیست. در حقیقت برنامه‌ریزی این کار با آمریکا که هدایت ائتلاف بین المللی را بر عهده دارد، صورت گرفته است.بنابراین اگر نیاز به اعزام نیروی زمینی به سوریه شود این امر باید با رهبری ائتلاف صورت گیرد.

«احمد عسیری» مشاور وزیر دفاع سعودی هفته گذشته از آمادگی عربستان برای مشارکت در عملیات زمینی علیه داعش در سوریه خبر داده بود.

سپس انور بن محمد قرقاش وزیر خارجه امارات نیز از اعلام آمادگی کشورش برای اعزام نیروی زمینی به سوریه برای مبارزه با داعش خبر داد.

اصرار عربستان و قطر و برخی از کشورهای منطقه ای و بین المللی برای دخالت زمینی در سوریه در حالی است که وزیر خارجه سوریه هفته گذشته گفت که هرگونه دخالتی از سوی عربستان در سوریه یعنی بازگشت نظامیان این کشور با تابوت به کشورشان است.

نظرات بینندگان