arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

سوریه: شماری از واحدهای رزمی ترکیه وارد خاک ما شده‌اند

دولت سوریه می‌گوید نیروهای ترکیه که حدود ۱۰۰ فرد مسلح با ۱۲ وانت باری که حامل تیربارهای سنگین بوده‌اند، وارد خاک سوریه شد‌ه‌اند تا از شورشیان در مقابله با ارتش سوریه حمایت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت سوریه می‌گوید نیروهای ترکیه که حدود ۱۰۰ فرد مسلح با ۱۲ وانت باری که حامل تیربارهای سنگین بوده‌اند، وارد خاک سوریه شد‌ه‌اند تا از تروریست ها در مقابله با ارتش سوریه حمایت کنند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از رویترز، در نامه‌ای که وزارت امور خارجه سوریه به شورای امنیت سازمان ملل نوشته، آمده است که «عملیات رساندن مهمات ‌و سلاح از مسیر باب السلما به خاک سوریه تا منطقه اعزاز همچنان ادامه دارد».

این نامه می‌افزاید که خودروهای وانت حامل "حدود ۱۰۰ فرد مسلح بوده‌اند که احتمالا یا از نظامیان ترکیه و یا مزدوران ترکیه بوده‌اند".

این نامه همچنین به موشک‌باران از سمت ترکیه به سوی مناطق شمال سوریه انتقاد شده است. منطقه اعزاز در شمال حلب و در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد.

تهدید کری و پاسخ مدودف

دمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون اروپایی "یورونیوز" هشدار داد که عملیات زمینی نیروهای خارجی در خاک سوریه به یک جنگ طولانی و تمام‌عیار خواهد انجامید.

این سخنان مدودف واکنشی بوده است به اظهارات جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود، در صورتی که نتوان به یک آتش‌بس دست یافت، احتمال خواهد داشت که نیروهای خارجی وارد خاک سوریه شوند.

مدودف گفت که کری نباید چنین حرفی را می‌زد. نخست‌وزیر روسیه گفت: «اگر او [کری] جنگ طولانی می‌خواهد، می‌تواند با عملیات نیروی زمینی آغاز کند. اما نباید برای مرعوب ساختن دیگران تلاش کرد.»

نظرات بینندگان