arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، همزمان با صادرات نخستین محموله نفت ایران به اروپا پس از لغو تحریم های بین المللی علیه تهران و نیز کاهش واردات نفت خام چین، قیمت نفت در بازار نیویورک بار دیگر کاهش یافت و به کمتر از 30 دلار در هر بشکه رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، همزمان با صادرات نخستین محموله نفت ایران به اروپا پس از لغو تحریم های بین المللی علیه تهران و نیز کاهش واردات نفت خام چین، قیمت نفت در بازار نیویورک بار دیگر کاهش یافت و به کمتر از 30 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، یک مقام وزارت نفت ایران اعلام کرد، یک نفتکش به مقصد فرانسه و برای شرکت توتال، دیروز (یکشنبه) بندر خارگ را واقع در خلیج فارس ترک کرد و قرار است نفتکش های اجاره شده برای شرکت های چینی و اسپانیایی در همین روز برسند.

بر اساس آمار اعلام شده دولت چین، واردات نفت این کشور در ماه ژانویه 2016(11 دی تا 11 بهمن) تقریبا 20 درصد نسبت به ماه پیش از آن (دسامبر 2015) کاهش یافته است.

دیوید لنوکس تحلیلگر موسسه تحقیقاتی Fatprofits واقع در سیدنی استرالیا تلفنی به بلومبرگ گفت: ایران در حالی صادرات نفت خود را افزایش داده است که ما هنوز 500 میلیون بشکه مازاد عرضه نفت آمریکا داریم و تولیدکنندگان نفت شیل این کشور نیز همچنان تولید می کنند.

وی افزود: تا وقتی تولید نفت به طور چشمگیری کاهش نیابد، هر گونه افزایش قیمت نفت، مقطعی و موقت خواهد بود.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مارس 2016(اسفند-فروردین) در ساعت 12:17 روز دوشنبه به وقت هنگ کنگ در بازار نیویورک با 49 سنت کاهش نسبت به جمعه گذشته (23 بهمن)، به 28 دلار و 95 سنت در بشکه رسید.

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل 2016(فروردین-اردیبهشت) نیز در ساعت یاد شده در بازار لندن با 69 سنت کاهش نسبت به جمعه گذشته به 32 دلار و 67 سنت در هر بشکه رسید.
نظرات بینندگان