arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

حمید روحانی: بلد نبودم به کروبی فحش دهم

رييس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي گفت: رهبر ما تنهاست با ملتي مظلوم و فداكار.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي گفت: رهبر ما تنهاست با ملتي مظلوم و فداكار.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحميد روحاني در جلسه هفتگي انصار حزب‌الله اظهار كرد: برخي گمان مي‌كنند حضرت زهرا(س) تنها الگويي براي بانوان است در حالي كه اين‌طور نيست و ايشان در بسياري از ابعاد براي همه الگو هستند، فاطمه زهرا(س) در محراب عبادت عابدي بي‌نظير و در سياستمداري هم سياستمداري كم‌نظير بودند و پيروي از ايشان تنها به سينه زدن نيست، بلكه آن‌چه مهم است شناخت حضرت و عمل كردن به آن است.

وي تصريح كرد: برخي هستند كه تنها پوسته و ظاهر را مي‌گيرند و هسته را نمي‌بينند و بدتر اين‌كه با آن پوسته به مبارزه با هسته مي‌آيند و در طول تاريخ از اين موارد همواره داشته‌ايم. بسياري از كساني كه انقلاب را نتوانستند بشكنند به اين شيوه روي مي‌آورند كه من از آن به خط موازي تعبير مي‌كنم. در اين شيوه با ظاهر مخالفت نمي‌كنند، بلكه ماهيت را عوض مي‌كنند.

وي گفت: جنگي كه صدام عليه ايران راه انداخت در حقيقت از جانب اسرائيل بود چون مي‌دانستند اگر اين اتفاق نمي‌افتاد، تفكر امام تا مرز فلسطين پيش مي‌رفت؛ لذا جنگ را تحميل كردند. ماهيت رژيم صعودي با رژيم صهيونيستي هيچ تفاوتي ندارد. در اين كشور همه سر وقت نماز خود را مي‌خوانند اما نمازي كه در آن بيداري و هوشياري نباشد براي استكبار جهاني خطرناك نيست. نمازي استكبار را به لرزه درمي‌آورد كه در آن وحدت داشته باشند و هوشيار و بيدار باشند.

رييس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي يادآور شد: اين‌ها گمان مي‌كنند با اين كارها مي‌توانند اسلام را نابود كنند غافل از اين‌كه پدران آن‌ها ابوجهل و ابوسفيان از اين كارها بسيار كردند، اما نتوانستند موفق شوند. خراب كردن مسجد و آتش زدن قرآن نمي‌تواند اين حركت را بشكند و ناقوس مرگ آن‌ها به صدا درآمده و دريافته‌اند كه در حال سقوط‌ هستند.

وي تاكيد كرد: ملت‌هاي خاورميانه كه با الهام از انقلاب ايران به پا خاسته‌اند دير يا زود پيروز خواهند شد و رژيم‌هاي سعودي كه بزرگ‌ترين هدف‌شان حفظ رژيم صهيونيستي است نابود خواهند شد.

وي با اشاره به روش خط موازي و با بيان اين‌كه «اين موضوع را در اين 32 سال استكبار پيگيري كرده است» گفت: نخست با جنگ و ترور اقداماتي انجام دادند ولي موفق نشدند، بعد گفتند دوران امام پايان يافته است، بعد به اين نتيجه رسيدند كه ملت ايران با نام امام، با رهبري و ولايت الفت گرفته‌اند؛ لذا گفتند بايد با شعار و نام امام، امام را تضعيف كرد و راه او را به انحراف كشاند.

روحاني ادامه داد: در فتنه سال 88 هم نمي‌گفتند راه امام پايان يافته بلكه سعي مي‌كردند پوسته را حفظ كنند و با نام امام اهداف خود را پيش ببرند.

وي با بيان اين‌كه «فتنه‌ها به پايان نرسيده است» ادامه داد: استعمار و كساني كه منافع خود را در خطر مي‌بينند تمام تلاش‌شان اين بود كه اين انقلاب در هم بشكند تا ديگر ملت‌ها را مايوس و از پيروي ايران منع كنند، اما ناكام ماندند و انقلاب صادر شد.

وي همچنين گفت: فتنه‌هايي كه در پيش گرفته شده به نام امام، ولايت و رهبري كاملا ادامه دارد ولي در خط موازي، دشمن دم از امام و انقلاب و اسلام مي‌زند ولي در زير اين شعارها سعي مي‌كند هسته را بشكند، چگونه؟ مي‌گويند ما با ملت اسرائيل دوست هستيم. كسي نمي‌توانست بگويد ما با اسرائيل دوستيم؛ لذا گفتند ما با مردم اسرائيل دوستيم و اين يعني اسرائيل را به رسميت شناخته‌ايم. نمي‌گويند اسلام اصيل نه، اسلام امام نه بلكه اسلام ايراني را مطرح مي‌كنند كه همان اسلام آمريكايي است يعني همان اسلام شاهنشاهي و باستان‌گرايي.

رييس بنياد تاريخ پژوهي انقلاب اسلامي همچنين گفت: مشكلي كه ما داريم اين است كه نكند شعار باشد كه گفته مي‌شود «ما اسرائيل را نابود مي‌كنيم». چگونه امكان دارد كسي اين حرف را بزند و در مقابل جمله «ما با مردم اسرائيل دوستيم» سكوت كند اينجاست كه انسان شك مي‌كند. چطور ممكن است كسي در ظاهر دم از ولي فقيه بزند ولي در عمل به او پشت كند، در ظاهر دم از اسلام محمدي بزند ولي مكتب ايراني را مطرح كند.

وي ادامه داد: نمي‌گوييم ايران نه، اما كسي كه پيرو ولايت فقيه باشد مي‌تواند ايران را حفظ كند كساني كه دم از ايران مي‌زنند و مي‌گفتند چو ايران نباشد تن من مباد، در جنگ جهاني دوم ديدند چه رسوايي داشتند و در جنگ دفاع مقدس حاضر نشدند و فرار كردند.

وي در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: اگر مقام معظم رهبري دست دشمنان را قطع نمي‌كردند، چه مي‌شد؟ چه حكومت ديكتاتوري به وجود مي‌آمد، اينجاست كه نقش رهبري مشخص مي‌شود. وجود ولايت فقيه مانع ديكتاتوري است.

روحاني هم‌چنين با انتقاد شديد از برخي اطرافيان رييس‌جمهور يادآور شد: امام در گذشته هشدار دادند كه مراقب باشيد انجمن حجتيه دست و پاي شما را نشكند. برخي با دم زدن از امام زمان(عج) و اسلام ايراني تلاش مي‌كنند مسير انقلاب و اسلام را به بيراهه بكشند، نقش ولايت فقيه اينجا مشخص مي‌شود، مقام معظم رهبري دست رد بر سينه نامحرمان مي‌زند.

وي با بيان اين‌كه «دشمن به نقش ولايت فقيه پي برده است» افزود: براي همين دشمن تيغ خود را به سمت اصل ولايت فقيه برد. رهبر ما تنهاست با ملتي مظلوم و فداكار، ملتي كه پيامبر(ص) هم در صدر اسلام نداشت و به خاطر همين هوشياري ملت است كه رهبري مي‌تواند در برابر همه اين فتنه‌هاي دشمنان بايستد.

به گزارش ايسنا، وي خاطرنشان كرد: بايد از خودرايي و خودخواهي پرهيز كنيم همه ما در خطر هستيم.

رييس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي در پاسخ به اين‌كه چرا در يك سخنراني نسبت به كروبي با احترام صحبت كرده است، با خنده گفت: ببخشيد بلد نبودم فحش دهم.

وي در پاسخ به سوال ديگري گفت: مقام معظم رهبري در دوران رياست جمهوري ميرحسين موسوي را قبول نداشتند اما امام به مصلحتي گفتند بگذاريد باشد رهبري قبول كردند و ديگر حرفي نزدند، نرفتند در خانه بنشينند و قهر كنند. انساني كه نسبت به انقلاب، اسلام و ملت واقعا دلسوز باشد از حق خود مي‌گذرد. چگونه امكان دارد كسي مردم خود را دوست بدارد، ولي حرف رهبري را پشت سر بگذارد، حرفي كه حرف خداست. مشكل اساسي اين است كه مبادا برخي افراد ميراث خور انقلاب باشند.

وي گفت: انتظار ما اين است كه وفاداري به امام و انقلاب در عمل افراد نشان داده شود. وظيفه ما اين است كه پشت سر رهبري بوده، آگاه و هوشيار باشيم. اما اين كه آشوب درست كنيم اشتباه است، بايد آگاهي‌سازي كنيم. سفارش رهبري هم اين است كه آرامش را حفظ كنيد ولي هوشيار باشيد.

روحاني در پاسخ به سوال ديگري توضيح داد: حكم اين‌گونه است؛ كسي كه نظر ولي فقيه را عمدا ناديده بگيرد زنش بر او حرام است و خودش نيز نجس است و نمي‌شود او را در قبرستان مسلمانان دفن كرد.

وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري درباره كتاب صادق طباطبايي، بخش‌هايي از اين كتاب را غيرواقعي دانست و با بيان اين‌كه «دروغگو كم‌حافظه است.» در بخشي از توضيحاتش گفت: مي‌بينيد باندبازي و قوم و خويش بازي كار را به كجا مي‌رساند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر قصدش براي نوشتن تاريخ انقلاب، گفت: از اول قصد داشتم والا مي‌رفتم پستي مي‌گرفتم و وزيري مي‌شدم، با خداي خود عهد كردم كه مسووليتي نگيرم تا تاريخ انقلاب را بنويسم. تاريخ انقلاب نياز به تشكيلاتي به اندازه يك وزارتخانه دارد. تلاشم را مي‌كنم آن‌چه در توانم است بنويسم ولي با اين وضع كاري نمي‌شود، كاري كه ما كرده‌ايم دانشنامه انقلاب را تنظيم كرده‌ايم.

وي در مورد شريعتي نيز در جواب سوال يكي از حاضران اظهار كرد: اين‌كه او را ساواكي معرفي كرده‌اند، اشتباه است. نه، ايشان ساواكي نبود، ولي تاكتيك‌هايي داشت كه فكر مي‌كردند اگر امتيازهايي بدهد و بگيرد مي‌تواند كارهايي بكند ولي گفته‌ام طرفدار انقلاب سفيد است. شهيد مطهري نيز نسبت به دكتر شريعتي حتي ديد منفي داشتند و در نامه‌اي گفته‌اند كه اگر ايشان از دنيا نمي‌رفت معلوم نمي‌شد بر سرش چه مي‌آمد.

رييس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي در مورد اين‌كه آيا جريان انحرافي خود هسته است يا به كسي ديگر وابسته است، گفت: اطلاعي ندارم ولي اين‌گونه عناصر نمي‌توانند خودشان باشند و برخي پشت پرده به طور مستقيم يا غيرمستقيم از آن‌ها استفاده مي‌كنند.

وي در پاسخ به سوال يكي از حاضران مبني بر اين‌كه به جاي جمله «ما با ملت اسرائيل جنگ نداريم» چه بگوييم؟ ‌گفت: ما ملت اسرائيلي نداريم، يك مشت عناصري را آن‌جا آورده‌اند و برخي‌هاي‌شان را هم گول زده‌اند، ما ملت اسرائيلي نداريم كه بگوييم با آن‌ها چگونه رفتار كنيم.

وي همچنين اظهار كرد: گروه منحرف مدت‌هاست رسوا شده‌اند.

روحاني در مورد سوالي درباره تهاجم فرهنگي نيز گفت: اولين مساله‌ مهم، راه‌حل است. مدت‌هاست دم از تهاجم فرهنگي مي‌زنيم ولي نشنيده‌ام سميناري براي پيدا كردن راه‌حل تشكيل شود. تاكنون راه‌حلي ارائه نداده‌ايم، فقط هر چند سالي هيجان زده شده و شعار داده‌ايم كه مرگ بر بدحجاب و ... اين كارها با زور و فشار حل نمي‌شود، اما بايد كنترل كرد. متاسفانه قانون و برنامه‌اي نيست، برنامه‌ريزان بايد بنشينند و راه‌حلي پيدا كنند.

وي خطاب به مسوولان نيز اظهار كرد: اگر برخي مسوولان منافع ملت را به هواي نفساني ترجيح دهند، مشكلات كشور حل مي‌شود، تمام هم‌وغم و دغدغه راستي‌ها و چپي‌ها تا حدي كه من با آن‌ها نشست و برخاست داشته‌ام، اين بود كه چگونه به قدرت برسند و چگونه آن را حفظ كنند. به مردم فكر نمي‌كنند، شايد شعار بدهند؛ اما با باندبازي و اين كارها كه كشور آباد نمي‌شود.

روحاني در بخش‌هاي پاياني سخنان خود خاطرنشان كرد: اگر رهبري از كسي حمايت كردند به اين معنا نيست كه آن شخص عيبي ندارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
0
0
شریعتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان