arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

دری‌نجف‌آبادی: خبرگان سکاندار اصلی نظام را در شرایط ضروری انتخاب می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نامزد مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد خبرگان نیز باید احساس وظیفه مضاعف داشته باشند زیرا این ۸۸ نفر باید سکاندار اصلی نظام را در شرایط ضروری انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در نطق انتخاباتی که از شبکه تهران پخش شد با اشاره به دوره اول خبرگان رهبری اظهار داشت: خبرگان اول پس از ارتحال حضرت امام توانست کار بزرگی انجام دهد و لایق‌ترین و شایسته‌ترین فرد برای ولایت و زعامت جمهوری اسلامی را برگزیند و ما بعد از 28 سال شاهد برکات و آثار زحمات و خدمات رهبر انقلاب هستیم.

دری‌نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه امیدواریم سایه بلند مقام معظم رهبری مستدام باشد، در عین حال به وظیفه و تکلیف مجلس خبرگان اشاره کرد و یادآور شد: مجلس خبرگان باید برای تعیین تکلیف زعامت و ولی فقیه آمادگی لازم را داشته باشد تا اگر شرایط به گونه‌ای شد که لازم بود خبرگان تصمیم بگیرند، حساس ترین تصمیم را اتخاذ کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌در زمان حضرت امام مردم احساس آرامش و احساس غرور می‌کردند و کلام و نوشته امام برای مردم مطاع بود و بعد از امام نیز به همین صورت بود لذا باید در آینده هم همینطور باشد.

وی تصریح کرد: ما باید شایسته‌ترین ها را برای مجلس خبرگان انتخاب کنیم تا افرادی بصیر، آگاه و حادثه‌شناس روی کار بیایند چون خبرگان باید شخصی را انتخاب کنند که حادثه‌شناس باشد.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به وظایف و اختیارات ولی فقیه در رابطه با سه قوه و نیروهای مسلح که زیر نظر ایشان قرار دارند، گفت: ولی فقیه باید در دنیا شاخص و تراز انسان نظام اسلامی و مکتب اسلام باشد.

این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری حضور در مجلس خبرگان، هیأت رئیسه، دبیرخانه و کمیسیون‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: اعضای خبرگان باید ستون فقرات جامعه را انتخاب کنند.

وی با اشاره به حضور علما و رجال دینی و سیاسی در مجلس خبرگان که وفادار به انقلاب و اسلام هستند، اظهار داشت: خبرگان جایگاه بسیار حساس و مهمی است و این انتخاب، انتخاب سرنوشت‌سازی برای ملت در داخل و عرصه بین‌المللی است.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه کار بزرگ خبرگان چه در مقام تعیین ولی فقیه و چه در مقام نظارت بر واجدیت شرایط کار ارزشمندی است، خاطرنشان کرد: مراحل کار انتخاب مهم‌ترین پست بر عهده خبرگان است که اعضای خبرگان باید فقه حکومتی اسلام و اهل بیت و فقه ضد استکبار و ضد صهیونیسم را تشخیص داده و آن را فرماندهی کنند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اگر می‌خواهیم نظام اسلامی باقی بماند رسالت بزرگی داریم که در درجه اول مردم باید شایسته‌ترین‌ها را انتخاب کنند و خبرگان نیز باید احساس وظیفه مضاعف داشته باشند چرا که این 88 نفر باید سکاندار اصلی نظام را در شرایط ضروری انتخاب کنند.

وی با اشاره به حضور خود در نهضت حضرت امام از ابتدای شروع نهضت در دهه 40 یادآور شد: بنده 4 دوره توسط مردم به عنوان نماینده مجلس و سه دوره به عنوان نماینده خبرگان انتخاب شدم، همچنین 5 دوره توسط مقام معظم رهبری برای مجمع و 16 سال امام جمعه موقت شهر ری بودم و اکنون نیز 7 سال است که به امر رهبری، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هستم.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به برگزاری 40 جلسه هیأت رئیسه مجلس خبرگان تصریح کرد: اگر نظر مردم، جامعه مدرسین، جامعه روحانیت و احزاب باشد که بنده در مجلس خبرگان ادای وظیفه کنم، من برای این مسئولیت آماده هستم هر چند که هر سنگری برای بنده سنگر خدمت به انقلاب و سربازی امام و رهبری است و این کمترین وظیفه ما در مقابل شهدای مشروطه، شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است.


منبع: فارس
نظرات بینندگان