arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

شمار شهدای انتفاضه قدس به 181 تن رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نظامیان رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن دو جوان دیگر فلسطینی در قدس اشغالی، شمار شهدای انتفاضه قدس را به یکصد و هشتاد و یک تن رساندند.

به گزارش فارس در سرزمین‌های فلسطینی، 2 جوان فلسطینی شب گذشته پس از عملیات مقاومتی تیراندازی به سوی نظامیان صهیونیست در منطقه باب العامود شهر قدس اشغالی، به ضرب گلوله این نظامیان به شهادت رسیدند.

«منصور شوامره» و «عمر محمد عمرو» یکی از نیروهای سرویس امنیت ملی وابسته به تشکیلات خودگردان 2جوان اهل شهرک القبیبه قدس اشغالی بودند که توسط پلیس رژیم صهیونیستی شهید شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی گفته است که عملیات تیراندازی چند فلسطینی به سمت تجمعی از نیروهای اسرائیلی را خنثی کردند به گونه‌ای که هیچ نیروی اسرائیلی در این حادثه آسیبی ندید.

این در حالی است که پلیس صهیونیستی در تعقیب فلسطینیان مسلح که به سمت نیروهای اسرائیلی تیراندازی کرده بودند، 2 از آنها را زخمی کردند که حالشان وخیم بود.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» هم آورده است که این دو جوان فلسطینی سلاح‌های دست‌ساز حمل می‌کردند و به سوی نیروهای پلیس در نزدیکی ایستگاه قطار الخفیف در باب العامود قدس گلوله شلیک کردند که در واکنش به این عملیات، پلیس اسرائیل یکی از جوانان مهاجم را زخمی کرد و دیگری پا به فرار گذاشت که او نیز در تعقیب پلیس زخمی شد و سپس خبر رسید که هر دو جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که در روز یکشنبه 4 فلسطینی دیگر نیز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده بودند.

نظامیان صهیونیست روز گذشته نیز یک دختربچه 14 ساله فلسطینی را در نزدیکی حرم حضرت ابراهیم (ع) به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

پیش از آن هم یک نوجوان 17 ساله فلسطینی دیگر به اسم «نعیم احمد یوسف صافی» را در ایست بازرسی نظامی واقع در شرق بیت لحم در کرانه باختری به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

صبح روز گذشته نیز نظامیان رژیم اشغالگر قدس دو نوجوان 16 و 17 ساله دیگر را در روستای العرقه در غرب شهر جنین به نام های نهاد رائد محمد واکد و فواد مروان خالد واکد به رگبار بسته و هر دو نفر را به شهادت رساندند، بدین ترتیب روز یکشنبه با شهادت 6 فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری همراه بود.

با شهادت این 6 فلسطینی شمار شهدای انتفاضه قدس تا این لحظه به 181 نفر افزایش یافت. 

این در حالی است که بیش از 17 هزار نفر هم در جریان انتفاضه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده و یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شده‌اند که حال بسیاری از آنها وخیم است.

در عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان نیز تاکنون بیش از 30 نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست به هلاکت رسیده و نزدیک به 450 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند که حال ده‌ها نفر از آن‌ها وخیم اعلام شده است.

نظرات بینندگان