arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۷۱۸
تعداد نظرات: ۴۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

راز هیاهوی جدید اکبر گنجی و عباس عبدی چیست؟

درحالیکه هاشمی چه در دوران مبارزه علیه شاه، چه در کوران تحولات دهه نخست انقلاب و سال های پس از آن همواره خط و مشی ثابت و مشخصی داشته است، در مقابل امثال اکبر گنجی و عباس عبدی هر روز برای خوشامد یک گروه و جبهه خاص تغیر موضع می دهند. حرکات زیگزاگی و متناقض این افراد واقعا جای سوال ندارد؟ روزگاری علیه هاشمی رفسنجانی تیغ می کشیدند و با ابداع عناوینی چون عالیجناب سرخپوش، به او می تاختند، اما این روزها انتخابات خبرگان می خواهند خط و ربط تعیین می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
راز هیاهوی جدید اکبر گنجی و عباس عبدی چیست؟

حسین مظفری؛ سرویس سیاسی «انتخاب»: در روز های اخیر اظهارات برخی از اصلاح طلبان تندرو سابق همچون اکبر گنجی علیه یا له آیت الله هاشمی یا لیست خبرگان مورد حمایت فضلا و علمای برجسته کشور، بار دیگر خاطرات تلخ گذشته را زنده کرده است. این گروه، از یک سو با اظهارات خود بهانه به دست تندروهای افراطی می دهند که شائبه ایجاد اختلاف بین هاشمی و اعتدالیون را  دامن زده و دنبال کنند و از طرف دیگر، خود را حامی نظریاتی بدیهی جا زده و مدعی رهبری آن می شوند و دست آخر از خارج از کشور برای فعالان سیاسی داخل و مردم در مورد انتخابات پیش رو خط و نشان می کشند. در واقع باید در این شرایط از خود پرسید که این افراد تندرو و افراطی  چه سودایی در سر دارند؟ آیا این یک طراحی جدید برای احیاء یک بازی قدیمی نیست؟ آیا حمایت های بودار امثال گنجی، اثرگذارتر از هر نوع حمله و تخریبی نیست؟ 

درحالیکه هاشمی چه در دوران مبارزه علیه شاه، چه در کوران تحولات دهه نخست انقلاب و سال های پس از آن همواره خط و مشی ثابت و مشخصی داشته است، در مقابل امثال اکبر گنجی و عباس عبدی هر روز برای خوشامد یک گروه و جبهه خاص تغیر موضع می دهند. حرکات زیگزاگی و متناقض این افراد واقعا جای سوال ندارد؟ روزگاری علیه هاشمی رفسنجانی تیغ می کشیدند و با ابداع عناوینی چون عالیجناب سرخپوش، به او می تاختند، اما این روزها انتخابات خبرگان می خواهند خط و ربط تعیین می کنند. 

اکنون، اکبر گنجی که با نوشته های خود یکی از عوامل آغاز موج تخریبی علیه هاشمی بود و از چهره های موثر در ظهور و تولید فردی چون احمدی نژاد بوده است، امروز نمی تواند مدعی تئوری بافی برای جریان اعتدال و مسائل مربوط به انتخابات خبرگان باشد. او اما به نظر می رسد بار دیگر قصد دارد همان بازی سوخته را عملیاتی کند.

رویه گنجی بدین صورت است که در آستانه هر انتخابات سرنوشت سازی سر و کله اش پیدا می شود و مجددا با همان روحیه مخرب خود مباحثی را برای بر هم زدن فضای سیاسی و رسانه ای طرح می کند و به قول معروف، به تندروهای راست داخلی پاس گل می دهد.  اگر دقیق تر به سخنان و تحرکات تندروهای داخلی و خارج نشنیان افراطی بنگریم، در می یابیم که این دو باوجود عناد و خصومتی که نسبت به بکدیگر نشان می دهند اما مکمل های خوبی برای یکدیگر هستند. این جریانات مذکور بر روی این امر تفاهم نانوشته ای دارند؛ تخریب هاشمی که از آن بعنوان یکی از استوانه های انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) یاد شده است.

گنجی اکنون به ظاهر شاید مدافع هاشمی شده، اما در یک بازی پیچیده طراحی شده، در اصل همان رویکرد تخریبی علیه او را ادامه می دهد، اما با یک روش جدید! او در تازه ترین یادداشت خود، سعی دارد یک تئوری بدیهی را که هر فرد مطلع از تحولات سیاسی (نه به تندروها) از آن آگاه است را به نام خود رقم زده و بدین ترتیب پاس گلی کم نظیر را به تندروها هدیه دهد تا فریاد زنند که ایها الناس این تئوری، نوشته ی این فرد است و از ذهن و اندیشه یک ضدانقلاب برخاسته است ؛ پس بر این اساس، هر کس حامی این ایده باشد، با گنجیست! 

در این میان نباید از امثال عباس عبدی غافل شد که هنوز در اتفاقات دهه 70 خود را محبوس کرده و بغض هایی فراموش نشده ای دارند که گاه و بیگاه سر بر می آورد. این آقایان، همواره ساز اعتدال زده اند و همیشه به ساز تندروها رقصیده اند. اینان کسانی هستند که نمی خواهند نقش خود در تندروی های اوائل انقلاب و دوران اصلاحات را بپذیرند و همواره بر رویکرد غلط خود تاکید دارند.

نمونه ای از همصدایی برخی از افراطیون داخلی با گنجی 

روزنامه رسالت نوشت: «مقلدين اكبر گنجي در روزنامه هاي زنجيره اي نام فهرست مورد علاقه اكبر گنجي را «خبرگان مردم» گذاشته اند و آن تبليغ مي كنند.اين ليست در حقيقت حب به افراد موجود در ليست نيست بلكه بر اساس بغض به برخي ديگر از خبرگان برحسب آنچه راديو آمريكا از قول اكبر گنجي گفته تنظيم شده است. به نقل از راديو آمريكا اكبر گنجي در مقاله خود تحت عنوان «نه به فقه داعشي از طريق انتخابات خبرگان» مي نويسد: «نه به داعش در انتخابات چه معنايي دارد؟ چه كساني نمادهاي داعش هستند؟» او سپس مي نويسد: «فقهي كه جنتي، يزدي، مصباح، احمد خاتمي، هاشمي شاهرودي و... از آن دفاع مي كنند همان فقه داعش است. به اين افراد نبايد در انتخابات راي داد.» اكبر گنجي كه در ايام موسوم به قتل هاي زنجيره اي، آيت الله هاشمي رفسنجاني را با لقب عاليجناب سرخپوش مي نواخت، امروز در مسند مرجعيت ضد انقلاب حكم به اين رهنمود داده كه به حضرات آيات ياد شده راي ندهيد. متاسفانه با همين رهنمود، بنا به گزارش روزنامه هاي ديروز زنجيره اي فهرستي را تحت عنوان «خبرگان مردم» ارائه شده و همان افراد را حذف كرده است. سئوال مهم اين است كه اين ليست، ليست هاشمي است يا اكبر گنجي؟! بي ترديد اكبر گنجي با هيچ يك از اعضاي اين ليست موافق نيست، حتي با آقاي هاشمي رفسنجاني. او به فكر حذف اصيل ترين فقهايي است كه مثل كوه در برابر ضد انقلاب و آمريكا ايستاده اند. ليست هاشمي نبايد اين ماموريت را رسماً به عهده بگيرد.»

روزنامه رسالت با نگارش این تحلیل، دقیقا همان پازل گنجی را تکمیل کرده است. حقیقت آن است که به نظر می آید یک نوع هماهنگی نانوشته بین تندرویهای داخلی و با تندروهای خارجی همچون اکبر گنجی وجود دارد. نوشته رسالت دقیقا همان خطی است که طیف تندروها می خواهند پیش بگیرند. می خواهند این شبهه را ایجاد کنند که اکبر گنجی  استراتژیسک و خط دهنده انتخابات است. حال باید پرسید که چرا روزنامه رسالت این روزها انقدر به تحلیل های گنجی علاقه مند شده است؟ آیا این هماهنگی تعمدی است یا سهوی؟

در مجموع، باتوجه به اینکه این روزها کینه های کهنه باردیگر زنده شده، باید منتظر حملات سنگین گروه های تندرو به هاشمی و جریان اعتدال با حربه ی حمایت ادعایی چهره های خارج نشین(با هدف تخریب) باشیم. در این میان، انتظار می رود کسانی که اندکی با تاریخ انقلاب و نقش هاشمی در تثبیت نظام آشنا باشند بازی این این جماعت را نخورند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۶۲
غیر قابل انتشار: ۴۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
9
67
همواره خط و مشی ثابت و مشخصی داشته است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
34
88
ترکیب نام و فامیل این دو میشه اکبر عبدی، کمدین های فضای سیاسی
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
41
84
ین آقایون بهتر ساکت بشن.اینها بدترین ضربه رو به مردم واطلاح طلبان وارد کرده اند و هنوز از رو نمی رند ومیگن انا شریک
پاسخ ها
الامان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
تا دیروز تئوریسین شما بودن حالا ساکت بشن ؟!
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
26
54
زیبا و به موقع ،ممنون از روشنگریتون خسته نباشین محکم ادامه بدین این راه مبارک را
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
43
36
عالی جنابان عبدی وگنجی دردوره اصلاحات هرچه دلتان خواست کردید وگفتید بیچاره جوانان و مردم را فریب دادید ونسبت به استوانه های انقلاب بدبین کردید بدانید که دیگر حنایتان رنکی ندارد وبدا بحال امثال شما که هم دراین دنیا وهم در آخرت باید جوابگو باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
23
35
متن خیلی خوبی بود. احسنت !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
44
31
جناب انتخاب اینها که از خودتون و برامده از دولت هاشمی و اصلاحات بودند.چاقو هیچوقت دسته خودش رو نمی بره
mojtaba
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
24
44
ما هر دو طیف رو می شناسیم و هرگز با افکار هیچکدامشان همراهی نخواهیم کرد.مردم ما آگاه هستند و تندروها را کنار میزنند خواه از هر گروه باشند.لیست رای ما لیست مورد تائید ایت الله هاشمی است مرد روزهای سخت .
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
10
72
شما هم لازم نیست از هاشنی معصوم بسازید ، این بزرگترین ضربه به ایشونه... هر چه باشد دخول دادن نهاد نظامی به اقتصاد و سیاست ، افزایش اختیارت شورای نگهبان و ...چندین کار دیگه که اثرات مخربشونو الان داریم میبینم شخصا از ابتکارات اقای هاشمی بوده و همچنان از این ایده ها دفاع میکنه ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
23
29
احسنت احسنت
دقیقا همین گونه است
با آگاهی کامل به آقای هاشمی و لیست مورد تایید ایشان رای میدهیم و گول حرفهای بی اساس ژورنالیستی اینها را نخواهیم خورد
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
27
47
واقعاً براتون متأسفم با این تحلیل آبکی و مبتنی بر تئوری توطئه تون. ثابت فرض کردن خط مشی هاشمی به حماقت بیشتر نزدیکه. این یادداشت جز کینه توزی و عقده گشایی نسبت به دو تحلیلگر، که قطعاً درک بیشتری از نویسنده یادداشت دارند، چیزی نداشت. برای سایت انتخاب با این تحلیل متأسفم. این تحلیل عین همان تحلیل تندروها است که اگر آمریکا از حرف شما خوشش آمد پس شما حرفت غلط است. یا اگر حرفی بزنید که غربی ها سوء استفاده کنند نباید حرف بزنید. جمع کنید این خزعبلاتو
فاتح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
8
47
چنین تحلیلهایی به حرفه ای گری این سایت لطمه میزند. اگر قائل به آزادی بیان هستیم می بایست قدرت تحمل نظرهای دیگران را داشته باشیم. چه خارج از کشور باشند و چه داخل کشور.
من شخصا با تحلیلهای این آقایان موافق نیستم ولی نوع برخورد شما را هم در مواجهه با نظرات مخالف با استفاده از روشهای نادرستی چون ضدانقلابی و ... هم مخالفم.
در یک بحث سیاسی، موضوع مورد بحث باید نقد شود نه گذشته ظرفین و کارهایی که انجام شده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
26
23
عباس عبدی در باتلاق سیاست گیر کرده ،شاید مثل جومونگ دنبال یک ناجی میگردد.

گنجی هم که تکلیفش مشخص است ،تحلیل گر مسائل مذهبی و سیاسی برای بی بی سی و صدای امریکا است(در راستای خواسته آنها) .
در حقیقت برای این دو نقش محلل را بازی میکند و نه تحلیل.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
16
31
این افراد تندرو و افراطی امثال اکبر گنجی و عباس عبدی باعث دلسردی مردم از اصلاحات شدند و زمینه حضور دلواپسان را فراهم کردند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
9
36
عباس عبدي= غضنفر اصلاح طلبان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
4
24
امثال عباس عبدی رفتاراشون مثل پایداری هاست این هردو گروه چه تفکراتی مثل عبدی و چه مثل پایداری هر دو محکوم به شکست و برای ایران مایه ننگ هستند
زنده باد اعتدال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
4
24
اصلاحات کم از صحبت های امثال این آقایون ضربه ندیده امثال عباس عبدی هیچ وقت ضرورت های زمانه خودشون درک نکردن نه در گذشته و نه در امروز همیشه یا افراط کردن یا تفریط بهتراست امثال عباس عبدی سکوت کنن و در کاری که به آن علم ندارن دخالت نکنند وفتواهای صدمن یه غاز ندهند
ناشناس
|
Australia
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
4
49
با اینکه با نظرات این آقایان موافق نیستم اما بهتر است بجای حمله به اشخاص نظرات آنها را نقد کنیم!! وگرنه ما با کیهان و فارس چه فرقی خواهیم داشت ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
6
18
رفتار وسخن های عبدی عین پایداری هاست قشنگ داره تو زمین اون ها بازی می کنه واقعا متاسفام براش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
6
16
هاشمی و یارانش احتیاج به تحلیل کورکورانه ندارند چون این مردم آگاه در هیچ زمینه ای قیم نمیخواهند و راه و چاه را بخوبی تشخیص میدهند . ما هم ایرانی محض هستیم و هم هادی ما محمد(ص) وعلی(ع) هستند ،بقیه فقط میتوانند در حاشیه این دو بزرگوار باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
8
10
تحلیل درستی است
نهایتا اینها حباب روی آبند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
6
33
سایت انتخاب رسما شده تریبون آقای هاشمی
انتقاد پذیر باشید
آقای عبدی ادبیات آقای هاشمی رو نپسندیدند
همین!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
18
13
از گنجی همین بس که درست در کوران اعتراض های 88 .... اومد تو تلویزیون امریکا و گفت موسوی و کروبی قبل از هرچیز باید موضع خودشونو در قبال همجنسگراها مشخص کنند!!!
کی باور می کنه ایشون اصلاح طلب باشه؟ اصلا کی اسم ایشونو انداخت سر زبونها؟ اون اعتصاب غذای صوری و فضاسازی رسانه ای حول و حوش اون و بعدش سناریوی مثلا فرار ایشون از کشور اینقد ساختگی و مضحکه که مرغ بریون سر سفره هم خنده اش می گیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
9
14
اقای فقیهی جواب شما کاملا روشن است. افراد مسئولیت کلام خود را دارند و تحت شرایط ازادی بیان حق دارند نظرات خود را بیان کنند حالا اگر شما پیرو نظریه های دایی جان ناپلئونی مثلا روزنامه رسالت می خواهید این حق را از کسی سلب کنید در اصل با همان فرد تفاوتی ندارید. این انتخابات می گذرد اما جوهره حقیقی افراد و تعهد آنان به لوازم مردمسالاری مورد قضاوت عموم خواهد بود.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
3
40
انتخاب جان
محبت کن متن مقالات اکبر گنجی و عباس عبدی رو هم بذار و اجازه بده خودمون درموردش قضاوت کنیم بلدیم بخدا
قضاوتای یکطرفه خودتو تو حلقوم ما نکن بی زحمت
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
7
15
گنجی از قبل هم عامل موتلفه ورسالت بود وهرچه آنها میخواستند میکرد وهنوز هم برهمان رویه است همکار انبارلویی ویاران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
4
20
من موافق تحلیل شما نیستم.
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
1
15
هنوز یاد نگرفته ایم که فارغ از این که فلان وبهمان چه می گویند ، بر اساس منافع ملی خود حرکت کنیم . اگر عملی سنجیده ومنطقی است ،بی توجه به آن که مخالفان چه می گویند وچه کسانی ممکن است سو~ استفاده کنند . راه خودمان را می رویم . در ضمن شما هم با حمایت های این چنینی از هاشمی به نحوی دیگر به او ضربه میزنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
8
5
چی شد ترسیدید .
عدو گردد سبب خیر اگر خدا خواهد .
وحید
|
United States
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
3
23
کاملا شبیه ادبیات کیهانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
12
9
مقاله بسیار عالی بود
ناشناس
|
Romania
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
3
9
وای بر تندرو ها...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
19
9
تا دیروز امثال اکبر گنجی نور چشمی وتئوریسین شما اصلاح طلبان بود و روزنامه رسالت دقیق خط او را می شناسد وهیچ علاقه ای به تحلیلهای او ندارد!
این شمایید که به تحلیلهای او و دیگر خارج نشینان دل بسته اید ودل در گرو دارید،ولی چون به ضرر شماست مجبورید در ظاهر خود را مخالف افاضات او نشان دهید چون می دانید هرجا ضد انقلاب ورسانه های غربی از شما حمایت کرده اند،نزد مردم حمایت آنها دقیقا به یک تخریب مبدل گردیده است!!!
فتنه 88 را یادتون که نرفته،حمایتهای خارجی آفت جانتان واون جلبک سبزتان شد چون ومکروا ومکرالله والله خیرالماکرین. انشاالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
21
4
اکبر گنجی برای دریافت گرین کارت آمریکا، مقدساتش رو انکار کرد.
دیگه چه توقعی از این عنصر خود فروخته ی بی هویت دارید؟
ناشناس
|
India
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
5
20
انتخاب عزیز
به نحوی شما ب حمایت اقای هاشمی اقدام می کتید و اقدام ب بت سازی می کنید که هر کس نداند از هاشمی برای خودش قدیس می سازد ....نحوه تفکر و مدیریت ایشان ستودنی است ولی ایشون خطاهای عیر قابل انکاری داشتند که باید به طور جد در نزد مردم پاسخگو باشند و محاکمه شوند
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
8
7
عبدی را با گنجی یکی نکنید, عباس عبدی همچنان در مقام تحلیل گر دارای ارزش و احترام است
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
3
17
کاری که شما می کنید زیگزاگی تر است!!
ضمن این که منظور خود را از ثبات بیان کنید؟؟ کسانی ثبات دارند که برای عقیده شان زندانی می شوند، تحقیر می شوند و مجبور به فرار می گردند! نه این که به هر طریقی خود را به میز و صندلی ها، دوخته نگهدارند به بهانه ثبات!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
16
6
انتخاب جان این آقایون در شان شما هستند که تیترشون میکنید . میشه بفرمایید این آقایون تا حالا چه گره ای ازمشکل مردم باز کرند اصلا چقدر هوادار دارن و کی تمایل داره حرفهاشون را بشنوه ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
3
23
انتخاب خیلی داری غرض ورزانه مینویسی.هاشمی که همیشه بر سبیل اعتدال نبوده که مخالفت گهگاه باهاش بشه حرکت زیگزاگی.گاهی ایشون هم از مسیر خارج شده بخصوص در زمان ریاست جمهوریش.
ياسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
6
6
استدلال خوبي بود
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
1
21
هر کسی نظری دارد نمیشود به کسی گفت که شما نظرت را نده. هر چند از گنجی به خاطر جفای بی منطق به هاشمی متنفرم اما دلیلی نمیبینم که چون احتمال سو استفاده از حرفهایش میرود او نباید نظرش را بگوید. گنجی و رسالت مخاطبان خاص خودشان را دارند و حرفهای آنها برای تامین نظر محدوده خودشان کارکرد دارد. رسالت از گنجی میترساند و گنجی از رسالت و رسالتیون. لذا اصولا بدگویی رسالت از افراد، تاثیری بر مخالفان رسالت ندارد چه بسا آنها را درنزد مخالفان رسالت محبوبتر کند. پس چه واهمه ای است از یک تحلیل ساده؟ . چرا باید پایه ای ترین اصل اصلاح طلبی یعنی آزادی بیان را به قربانگاه ببریم آن هم برای سو استفاده رسالت از نظرات گنجی آن هم با چنین مقاله تندی که دقیقا عدم آزادی بیان را برای گنجی و عبدی را نشانه گرفته.
مسعود
|
Russian Federation
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
19
9
اکبر گنجی معروف به اکبر پونز کسی که روزی تو خیابان ها دنبال دخترهای مردم می کرد حالا اون ور آب پرستیژ اصلاحات به خودش گرفته/خخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
5
6
آدمهايي كه توانايي باقي ماندن بر مواضعشان را ندارند، از نظر مردم ايران رد شده هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
5
13
من البته اصلا طرفدار اقای هاشمی نیستم ولی سابقه کسی که از دیوار سفارت می ره بالا و یه ملت رو برای سالها تو هچل میندازه و بعد انگار نه انگار و از همه راحت تر تشریف می بره امریکا و کسی که سابقه خرابش در کمیته و شرارتهایی که اوایل انقلاب برای مردم ایجاد می کرده منو به صراحت به یاد دایه دلسوزتر از مادر و کاسه داغتر از اش میندازه. من به این دو نفر هیچ وقت اعتماد ندارم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
2
5
در جهان مثل کوه درمقابل هرکس ایستادن خودزنی است صرفا ارتباط عقلای با دشمنان سابق دلیل بر امریکایی و جاسوس آن کشور تلقی نشود مثل روابط کشورها با همدیگر در دنیا است .مقامات سعودی هم صدرصد کف بسته در دست دیگران نیست
باقر ساری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
2
10
هر روز به یک رنگ
این نشانه ضعف ایمان و ریشه در هواهای نفسانی دارد.
انسان عاقل از یک ثبات منطقی و عقلانی برخوردار است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
6
12
اکبر گنجی دیوانه سال78 اصلاح طلبان را به فاز درگیری مستقیم با اقای هاشمی کشاند و در مطبوعاتشان ایشان را شدید زیر ترور شخصین گذاستن و ان زمان هر کس میخواست رای جمع کنه به ایشان توهین و یا نقد غیر متصفانه میکرد.
دقیقا یادمه حتی فردی غیر معروف مثل بهروز افخمی کارگردان مقالات تندی در روزنامه عصر ازادگان ان زمان علیه ایشان و در نقد توسعه و سازندگی نوشت و وارو مجلس ششم شد .
دقیقا همان کارها را بعدا اصولگرایان انجام دادند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
3
20
اکبر گنجی وضعیتش معلوم است اما نمیدانم چرا عباس عبدی راه راداره گم میکنه؟
نظرات بینندگان