arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

قیمت نفت به مرز ۳۵ دلار رسید

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه آوریل با یک دلار و ۳۶ سنت افزایش به ۳۴ دلار و ۷۵ سنت رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، در حالی که انتشار خبرهایی از دیدار مقامات نفتی بزرگترین تولید کنندگان جهان، این احتمال را افزایش داده که ممکن است توافقی بر سر کاهش تولید به دست آید، قیمت نفت امروز به بالاترین رقم در بیش از یک هفته اخیر رسید.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 30 سنت افزایش به 30 دلار و 74 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت امروز تا رقم 30 دلار و 94 سنت بالا رفت که بیشترین رقم از 8 فوریه تاکنون بود.
قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه آوریل با یک دلار و 36 سنت افزایش به 34 دلار و 75 سنت رسید. قیمت نفت برنت امروز تا رقم 34 دلار و 80 سنت بالا رفت که بالاترین رقم از 5 فوریه تاکنون بود.
مقامات ارشد نفتی عربستان، روسیه و چند کشور کلیدی عضو اوپک روز سه شنبه دیدار خواهند کرد. این سطح بالاترین نشست در ماه های اخیر است و نشانه ای احتمالا قوی از آمادگی تولید کنندگان برای مقابله با افزایش مازاد عرضه در بازار به شمار می رود.
به گفته منابع آگاه، در گفت و گوهای نفتی در دوحه که تا روزهای اخیر علنی نشده بود، افرادی چون علی النعیمی، وزیر نفت عربستان و الکساندر نوواک، وزیر نفت روسیه حضور دارند.
الوجیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا هم که در هفته های اخیر با مقامات تولید کنندگان عمده نفت دیدار داشته، به این گفت و گوها خواهد پیوست.
اما تحلیلگران همچنان شک دارند که این گفت و گوها به نتیجه ای موثر منجر شود.
دانیل انگ، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در سنگاپور گفت: «از آنجایی که ما معتقدیم که این هم نشست بی نتیجه دیگری خواهد بود، بازارها همچنان نسبت به تواقی ناگهانی بین تولید کنندگان عمده نفت تردید دارند.»
یک منبع دیگر در بازار نفت گفت: «من نسبت به دستیابی به توافق خوش بین نیستم، زیرا درباره سهمیه های تولید اعضا در داخل اوپک تصمیم گیری می شود.»
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان