arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

اجرای روح‌نواز شهرداد روحانی در برج میلاد

شهرداد روحانی در سالن نمایش‌های بین‌المللی برج میلاد کنسرت موسیقی را اجرا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب، شب گذشته سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد میزبان شهرداد روحانی از سری برنامه‌های سی و یکمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر بود.

این برنامه با 20 دقیقه تاخیر با تکنوازی پیانو توسط امیر دارابی که قطعه‌ای از آلبوم خودش را نواخت آغاز شد. ساعت 21 و 30 دقیقه گروه در جای خود مستقر شد و بعد از اینکه شهرداد روحانی روی صحنه آمد و حاضرین او را تشویق کردند، اولین قطعه خود را در بخش اول برنامه نواخت. این روند ادامه داشت تا قطعه ششم با نام «مجنون» با تلفیقی از پیانو اجرا شد.

در ادامه شهرداد روحانی گفت: قطعه بعدی که اجرا می‌کنم «باغ ایرانی» نام دارد و این را به یاد پدرم نوشتم. من فکر می‌کنم هیچ موجودی عزیزتر از پدر و مادرم نیست. پدرم رضا روحانی معلم ویولن من بود و در این راستا از او خیلی یاد گرفتم.

وی افزود: در کشور عزیزمان استعدادهای فراوانی وجود دارد که در گروه ارکستر فعلی تعدادی از آن‌ها با من همکاری می‌کنند. دو تن از این افراد با نام‌های میلاد عالمی، و آرین قیطاسی هستند که سولیست خوب می‌نوازند که در این قطعه و چند قطعه بعد هنرنمایی آن‌ها را می‌بینیم.

بعد از نواخته شدن قطعه نهم بخش اول برنامه تمام شد و گروه ارکستر و مخاطبان استراحت کردند. بعد از چند دقیقه استراحت برنامه مجددا آغاز شد و قطعه دهم نواخته شد. بعد از اجرا شهرداد روحانی گفت: قطعه‌ای که شنیدید از یک استاد بسیار دوست‌داشتنی است که استاد نسل‌های گذشته، امروز و آینده خواهد بود. وی 92 سال سن دارد و با این سن شاداب و بی‌نظیر است که باید قدر این اساتید را دانست. او حتی صفحه اینستاگرام هم دارد؛ وی کسی نیست جز کمال کورتراب.

برنامه ادامه داشت تا بعد از نواختن قطعه دوازدهم مجددا شهرداد روحانی از حضور یکی دیگر از هنرمندان موسیقی که در مراسم حضور داشت، یعنی فرهاد فخرالدینی نام برد و گفت: استاد، دوست و همکار هنرمند من در جمع شما حضور دارد که از این بابت خوشحالم و به او خیرمقدم می‌گویم.

وی بعد از نواخته شدن قطعه چهاردهم بیان کرد: به خاطر شلوغی برنامه‌ها گروه ما فقط چهار و نیم جلسه تمرین داشت. خودتان تجسم کنید با چه سختی چهارده قطعه را در این تعداد جلسه تمرین و به این خوبی نواختند. این هنرمندان سرمایه هنری کشور ما هستند و باید قدر آن‌ها را دانست.

شهرداد روحانی بیان کرد: شما مخاطبان امشب خوب هستید، دو قطعه دیگر به افتخار شما و هموطنان اجرا خواهم کرد و این اتفاق افتاد و او دو قطعه دیگر اضافه بر برنامه‌ اصلی نواخت.

گفتنی است؛ شهرداد روحانی در برنامه خود قطعه‌های «جشن دهقان»، «اسب ایرانی»، «سفری کوتاه»، «سایه چمن»، «قطعه‌های باران»، «مجنون»،«باغ ایرانی»، «سیمای جان»،‌ «کردی روی نت سل»، «پرلود باخ شماره بیست و چهار»، «کاپریس ایرانی»، «ماموریت»، «روانی»، «ایرباخ» و «رقص‌های رومانی» را نواخت.

نظرات بینندگان