arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

اعلام موجودیت گروهی دیگر در جنوب افغانستان/طالبان سوم سر برآوردند

شاخه دیگر گروه طالبان به رهبری«عبیدالله هنر»یکی از رهبران این گروه درجنوب افغانستان اعلام موجودیت کردوهمزمان باآن درگیری بین این گروه و طرفداران اختر محمد منصور جانشین ملا «محمد عمر» رهبر پیشین طالبان آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب، خبرگزاری «جمهور» افغانستان اعلام کرد که این گروه دراستان «پکتیکا» اعلام موجودیت کردومدعی شد یک هزار عضو آن در استان های زابل، غزنی و پکتیکا فعال هستند.
این گروه باانتشار«ویدئویی» گفته است که انتقام «منصوردادالله» و خانواده اش را که توسط طرفداران «اختر محمدمنصور» به قتل رسیده را خواهند گرفت.
منصور دادالله یکی از فرماندهان مشهور گروه طالبان وازطرفداران«ملامحمد عبدالرسول» گروه دیگر انشعابی طالبان پس از اعلام خبر مرگ ملاعمر بود که در حمله طرفداران اختر محمد منصور در استان زابل کشته شد.
روزنامه اطلاعات روز افغانستان گزارش داده بود که خانواده منصوردادالله نیز پس ازکشته شدن وی توسط طرفداران اختر منصور قتل عام شده و هیچ یک از اعضای خانواده اش زنده نمانده اند.
وی در این ویدئو علیه اخترمحمد منصور و شبکه حقانی اعلام جهاد کرده و گفته است که مشکلات کنونی طالبان در دست اطلاعات ارتش پاکستان (آی اس آی) است.
عبیدالله گفته است که اخترمنصور با کمک سازمان اطلاعات ارتش پاکستان، مرگ ملاعمر رهبر پیشین این گروه را برای دو سال مخفی نگه داشتند و بعد خود را جایگزین ملاعمر کرده و از نظر آنان هیچ مشروعیتی ندارد.
برخی گزارش ها در افغانستان حاکی از آن است که در درگیری بین طرفداران مولوی عبیدالله و اخترمحمد منصور در استان پکتیکا 45 کشته و یا زخمی داشته است.
این در حالی است که ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان سه روز قبل، مولوی عبیدالله هنر را از فرماندهان خودسر خواند و از افراد این گروه خواست که بر وی حمله کنند.
پیش از این نیز گروه به رهبری «محمد عبدالرسول» از بدنه طالبان جدا و در استان هرات افغانستان اعلام موجویت کرده بود و وی نیز اخترمحمد منصور را قاتل ملاعمر خوانده بود.
طیب آغا یکی دیگر از طرفداران ملاعمر و رییس دفتر سیاسی طالبان نیز پیش از این در مخالف با رهبری اختر محمد منصور از ریاست این گروه در قطر استعفا داد وگفت که جانشین ملا عمر نباید در پاکستان، بلکه باید در سنگرهای افغانستان انتخاب شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان