arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

آنکارا: اخبار درباره مشارکت ترکیه در جنگ علیه سوریه صحت ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون نخست‌وزیر ترکیه با اعلام اینکه کشورش به‌دنبال یک حمله ماجراجویانه نیست، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها درباره تصمیم ترکیه به حمله قریب‌الوقوع علیه سوریه را رد کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از «النشره»، «نعمان کورتولموش» معاون نخست‌وزیر ترکیه با بیان اینکه «ترکیه در پی ماجراجویی در منطقه نیست»، متذکر شد: «صحبت‌ها درباره ورود قریب‌الوقوع ترکیه به جنگ علیه سوریه صرفاً شایعه است».

کورتولموش، امروز در گفت‌وگویی مطبوعاتی گفت: «ترکیه تغییر توازن نظامی منطقه را قبول نمی‌کند. ما در آمادگی کامل برای واکنش به این وضعیت و دفاع از منافع ملی‌مان هستیم».

وی بار دیگر بر ایجاد منطقه حائل در سوریه تأکید کرد و مدعی شد این اقدام کشتار غیرنظامیان و سیل آوارگان را متوقف می‌کند.

معاون نخست‌وزیر ترکیه خاطرنشان کرد: «در صورتی که آمریکا و روسیه در حل بحران سوریه جدی باشند، باید درگیری‌ها در این کشور را متوقف کنند. موفقیت مذاکرات ژنو در گروی آتش‌بس است».

وی همچنین گفت: «روسیه حق ندارد علیه ترکیه به شورای امنیت شکایت کند؛ زیرا ترکیه نیروهای تروریستی را که امنیت آن را تهدید می‌کنند، بمباران می‌کند».

کورتولموش با بیان اینکه «بحران سوریه به جنگی نیابتی تبدیل شده است»، مدعی شد: 95 درصد از حملات هوایی روسیه در سوریه داعش را هدف قرار نمی‌دهد بلکه غیرنظامیان و معارضان «میانه‌رو» را بمباران می‌کند.

وی همچنین از عملکرد سازمان ملل انتقاد کرد و گفت: «شورای امنیت فقط روی کاغذ یک سازمان برای حل بحران‌های جهان است. تنها این سازمان اعلام می‌کند که حل بحران پناهجویان و سوریه خوب است اما راهکاری ارائه نمی‌کند، باید مکانیزم‌هایی در این باره ایجاد شود».

نظرات بینندگان