arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

شرکت های دانش بنیان توانمند می شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیته علمی و اجرایی جایزه مدیریت ملی فناوری و نوآوری از امکان ارزیابی و رتبه بندی بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان خبر داد.

به گزارش انتخاب، مهدی محمدی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، و رئیس کمیته علمی و اجرایی جایزه مدیریت ملی فناوری و نوآوری گفت: شرکت های دانش بنیانی که به صندوق نوآوری و شکوفایی برای دریافت تسهیلات مراجعه می‌کنند، می‌توانند با شرکت در این جایزه مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بر اساس این ارزیابی و رتبه بندی مکانیزم ارتقا و بهبود برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته می شود، گفت: این ارزیابی در قالب مدل جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری است و هدف اصلی آن توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و پایداری بیشتر است ولی علاوه بر این، شرکت ها برای دریافت تسهیلات از صندوق می‌توانند از امتیاز این جایزه نیز بهره‌مند شوند.

رئیس کمیته علمی و اجرایی جایزه مدیریت ملی فناوری و نوآوری افزود: تا کنون ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در صندوق منتظر دریافت تسهیلات هستند  که ما برای این تعداد فراخوانی اعلام خواهیم کرد تا برای شرکت در یک ارزیابی دعوت شوند.

وی افزود: مکانیزم ارزیابی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری انجمن مدیریت فناوری و نوآوری انجام می‌شود، امسال اجباری نیست ولی به عنوان امتیاز تشویقی در ارزیابی‌های صندوق از شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمدی با اشاره به معیار ارزیابی شرکت ها گفت: معیار های ارزیابی، توانمندی‌های مدیریتی شرکت‌های دانش‌بنیان را در طراحی و توسعه محصولات جدید و تجاری‌سازی آنها و همچنین خروجی‌ها و نتایج نوآورانه آنها و میزان دستاوردهای بازاری و مالی و اجتماعی آنها می‌سنجد و مجموعه‌ای از راهکارها و پیشنهادات برای توانمندسازی این شرکت‌ها ارایه می‌کند.

به گفته وی، این ارزیابی‌ها بر اساس تفاهم میان صندوق نوآوری و شکوفایی و انجمن مدیریت فناوری و نواوری اجرایی شده است و شرکت‌های دانش‌بنیان تایید صلاحیت شده، می‌توانند با تماس با دبیرخانه جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در این فرآیند حضور یابند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان