arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان:

سن دانشجویی باید از ۱۵ سالگی تا ۲۱ سالگی باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: معتقدم سن دانشجویی را باید پایین آورد و از 15 تا 21 سالگی را بگوییم فرد، دانشجوست و دانش‌آموز نیست و از 21 سال به بعد، فرد دانش‌پژوه باشد یعنی کسی که کار علمی انجام می‌دهد.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در دومین کنگره ملی همفکری آینده‌سازان انقلاب اسلامی که امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز شد با اشاره به شخصیت شهید دیالمه، اظهار داشت: این شهید شخصی بود که در دوران دانشجویی نماینده مجلس شده بود و آن چیزی که بعد از 35 سال، نام او را جاودان کرده است سخنرانی‌ها و مهمتر از آن فهم اوست.

وی ادامه داد: شهید دیالمه بسیار فهمیده، با مطالعه و دقیق بود و بنده بعد از 30 سال سخنرانی، آرزو دارم مثل شهید دیالمه سخنرانی کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان یادآور شد: انسان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی است که رشد پیدا می‌کند و نیاز است تا انسان اهل مطالعه و دقت باشد؛ شما باید این پیش‌بینی را داشته باشید.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: شما حداکثر در سن 14 سالگی به سن تکلیف رسیده‌اید اما در جامعه به شما دانش‌آموز گفته می‌شود؛ وقتی به شما در این سن دانش‌آموز می‌گویند بار زبانی دانش‌آموز در سن ابتدایی به سراغ شما می‌آید و این بار بیان می‌کند که شما مسئولیتی ندارید که این از اشتباهات ما است.

وی تصریح کرد: به نظر بنده سن دانشجویی را باید پایین آورد و از 15 تا 21 سالگی را بگوییم فرد دانشجوست و دانش‌آموز نیست و از 21 سال به بعد فرد دانش‌پژوه باشد یعنی کسی که کار علمی انجام می‌دهد؛ همان طور که شما حق انتخاب رشته دارید و این نشان می‌دهد شما حق انتخاب نیز دارید و بهتر بود به شما دانش‌آموز نمی‌گفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) یادآور شد: ایشان می‌فرمایند مقدار عمری که برای رسیدن به کمال لازم است، 18 سال است؛ اگر کسی بخواهد به کمال لازم برسد این سن کافی است پس شما به خود نگویید که بچه هستید و مسئولیتی ندارید چرا که احساس استقلال و مسئولیت در شما باعث می‌شود، رشد داشته باشید.

این استاد حوزه و دانشگاه با توصیه به مطالعه خاطرات شهدا، افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند بروید سراغ جوانان که آنها سریع‌تر به سوی خیر شتابان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: صدام در سالهای جنگ اعلام کرده بود اگر مردم برای راهپیمایی 22 بهمن به تظاهرات بیایند، تهران را بمباران می‌کنم؛ در آن زمان گروه دانش‌آموزی جمع شدند تا برای رونق بیشتر تظاهرات 22 بهمن فعالیت کنند، پارچه‌ای از عکس بزرگ امام(ره) تهیه شد و این عکس چیزی حدود 20 سال در اخبار پخش می‌شد که در آن تظاهرات 22 بهمن با این پلاکارد باعظمت را در میدان آزادی نشان می‌داد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از شما می‌خواهم مستقل باشید، خودتان فکر کنید و با بررسی و مطالعه این کار را انجام دهید و مرعوب هیچ تمسخری نشوید.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه چه مصلحتی است به کسی که مجتهد نیست بگوییم مجتهد است، گفت: فمینیست‌هایی که در این جامعه به دنبال حقوق زنان هستند چرا تروریست‌های متجاوز به حقوق زنان را محکوم نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه چه کسی گفته در مقابل منکرات بزرگ سیاسی باید سکوت کرد خطاب به دانش‌آموزان بسیجی، گفت: شما وابسته به هیچ کس نبوده و مستقل هستید، صدا و سؤالات خود را به همه برسانید، خود را جدی بگیرید و از اینکه در این موقعیت هستید راضی نشوید و می‌توانید اقدامات خوبی انجام دهید، باید دقت کنید و حرف‌های شما باید با مطالعه و دقیق باشد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان