arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر کشور اعلام کرد:

تاییدصلاحیت 51‌درصد از داوطلبان‌مجلس/اسامی امروز منتشر می‌شود/آغاز تبلیغات از فردا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر کشور گفت: 51 درصد از داوطلبان انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند و امروز تمامی اسامی در فرمانداری‌ها منتشر می‌شود.

به گزارش انتخاب، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در خصوص مجموع کل نامزدهای تایید صلاحیت شده، اظهار داشت: با احتساب عدد قبلی و 38 نفری که اخیرا صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شده، مجموع افرادی که برای نامزدی شورای اسلامی تایید صلاحیت نهایی شدند و شورای نگهبان نظر قاطع خودش را طی نامه‌ای به وزارت کشور اعلام کرده 6 هزار و 229 نفر است.

 قائم مقام وزیر کشور گفت: اگر تعداد حدود 12 هزار نفر یعنی کل افرادی که برای نامزدی در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند را با تعداد تایید صلاحیت شده‌ها بسنجیم، می بینیم که بالغ بر 51 درصد از افراد ثبت کننده توسط شورای نگهبان در سراسر کشور تایید صلاحیت شده اند.

وی با ابراز خرسندی از نحوه تبلیغات گروه های مختلف سیاسی، اضافه کرد: هر چند برخی از گروه های سیاسی معتقدند که نامزدهای شاخص آنها تایید صلاحیت نشده اما با این افرادی که صلاحیتشان اعلام شده، اعضا و گروه های سیاسی در حال تهیه لیست های انتخاباتی هستند و خوشبختانه احزاب و گروه های سیاسی در این دوره با درایت و عقلانیت و لحاظ شرایط بین المللی و منطقه ای که با آن مواجه هستیم، دارند با موضع انتخابات برخورد می کنند.

امیری به میزان آمادگی وزارت کشور به عنوان متولی برگزار کننده انتخابات اشاره کرد و گفت: امروز فرمانداران اسامی را در حوزه های مربوطه منتشر می کنند و عملا و رسما کار تبلیغات نامزدهای مجلس از فردا به مدت یک هفته شروع می شود.

وی روز ششم اسفند را روز ممنوعیت انتخابات هم برای مجلس شورای اسلامی و هم برای مجلس خبرگان رهبری بیان کرد و گفت: بنابراین نامزدها و طرفداران و هواداران آنها نباید در روز ششم هیچ گونه تبلیغاتی را در فضای غیرمجازی و فضای مجازی داشته باشند.

قائم مقام وزیر کشور اظهار داشت: وزارت کشور آمادگی تام و تمام از حیث و جنبه برای برگزاری دو انتخابات اندیشیده است و بالغ 1800 نفر از دست اندرکاران انتخابات، بخشداران، فرمانداران، مدیران ستادی وزارتخانه را در 10استان در قالب همایش های آموزشی و توجیهی به شکل چهره به چهره آموزش داده ایم. اعضای ستاد انتخابات کشور هرکدام به فراخور مسئولیتی که در وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور داشتند در این آموزش ها شرکت داشتند و موضوعی که مورد تاکید ما بوده، تاکید بر بی طرفی در انتخابات و معیار قرار دادن قانون، تعامل ضابطه مند با ناظران و کلیه دست اندرکاران انتخابات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: معیار سنی 18 سال تمام است و افرادی که در روز هفتم اسفند 18 سال به بالا دارند مجاز هستند که در انتخابات شرکت کنند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان