arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۲۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

آیت الله جوادی آملی سال 84: احمدی نژاد را چنان بالا خواهند برد كه طغیان خواهد كرد

نزدیك انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴ خبر تلخی به گوش رسید. جسارت حامیان محمود احمدی نژاد به آیت الله جوادی آملی.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سایت روات حدیث نوشت: نزدیك انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴ خبر تلخی به گوش رسید. جسارت حامیان محمود احمدی نژاد به آیت الله جوادی آملی.

این خبر را سایت‌های حامی احمدی نژاد تكذیب كردند. اما واقعیت داشت و جسارت‌گران از طلاب مدرسه‌ی حقانی و معصومیه بودند و از دوستان.

آیت الله جوادی آملی در آن انتخابات از اكبر هاشمی رفسنجانی حمایت كرده بود. این حمایت بر جسارت‌گران سخت آمده بود و طلاب مقدمه‌خوان درصدد ارشاد مفسر بزرگ و فیلسوف متأله جلیل القدر برآمدند و با تجمع در مسجد ایشان، عربده‌كشان  «جوادی حیا كن هاشمی را رها كن» را سر دادند.

آن روزها، روزهای سختی بود، من بارها از همین جماعت دشنام و توهین به ایشان را در مدرسه‌ی فیضیه و دارالشفاء شنیدم. نصیحت بزرگان و ارشاد آنان امری پسندیده است، اما نه با پشتوانه‌ی جهالت و توهین.

در آن روزها از یكی از شاگردان آیت الله شنیدم كه ایشان گفته است «وی را چنان بالا خواهند برد كه طغیان خواهد كرد» العهدة علی الراوی.

این سخن از یك اصل كلی برآمده است؛ با انسان‌ها باید مطابق ظرفیت‌شان رفتار كرد، نه بزرگی را خُرد كرد نه خُردی را بالا برد.

رئیس جمهور یك نیروی اجرائی و كاری بسیار خوب بود، نمی‌توان تلاش‌های وی و تیمش را نادیده گرفت و انصافا كارهای بزرگی در زمان ریاست جمهوری وی انجام شد. اما محمود احمدی‌نژاد نه هاله‌ی نور داشت، نه اگر قرار بود پیامبر دیگری نازل شود او بود، نه امام عصر دولتش را مدیریت می‌كرد، نه اطاعت از او اطاعت از خدا بود، نه كرامتی داشت و نه معجزه‌ی هزاره‌ی سوم بود. تنها یك انسان پركار و پر تلاش بود.

سخن‌رانی وی در دانش‌گاه كلمبیا مهم‌تر از فتح خرم‌شهر نبود، حتی به اندازه‌ی عرق یك رزمنده در فتح خونین‌شهر ارزش نداشت. همه‌ی این سخنان را گفته بودند. اسنادش هم موجود است.

چه اتفاقی افتاده است كه این روزها آن مرد پرتلاش دیروز، مردی كه با نذر و نیاز مردم بالا آمد، در اطاعت امر ولی امر، تاخیر می كند. مردی كه با تلاش بی‌مزد و منت طلاب كه برای تبلیغش به روستاها می‌رفتند، رئیس جمهور شد. مردی كه در حمایتش به برخی بزرگان حوزه توهین شد.

سه هفته پیاپی برخی از حامیان وی علیه آیت الله جوادی آملی در نماز جمعه شعار دادند. انگار هیچ كس نباید انتقاد می‌كرد. این هاله‌ی قدسی دور هركس كشیده شود، مغرور خواهد شد و طغیان خواهد كرد.

پیش‌گویی آیت الله درست بود. این یك پیشگویی نیست، یك پیشبینی است. هر كس را زیادتر از ظرفیتش بالا بردند، سقوط خواهد كرد.

آن‌هایی كه آن روز علیه آیت الله جوادی آملی شعار دادند و جسارت كردند، می‌توانند در یك نامه‌ی بدون اسم، اعتذار بنویسند. شاید بخشیده شوند. گاهی برخی در خشت خام چیزهایی می‌بینند كه ما در آینه نمی‌بینیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
AUSTRIA
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
1
16
خدا خیرت بده که حرف حق زدی. امیدوارم فردا تکذیب نکنی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
21
احسن به این دور اندیشی ایت الله جوادی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
1
13
عده می گویندکه آقای احمدی نژادکارهای بزرگی کرده اند.می شودیکی ازاین کارهای بزرگ رانام ببرند.مادراین شش سال چیزی ... ندیدیم.هدفمندی یارانه هاهم که پادرهواست وهزارمشکل آفریده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
5
كار بزرگش انداختن آقاي خاص به جان انقلاب و نظام است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
1
2
عزيزان ، ما رهبري را محور قرار داده ايم اگر واقعاً گوش به فرمان رهبري هستيم از حاشيه ها بايد پرهيز كرد و دعايمان اين باشد خداوند سايه ي رهبر را بر سرمان مستدام نمايد تو را به خدا دل رهبري را نرنجانيد
مرتضی اسدپور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
2
1
به نام خدا
با سلام
بزرگواران همون جور که رهبری گفتند ما نباید مسئله رو خیلی بزرگ کنیم. درسته آقای احمدی نژاد در عمل به دستور رهبری با کندی عمل می کنند ولیکن در آخر این کار را انجام می دهند و از رهبری تبعیت می کنند. این کار نامطلوب ایشان را نمی شود طغیان اسم گذاشت چرا که در قرآن کریم کلمه ی طغیان برای فرعون به کار برده شده است.
نظرات بینندگان