arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

مهر مشایی چگونه در دل این زن جای گرفت؟

امروز در اینكه طیف مشایی در تلاشند حمایت اپوزیسیون و معترضان داخلی را كسب كنند، با توجه به وقایع اخیر شكی باقی نمانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امروز در اینكه طیف مشایی در تلاشند حمایت اپوزیسیون و معترضان داخلی را كسب كنند، با توجه به وقایع اخیر شكی باقی نمانده است.

به گزارش آینده، جریان مشایی ـ دست راست احمدی نژاد - با وجود آن كه از نگاه معترضان در وقایع پس از انتخابات 88 مقصر و متهم شناخته می شود، اینك با استفاده از آبروی دكتر فاطمی نزد طیف دارای گرایش ملی گرایانه، برای خود پایگاهی دست و پا كرده است؛ امری كه با "شعار" مكتب ایرانی و آوردن منشور كوروش نیز همسوست. البته آنان این امر را وظیفه دولت و در راستای جذب ایرانیان خارج از كشور به بازگشت به كشور اعلام  می‌كنند.

این عجیب نیست، پیش از این نیز همسر دكتر فاطمی در جریان رخدادهای سال 88، سپر بلای انتقادات شده بود. پریوش سطوتی كه از قاتل همسرش با عنوان «اعلی حضرت همایونی» یاد كرده، سالها پیش از انقلاب از حقوق شاهنشاهی ایران استفاده می كرد و حالا هم دفترچه یادداشتش را به احمدی نژاد تقدیم می‌كند و در مدح مشایی لب باز می كند.

اما نكته اینجاست كه همزمان با برخی رخدادهای اخیر و بازداشت برخی مرتبطان طیف مشایی، شایع شد كه همسر دكتر فاطمی نیز بازداشت شده است تا به این گمانه كه آیا او كه سالها در خارج از كشور اقامت داشته، زمینه ساز ارتباطاتی بین طیف مشایی با افراد خارج نشین بوده است، دامن زده شود. البته دادستان تهران تلاش كرد بدون تكذیب بازداشت وی، از كنار موضوع عبور كند.

بیش از دو سال از اقامت پریوش سطوتی در ایران می گذرد. وی در یكی از سوئیت های لوكس هتل لاله(متعلق به سازمان میراث فرهنگی) اقامت دارد. اما این بار نه به خرج پهلوی ها، بلكه  ... ، او برای رفت و آمد گاه از خودرو های تشریفات ریاست جمهوری استفاده كرده است.

او كه این امكانات را در اختیار دارد، گفته است: «وقتی به ایران آمدیم اولین ملاقاتمان با آقای رحیم مشایی بود كه ایشان را در آن زمان نمی شناختم و از همان روز مهر بزرگی از آقای مشایی در دل ما جای گرفت و بعد از آن با آقای احمدی‌نژاد دیدار كردیم و آن دیدار نیز همه به گریه گذشت. در تمام دوران قبل و بعد از انقلاب تمام آقایان نهایت محبت و احترام را به دكتر فاطمی گذاشتند، ولی من احساس نزدیكی بیشتری با آقای احمدی‌نژاد می‌كنم و تنها موقعی كه به ایران آمدم و خاطرات تلخی از آن ندارم، این مقطع زمانی است»

اقامت 80 میلیونی در هتل لاله ؟
از فروردین 1388 تا كنون، بیش از دو سال می گذرد كه پریوش سطوتی بخش اعظم آن را در هتل لاله اقامت داشته كه با یك حساب سرانگشتی هزینه این اقامت دو ساله حدود 80 میلیون تومان ارزیابی می شود.

پرداخت این هزینه در حالی است كه خانم پریوش منكر هرگونه انگیزه مالی برای حمایت از احمدی نژاد شده و نوشته مطبوعات را كه در آن گفته شده وی برای باز پس گیری اموال مصادره ای خانواده خود به ایران آمده و با كمك مشایی قصد بازپس گیری آنها را دارد، رد كرده است.

با این حال روابط عمومی شورای ایرانیان خارج از كشور، در جوابیه ای كه به یكی از رسانه های فارسی زبان در سال 88 داده است، مدعی شده كه خانم سطوتی برای پیگیری مسائل حقوقی و املاك شخصی در ایران اقامت كرده است. هرچند وی در مصاحبه ای با خبر آنلاین گفت  هنوز یك چهار دیواری هم برای زندگی ندارد.

 

پریوش: پیروزی احمدی نژاد در انتخابات زندگیم را متحول كرد! 
دیدار پریوش سطوتی و احمدی نژاد كه با هماهنگی مشایی انجام شده بود، نهایتا منجر به تقدیم دفترچه یادداشت های شهید فاطمی به احمدی نژاد و مقادیر زیادی تعریف و تمجید از مشایی و احمدی نژاد از زبان سطوتی شد. موضوعی كه واكنش اصولگرایان را از یك سو و اصلاح طلبان را از سوی دیگر در پی داشت.


 پریوش سطوتی در سن 74 سالگی در فروردین 1387در ریاست جمهوری در كنار احمدی نژاد و  اسفندیار رحیم مشایی، در حال تقدیم دفترچه دكتر فاطمی است

احمدی نژاد پس از دریافت دفترچه یادداشت های شهید فاطمی در آن دیدار گفت: این خاطرات و یادداشت‌ها سندی ارزشمند و متعلق به ملت بزرگ ایران است كه در اختیار مورخین قرار خواهد گرفت.
‌به گزارش نهاد ریاست جمهوری، همسر دكتر حسین فاطمی نیز در این دیدار صمیمانه با تقدیم دفترچه خاطرات دكتر فاطمی به احمدی‌نژاد، علاقه و محبت فراوان خود را به احمدی نژاد ابراز كرد.

او در ادامه با بیان اینكه: «با انتخاب دكتر احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور، زندگی‌ او دچار تحول شده است» برای وی در خدمت هر چه بیشتر به ملت ایران آرزوی سلامتی و تندرستی كرد.

 

پس از سه سال تكلیف انتشار یادداشت های شهید فاطمی چه شد؟
حالا بیش از 3 سال از تقدیم دفترچه یادداشت به احمدی نژاد می گذرد و هنوز وعده دكتر در خصوص انتشار مطالب دفترچه یادداشت محقق نشده است. همین تاخیر بلند مدت و عدم هرگونه اظهار نظر كارشناسی در مورد اصالت نسخه مزبور این ابهام را به وجود آورده است كه آیا دفترچه یادداشت واقعی بوده است؟

آبان ماه سال گذشته خبر در این باره نوشت: در حالی كه بسیاری از ناشران حوزه تاریخ در پی انتشار این دفترچه خاطرات بوده اند، همسر دكتر فاطمی گفت :«این دفترچه به عنوان اسناد تاریخی، یادداشت های منتشر نشده ای بود كه با حضور رئیس جمهور در منزلم، خواستم آن را به ایشان هدیه بدهم.»

مدیر نشر  سفید كه به انتشار آثار تاریخ معاصر می پردازد، گفت با پی گیری های انجام گرفته در تلاش بودیم تا این یادداشت ها منتشر شود اما هنوز با موافقت روبه رو نشده است.

سطوتی در این باره گفته است: «یادداشت‌ها اسناد تاریخی پنهان مانده ارزشمندی است كه در آینده در اختیار مورخین قرار خواهد گرفت.»

 

در اولین دیدار مهر مشایی به دلم نشست، احمدی نژاد همان فاطمی است!
تعریف و تمجید های خانم پریوش از احمدی نژاد كمی از دایره اظهار نظرهای شخصی فراتر رفته است! این زن 75 ساله، تقریبا چیزی در ستایش دكتر كم نگذاشته است و جالب است شباهت پیام اخلاقی اولین برگ یادداشت های شهید فاطمی با ستایش، در این تك برگ از دستنوشته های دكتر فاطمی كه سایت ریاست جمهوری ان را منتشر كرده است آمده: «بر روی ستایشگران خاك بریزید» در اینجا برخی مدح های پریوش از احمدی نژاد و مشایی را دوره می كنیم:

تنها تصویری كه از دفترچه یادداشت ادعایی دكتر فاطمی منتشر شده است. علی رغم وعده احمدی نژاد در مورد چاپ دفترچه، پس از گذشت بیش از سه سال، هنوز مطالب آن حتی در حجم محدود منتشر نشده است. از سوی دیگر، انتساب این دفترچه به شهید دكتر فاطمی توسط هیچ كارشناسی تایید نشده. پریوش سطوتی در مصاحبه ای در پاسخ به خبرنگاری كه از او پرسیده بود هیچ یادگاری از همسر سابقتان دارید یاخیر؟  گفته بود هیچ یادگاری از وی ندارد، با این حال ادعا می‌كند این دفترچه توسط یك پرستار به دست او رسیده و متعلق به دكتر فاطمی است. برای دیدن در ابعاد واقعی روی آن كلیك كنید.  


*بعد از این‌كه دكتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور شدند، احساس كردم كه ایشان با آن رویه‌های مردمی كه مورد قبول دكتر بود همخوانی دارند وبه همین دلیل تصمیم گرفتم كه به همراه پسرم تنها بازمانده دكتر به ایران آمده و با رییس جمهور مردمی ایران ملاقات كنم.

* وقتی به ایران آمدیم اولین ملاقاتمان با آقای رحیم مشایی بود كه ایشان را در آن زمان نمی شناختم و از همان روز مهر بزرگی از آقای مشایی در دل ما جای گرفت.

* قطعا در انتخابات آینده ریاست جمهوری(خرداد 88) شركت می‌كنم و به احمدی نژاد رای می‌دهم.

*با آقای احمدی‌نژاد دیدار كردیم و آن دیدار نیز همه به گریه گذشت. در تمام دوران قبل و بعد از انقلاب تمام آقایان نهایت محبت و احترام را به دكتر فاطمی گذاشتند، ولی من احساس نزدیكی بیشتری با آقای احمدی‌نژاد می‌كنم و تنها موقعی كه به ایران آمدم و خاطرات تلخی از آن ندارم این مقطع زمانی است.

*من تا آن‌جایی كه از این دو نفر(محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی) شناخت دارم، آن‌ها تمام وقت خود را جهت خدمت به مردم قرارداده‌اند.

* من تا حالا رییس جمهوری به مانند دكتر احمدی نژاد و رییس دفتری به مانند آقای مشایی و اعضای هیات دولتی به مانند آنها ندیده‌ام كه به تمام استان‌ها چندین بار سفر كنند و با مردم دیدار و در جهت حل مشكلات مردم تلاش و مشكلات را حل كنند و در واقع این یكی از كارهای آنهاست.

* در مورد آن همایش بعضا مطالب نادرستی گفته شد. در صورتی كه آن همایش منفعت زیادی برای كشور داشت؛ افرادی به ایران آمدند كه بعد از سال‌ها برای اولین باربه كشور می‌آمدند و وقتی به وطن خود رسیدند خاك آن را بوسیدند. اكنون عاشق اینجا هستند و مرتب می‌آیند و می‌روند و در كشور سرمایه‌گذاری كرده‌اند. آیا این خدمت بزرگی نبوده است؟ برای برگزاری این همایش آقای مشایی زحمت زیادی كشیدند و جای آن نبود كه در مورد این همایش این‌همه تبلیغات منفی بشود و دروغ گفته شود.

*پروردگار یكتا یك نفر (احمدی نژاد) را برای رسیدگی به وضعیت مردم رسانده و این فرد در راهی كه همسر من نتوانست دنبال كند،‌ قدم گذاشته و مسیر او را ادامه می‌دهد.

*پس از دیدار(با احمدی نژاد) ‌تحولی عمیق در زندگی من و فرزندم‌ ایجاد شد.

*افرادی كه این مطالب(تخریب چهره ایران در مجامع بین المللی) را مطرح می‌كنند، درواقع فقط به دنبال منافع خود هستند. دولت در ایران درپی خدمت است و آبادانی و سازندگی میهن را برنامه‌های خود قرار داده است.

 جسد بی جان دكتر فاطمی، شهید راه استقلال میهن پس از اعدام توسط مزدوران محمدرضا پهلوی


* دكتر احمدی نژاد هم مانند دكتر فاطمی به خاطر عشق به وطن كه ساعت چهار صبح به خانه می‌آمد و پنج و نیم صبح منزل را با پای سوخته و حال بد ترك می‌كرد، ‌تمام توان و اندیشه‌اش را برای سربلندی كشور‌ به كار گرفته است.

*زمانی كه با دكتر احمدی نژاد دیدار كردم متوجه شدم كه ایشان را خدا به مردم داده و همان سلوك دكتر فاطمی كه همانا با مردم بودن و برای مردم زیستن بود را در ایشان دیدم. بنابراین علاقه ایشان در دل من افتاد چون اقدامات ایشان همان كارهایی است كه فاطمی قصد انجام آن را داشت، اما ناتمام ماند.

*من با ایشان یك رابطه انسانی برقرار كردم چون ایشان همه ویژگی‌های مردان بزرگی مانند فاطمی را در خود دارند و همین مساله موجب وابستگی من شد به گونه‌ای كه قرار بود من برای سه هفته در ایران بمانم اما تاكنون در ایران ماندگار شدم.

*ایشان نیز مانند دكتر فاطمی مزایایی دریافت نمی‌كند. من به یاد دارم كه دكتر فاطمی هزینه بسیاری از جلسات وزارت امور خارجه و هزینه نهار و شام را از جیب خود تامین می‌كرد. البته من نمی‌توانم در مورد بقیه اظهارنظر كنم اما ایشان به من بسیار نزدیك هستند.

 شهید دكتر فاطمی در جلسه غیر علنی دادگاه كه در آن به اعدام محكوم شد

* آقای مشایی را در دیدار با آقای احمدی نژاد برای بار اول دیدم و تحت تاثیر صمیمیت، وطن پرستی، ادب و متانت ایشان قرار گرفتم. من این خصوصیت را به مقدار بیشتری در آقای احمدی نژاد و مشایی دیدم.

*دكتر فاطمی،‌ روزنامه نگاری شجاع و سرسخت بود و رقیبی نداشت اما دكتر احمدی نژاد در این دوران باید با رقبای بسیار زیاد و سرسخت مبارزه كند. او دارای دشمنان زیادی است و با شهامتی وصف ناشدنی در مقابل آنان ایستاده است.

*من محبت از آقای احمدی نژاد و مشایی دیدم كه من را مورد لطف قرار دادند و سراغی از من گرفتند در حالی كه این افراد (اعضای جبهه ملی كه دكتر فاطمی عضو آن بود) هرگز سراغی از من و پسرم نگرفتند.

 

اعلی حضرت همایونی قاتل همسرم!
همسر دكتر فاطمی كه هنوز هم از محمدرضا پهلوی با عنوان «اعلی‌حضرت همایونی » یاد می كند، پس از اینكه از تاریخ اعدام شهید دكتر فاطمی تا زمان انقلاب به خرج رژیم پهلوی در لندن زندگی كرده است، حالا از سال 88 تاكنون به خرج دولت دهم در تهران زندگی میكند.

منیژه سطوتی (همسر تیمسار رحیمی) از لیدرهای جریان سلطنت طلب در لندن است. جریان وی در سال 84 مدعی شد كه ابراهیم یزدی از چهره های سرشناس نهضت ازادی به دلیل سیلی خوردن از تیمسار رحیمی(همسرش) دست وی را قطع كرده است

او از كسی با لفظ «اعلی‌حضرت همایونی» یاد می كند كه در پاسخ به كرمیت روزولت _ فرمانده كودتای 28 مرداد _  كه از شاه در مورد سرنوشت مصدق و یارانش سوال كرده بود می گوید: «در این مورد زیاد فكر كرده ام. مصدق محاكمه می شود.(در این موقع لبهای شاه می لرزید) و به سه سال محكوم خواهد گشت... ریاحی نیز مجازات مشابهی دارد. ولی یك استثنا وجود دارد و آن، حسین فاطمی است. او هنوز دستگیر نشده ولی به زودی او را پیدا می كنند. فاطمی، بیش ازهمه ناسزاگویی كرد. هم او بود كه توده ای‏ها را واداشت مجسمه های من و پدرم را سرنگون و خرد كنند. او، پس از دستگیری، اعدام خواهد شد.»


پریوش و خواهر وی، منیژه سطوتی (همسر تیمسار رحیمی، فرمانده نظامی تهران كه از اعدام‌شدگان آغاز انقلاب بود) در لندن زندگی می‌كنند و منیژه سطوتی (رحیمی) به دلیل انتساب همسرش، از سلطنت‌طلبان در این شهر به شمار می‌رود.

نفر بالا سمت راست، تیمسار رحیمی پس از اعدام

جریان مشایی تاكنون ضمن حمایت از بیوه دكتر فاطمی، از مبارزان بزرگ علیه دیكتاتوری محمدرضا پهلوی كه نقش موثری در ملی شدن صنعت نفت داشته است، تلاش كرده برای خود در بین ملی گرایان پایگاهی ایجاد كند.

طی این سه سال، اظهارات پریوش در مدح احمدی نژاد و بالاتر دانستن وی از دكتر فاطمی، ضربه هایی را بر پیكر ملیون وارد كرده است، ولی ایشان همواره در برابر این اظهارات ـ احتمالا به حرمت دكتر فاطمی ـ سكوت پیشه كرد. تمام اینها در حالیست كه هنوز بازداشت پریوش سطوتی به طور رسمی اعلام نشده است.

دادستان تهران درباره بازداشت پریوش سطوتی، همسر دكتر فاطمی كه گفته می شود ارتباط خوبی با دولت دارد، توضیحات مبهمی ارائه داد. این مقام قضایی در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران مبنی بر اینكه عنوان شده همسر دكتر حسین فاطمی بازداشت شده است گفت: گزارش‌هایی در این زمینه رسیده است اما موضوع همچنان در دست بررسی قرار خواهد دارد.

در فیلم زیر جر و بحث ابراهیم یزدی از چهره های سرشناس ملی مذهبی را با رحیمی(شوهر خواهر پریوش) مشاهده می كنید.  رحیمی از جمله كسانی بوده كه ابراهیم یزدی را كتك زده و برخی سایت ها یزدی را متهم كردند چون رحیمی به صورت وی سیلی زده است، وی دست وی را قطع كرده! ابراهیم یزدی هرگز این اتهام را نپذیرفت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
2
16
این خانم چه راحت خون شوهرش رو به امثال آقای مشایی فروخت
محمد عبادي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
2
8
مردم ما دو گروهند يك گروه عوام و يك گروه خواص و فهميده.
عوام كه طرفدار مشاعي و احمدي نژاد بوده اند و هستند و خواص با احمدي نژاد نبوده و نيستند. عوام هم كه جريان هاي روشنفكري را نمي دانند و نمي شناسند. خواص طفدار جريان روشنفكري هستند و اين تبليغات عوام فريبانه تاثيري بر مخالفان احمدي نژاد ندارد چون گروه خواصند و مي فهمند.
نظرات بینندگان