arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۳۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

انتقاد مصباحی مقدم از لاریجانی به خاطر حضور در لیست اصلاح طلبان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو فراکسیون رهروان گفت: اصولگرایان نباید شکار جریان اصلاح‌طلبان قرار می‌گرفتند. گام بعدی خطرناک‌تر است.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از حضور رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در فهرست اصلاح‌طلبان گفت: به نظرم این امر نتیجه خلق اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مجلس فعلی است و باید اظهار تاسف کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: فراکسیون رهروان، اصلاح طلبان اندکی که در مجلس وجود داشت را مورد لطف قرار داد و در فراکسیون به روی آنها گشوده شد، اما بعد از مدتی در داخل فراکسیون میان آنها و اعضای اصولگرای فراکسیون رقابت هایی شکل گرفت.

مصباحی مقدم تصریح کرد: برخی اصلاح طلبان هم در ردیف نایب رئیس دوم مجلس در فراکسیون رهروان رأی آوردند تا در آخرین سال مجلس شورای اسلامی به عنوان گزینه فراکسیون رهروان جهت نایب رئیسی مجلس به صحن علنی معرفی شود. من در همان زمان هشدار دادم و اعلام کردم این اتفاق خطرناک است و مرزها را می شکند و مخلوط می کند.

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان مبانی و اصول شفافی دارند، اظهار کرد: اصولگرایان به چهار اصل مهم اعتقاد دارند. اول اسلام، دوم انقلاب اسلامی با محوریت امام(ره)، سوم ولایت فقیه و چهارم قانون اساسی.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان ادامه داد: ما ولی فقیه را نایب امام زمان(عج) می دانیم و اطاعت از او را واجب دانسته و ایشان را فصل‌الخطاب می دانیم. عدول از این جایگاه با اصولگرایی نمی سازد.

مصباحی مقدم اعتقادات سیاسی و دینی اصلاح طلبان را شبهه برانگیز خواند و گفت: اصلاح طلبان هیچ گاه مرادشان از اصلاح طلبی را بیان نکردند. در رسانه ها و مطبوعاتشان نیز این موضوع مورد مناقشه است که آیا ما از کسانی حمایت می کنیم که از کشور فرار کرده و با رسانه های بیگانه همکاری می کنند؟ حتی خانم اصلاح طلبی به مجلس می آید و بعد آن طرف مرز رفته و کشف حجاب می کند. اصلاح طلبان باید اعلام کنند که آیا این افراد نیز اصلاح طلب هستند؟

وی با تاکید بر اینکه نباید مرزها و قلمروهای اصولگرایی و اصلاح طلبی را مخلوط کنیم، اظهار کرد: این اتفاق پذیرفتنی نیست.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تصریح کرد: از زمانی که یک اصلاح طلب در ردیف نایب رئیس دوم مجلس از فراکسیون رهروان رأی گرفت تا به عنوان گزینه این فراکسیون به صحن علنی معرفی شود، در جلسات فراکسیون رهروان شرکت نکردم به جز یکی دو جلسه از باب ارائه توضیحاتی در موضوعات خاص.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح طلبان قرار بود تحت پوشش و مدارای اصولگرایان قرار بگیرند نه اینکه صاحب مجلس شوند تا اینکه این اتفاق افتاد و از آن زمان نگران شدم و کنار کشیدم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: فکر نمی کردم کار به جایی برسد که رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان در فهرست اصلاح طلبان برای انتخابات قرار بگیرد. این اتفاق عجیب است. آیا رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان از اصلاح طلبان تفاوت رویکردی نسبت به نظام و رهبری دیده است؟

وی افزود: با جایگاهی که آقای جلالی در مجلس پیدا کرده بود بعید بود این اتفاق بیفتد و مرزها آمیخته شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: یک زمان اصولگرایان بال خود را برای حضور اصلاح طلبان باز می کنند، یک زمان اصلاح طلبان اعلام می کنند که اگر فردی تغییر موضع بدهد، ما از حضور او در لیست استقبال می کنیم. این شکار کردن است. نباید اصولگرایان شکار جریان دیگر قرار می گرفتند. گام بعدی خطرناک تر خواهد بود.

مصباحی مقدم اظهار کرد: در صورتی که مجلس اینده ترکیبی از اصلاح طلبان و اصولگرایان باشد، ورود برخی اصولگرایان به دایره اصلاح طلبان شتاب بیشتری می گیرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: شاید اسم فراکسیون رهروان نیز تغییر کند. باید از الان شفاف عمل کنیم این عدم شفافیت در مسائل سیاسی خوب نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این عدم شفافیت در مسائل سیاسی ناشی از رفتار رئیس مجلس است، توضیح داد: آقای لاریجانی را یک اصولگرای جدی می دانم که بازی اصلاح طلبان را نخورده و نمی خورد و ملتزم به خط و مشی اصولگرایان است.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایشان در آخرین گفتگویشان با بنده به محوریت روحانیت مبارز در انتخابات تاکید کردند و اعلام کردند هر جا روحانیت مبارز به نتیجه برسد، من حمایت می کنم.

مصباحی مقدم با انتقاد از عدم انصراف اصولگرایانی که در لیست اصولگرایان حضور ندارند، گفت: برخی اصولگرایان قبل از ارائه لیست تاکید کرده بودند که اگر اسم ما در لیست ۳۰ نفره نیاید، انصراف می دهیم اما علی رغم حذفشان در لیست ۳۰ نفره ایستاده اند و انصراف نمی دهند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت این اقدام را نوعی عدول از موضع حمایت از اصولگرایان دانست و گفت: حتی اگر این نامزدها رأی نیاورند، بخشی از رأی اصولگرایان را هم نصیب خود کرده اند و اگر رأی بیاورند هم رخنه‌ای در آراء اصولگرایان است.

وی گفت: اولین بار است که لیستی از اصولگرایان به وجود آمده که همه اصولگرایان را تحت پوشش خود قرار داده است اگر ایرادی هم دارد روی هم رفته قابل قبول است و باید به آن وفادار بود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اختلاف لیست جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را ناشی از اختلاف سلیقه خواند و در پایان پیش بینی کرد: مجلس دهم ترکیبی از اصولگرایان و اصلاح طلبان خواهد بود و دو سوم اصولگرایان و یک سوم اصلاح طلبان در مجلس آینده حضور می یابند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۵
mila
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
2
36
اين تكثر و نقدپذيري و حس ميهن پرستي اصلاح طلبان و مي رسونه و اقاي لاريجاني هم كسي كه فكر كنم اصلاح طلبان بتونن باهاش يه جا چايي و قهوه بخورن.
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
17
4
با سلام واحترام ، بهتر است بخاطر رعایت اخلاق تیتر خبرخودرا اصلاح نمایید.
نظرات بینندگان