arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴

راه حل نظامی برای حل مشکلات منطقه عملی نیست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز با دخالت کشورهای خارجی و بدون هیچگونه مشروعیت قانونی و بین‌المللی علیه حکومتهای قانونی شاهد بی‌ثباتی در منطقه هستیم در حالیکه قطعا راه‌حل نظامی برای منطقه قابل تصور نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امیدواریم کشورهای اروپایی به ایجاد صلح در منطقه خاورمیانه کمک کنندبه گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با "فاسلابند" رئیس سابق مجلس اتریش دیدار کرد. 
 
به گزارش «انتخاب»، ولایتی در این دیدار با اشاره به روابط جمهوری اسلامی ایران با اتریش اظهار داشت: اتریش یکی از مهمترین کشورهای اروپایی در روابط با ایران است. 
 
وی افزود: به رغم مشکلاتی که با برخی کشورهای اروپایی داشته‌ایم اتریش برای از سرگیری فصل جدیدی از روابط برای ما از اولویت برخوردار است. 
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال "فاسلابند" که نظر وی را در رابطه با اوضاع منطقه پرسید، تصریح کرد: امروز شاهد وضعیت حساسی در خاورمیانه هستیم، البته در گذشته اوضاع بین‌المللی در وضعیت منطقه‌ای تاثیرگذار بود اما امروز وضعیت تغییر یافته و شرایط منطقه‌ای معادلات بین‌المللی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ولایتی اضافه کرد: متاسفانه امروز با دخالت کشورهای خارجی و بدون هیچگونه مشروعیت قانونی و بین‌المللی علیه حکومتهای قانونی و حمایت برخی از کشورهای مرتجع منطقه شاهد بی‌ثباتی در منطقه هستیم لذا قطعا راه‌حل نظامی برای منطقه قابل تصور نیست. 
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنین با بیان اینکه ما خواهان شکل گیری روابط جدید میان ایران و اتریش هستیم، اظهار داشت: در گذشته رابطه ما با کشور اتریش بسیار دوستانه بود البته همچنان این رابطه ادامه دارد اما قطعا استعداد مضاعفی برای از سرگیری مجدد روابط بین دو کشور وجود دارد.
 
وی افزود: در آینده ارتباط مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و آکادمی دیپلماتیک وین که به ریاست "فاسلابند" تشکیل شده افزایش پیدا خواهد کرد و به روابط دو کشور برای همکاری‌های دو جانبه کمک می‌کند. 
 
ولایتی در این دیدار با اشاره به همکاری کشورهای اروپایی در راستای تقویت صلح منطقه‌ای تصریح کرد: ما علاقه‌مند به گسترش همکاری کشورهای اروپایی در جهت صلح در کشورهایی مانند سوریه هستیم چرا که این مسئله قطعا می تواند به نفع صلح جهانی باشد. 
 
در بخش دیگری از این دیدار، "فاسلابند" رئیس انجمن ایران-اتریش با اشاره به دیدار خود با ولایتی اظهار داشت: آقای ولایتی یکی از شخصیت‌های با تجربه و به نام دنیاست که امیدوارم بتوانیم در آینده مذاکراتی با وی داشته باشیم. 
 
"فاسلابند" با اشاره به اهمیت صلح در منطقه خاورمیانه اظهار داشت: این منطقه برای تمام دنیا بسیار اهمیت دارد که البته بدون حضور ایران ممکن نخواهد بود.

وی افزود: ما می‌دانیم تعادل در منطقه تنها با کمک ایران برقرار خواهد شد، جمهوری اسلامی ایران در منطقه بسیار قدرتمند بوده و قادر است  مسائل را به صورت صلح‌آمیز حل کند. 
نظرات بینندگان