arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴

دلایل گرد و خاک این‌روزهای خوزستان به روایت ابتکار

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز اعلام کرد به دلیل ورزش باد شدید و طوفان، میزان آلودگی هوا در شهرهای خوزستان ناسالم گزارش شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در کانال تلگرامی معصومه ابتکار - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - با اشاره به این خبر آمده است: گرد و غبار از دو کانون خارجی و داخلی منشاء گرفته و آشفتگی وزش باد موجب فعال ساختن کانون گرد و غبار در جنوب شرقی استان خوزستان و نیز فعال شدن کانون‌های گرد و خاک در عراق شده است. کانون گرد و خاک جنوب شرقی خوزستان در محدوده شهرستان‌های هندیجان، رامشیر و ماهشهر واقع است.

در این مناطق که پس از شناسایی، در برنامه نهایی مقابله با گرد و غبار گنجانده شده‌اند، کار تثبیت خاک و نهال‌کاری از چند ماه پیش توسط سازمان جنگل‌ها مراتع آغاز شده که دو ماه قبل در آخرین سفرم به خوزستان از آن بازدید کردم و تلاش می‌کنیم با تامین اعتبارات بیشتر، گسترش یابند.

در مورد کانون‌های خارجی، متاسفانه به خاطر شرایط ناامن و جنگ‌زده عراق، امکان اجرا وجود ندارد؛ چنانچه در سوریه و عربستان هم مشکل داریم.

البته با پیگیری‌های ایران، قطعنامه تنظیم برنامه جهانی مقابله با گرد و غبار در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسیده و حتماً از آن طریق موضوع منشاء خارجی را دنبال می‌کنیم.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، این پدیده تا دوشنبه شش استان از جمله تهران را درگیر خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان