arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴

هوای اهواز خطرناک و مشهد در شرایط ناسالم قرار دارد

مرکزکنترل و پایش محیط زیست کشور امروز یکشنبه اعلام کرد: هوای اهواز خطرناک، تهران ، کرج، تبریز، اصفهان و اراک سالم، مشهد ناسالم و شیراز در شرایط پاک قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش مرکز کنترل و پایش محیط زیست، براساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، تحلیل وضعیت گرد و غبار از ساعت 8 صبح اول اسفند ماه تا 8 صبح دوم اسفندماه به دلیل پوشش ابر در حال عبور از ناحیه شمال غربی ، حاشیه دریای خزر و شمال شرقی کشور امکان پذیر نبود.

از حدود ساعت 10 صبح روز گذشته یک چشمه گرد و غبار با غلظت بسیار بالا در محدوده مرز بین ایران و عراق تشکیل شد که استان های غربی کشورا تحت تاثیر قرار داد.

همزمان یک چشمه گرد و غبار دیگر در مرزهای عراق و سوریه تشکیل شد که حدود ساعت 17 با چشمه قبلی مخلوط شد و مناطق غربی ، رشته کوه زاگرس و کوهپایه های آن را تحت تاثیر قرار داد.

از حدود ساعت 11 روز گذشته نیز یک چشمه گرد و غبار در مرکز شبه جزیره عربستان تشکیل شد که با توجه به جهت قرار گرفتن باد غالب حدود 7 بعدازظهر از سوی خلیج فارس وارد کشور شد و تا نیمه شب محدوده استان کرمان را درگیر این پدیده کرد.از حدود 16 گرد و غبار محلی در سایر مناطق کشور قابل مشاهده است.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 3 متر بر ثانیه ( 11 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی حدود 6 هزار متر و رطوبت نسبی 19 درصد است.

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران صاف با بیشینه دمای 16 و کمینه 10 درجه سانتیگراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.

آزادی گفت:هوای تهران برای 24 ساعت اول غبارآلود دربعدازظهر بادوگردوخاک، 24 ساعت دوم نیمه ابری گاهی وزش بادشدید و بادوگردوخاک و 24 ساعت سوم بادوگردوخاک در اواخروقت نیمه ابری و بارش پراکنده پیش بینی شده است، دمای کنونی تهران 18 درجه سانتیگراد و جهت باد جنوب غربی گزارش شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: اهواز ، هوا ، ناسالم
نظرات بینندگان