arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴

مرتضی مبلغ: مجلسی نمی‌خواهیم که به قهرمان دیپلماسی‌ اتهام خیانت بزند

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه مجلس‌های هشتم و نهم باید پاسخگوی سکوت خود نسبت به مشکلات 8 سال گذشته باشند، گفت: ما مجلسی نمی‌خواهیم که برای مردان دیپلماسی یک کشور آرزوی مرگ کند و مرد دیپلماسی کشور را تهدید به دفن زیر سیمان کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرتضی مبلغ طی سخنانی در جمع فرهنگیان اصلاح طلب اصفهان اظهار کرد: معنی انتخابات این است که مردم سرنوشت خود را تعیین کنند و به همین علت امام خمینی( ره) جمله تاریخی میزان رای ملت است را بیان کرد و هیچ کس نمی‌تواند به هیچ دلیل یا استدلالی بگوید که مردم اشتباه می‌کنند.

به گزارش «انتخاب»، وی افزود: هیچ کس بالاتر از مردم در حاکمیت نیست که بخواهد روی دست مردم بلند شود و به همین دلیل نهادها و ساختارهای یک حاکمیت توسط انتخابات به دست مردم تغییر پیدا می‌کنند.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات ادامه داد: پس از انتخاب یک جریان یا حزب هیچ کس و هیچ جریانی حق ندارد در مقابل چرخش قدرت و مسئولان مقاومت کند. جناح‌های سیاسی در کشور اگر شکل بگیرند می‌توانند در رقابت عادلانه شرکت کنند.

مبلغ با بیان اینکه تحزب، جناح سیاسی و تشکل اگر در ایران شکل بگیرد و به صورت قدرتمند تاسیس شود می‌تواند رقابت سازنده را در کشور زنده کند تصریح کرد: قطعا پس از تحزب‌گرایی زمانی که یک حزب در کشور رای نیاورد قطعا مجبور است به دنبال کاهش نقیصه‌ها و افزایش حسن‌های خود برود.

وی با بیان اینکه اگر انتخابات طبیعی عادلانه و با اقتضائات کشور انجام شود اخلاق کنار نمی‌رود، گفت: متاسفانه با گذشت زمان در کشور با جریانی مواجه شده‌ایم که سعی دارد حتی المقدور قدرت را از دست ندهد و برای این کار دست به هر کاری می‌زند. آن‌ها به بزرگان و معتمدان مردم تهمت می‌زنند و به راحتی عده‌ای را ممنوع‌التصویر می‌کنند. سوال اینجاست که چه کسی گفته ما با شورای نگهبان مخالفیم؟ اتفاقا ما با شورای نگهبان هستیم اما به رد صلاحیت‌ها اعتراض داریم.

وی اضافه کرد: حذف بزرگان نظام، حذف انسان‌های باتقوا و افتخارات کشور، نیازمند اعتراض است که ما هم به آن اعتراض کردیم.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه ما فرزند انقلابیم و این ما بودیم که برای انقلاب زحمت کشیده‌ایم ادامه داد: کسانی که طی 8 سال گذشته مشکلاتی برای کشور ایجاد کردند که تا مغز استخوان مردم را سوزانده به جای معذرت خواهی حالا مدعی شده‌اند.

مبلغ اظهار کرد:‌ اگر برجام توسط این جریان اتفاق افتاده بود یک ماه در کشور جشن می‌گرفتند اما حالا نه تنها جشن نمی‌گیرند بلکه به دنبال تخطئه برجام هستند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس گذشته و مجلس نهم باید پاسخگوی سکوت خود نسبت به مشکلات 8 سال گذشته باشند، گفت: ما مجلسی نمی‌خواهیم که غوغاسالاری کند. ما مجلسی نمی‌خواهیم که برای مردان دیپلماسی یک کشور آرزوی مرگ کند. ما مجلسی نمی‌خواهیم که مرد دیپلماسی کشور را تهدید به دفن زیر سیمان کند و ما مجلسی نمی‌خواهیم که به «ظریف» قهرمان دیپلماسی اتهام خیانت بزند. ما مجلسی نمی‌خواهیم که نماینده آن پشتش به پول‌های کثیف باشد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان