arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴

پاشنه آشیل افراطی ها کجاست؟

افراطی ها آشکارا می دانند حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای یعنی مرگ افراطی گری.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
افراطی ها آشکارا می دانند حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای یعنی مرگ افراطی گری. صرفِ حضور و نه چیزی بیش از این پایانِ این گروه خشن را رقم خواهد زد. آن ها خوب می دانند که مردم یا پای صندوق های رای حاضر نخواهند شد و یا اگر حاضر شوند حاضر نیستند همان چند دقیقه وقت اندک خود را صرفِ نوشتن نام آن ها کنند. 

و درست به همین دلیل است که افراطی ها در انتخابات که اصل و اساس آن را مردم تشکیل می دهند به هیچ وجه با مردم کاری ندارند و مخاطب خود را نه اکثر مردم که آن اندک گروهی در نظر می گیرند که به شعارهای پوپولیستی دلخوشند و ترهات دوگانه و کاذب سازش و ستیز را به راحتی باور می کنند. بی بی سی همین امشب در برنامه پربیننده شصت دقیقه گزارش هایی را پخش کرد که آشکارا مردم را از شرکت در انتخابات برحذر می داشت.

از فساد در دولت و نمایندگان گفت و از غیردموکرات بودن مجلس ایران. از حقوق بالای نمایندگان گفت و از سهمِ کمِ زنان در مجلس. و خیلی چیزهای دیگر که مخاطب را از اصلِ شرکت در انتخابات پشیمان می کرد. خب، فکر می کنید فردا هیچ کدام از افراطی ها خواهد گفت که مردم با حضور پرشور خود پاسخ بی بی سی را بدهند. خیر، نه تنها چنین نخواهند گفت بلکه از شنیدن چنین اخباری ذوق مرگ خواهند شد و خدا خدا خواهند کرد که بی بی سی و شبکه های دیگر ذی نفوذ همین روند را در چند روز آینده پی بگیرند و دست کم بخشی از مردم را از حضور در پای صندوق ها دلسرد کنند. زحمت دلسرد کردن عده دیگری از مردم را هم رسانه های طرفدار افراطی ها برعهده می گیرند و می ماند همان عده ای که خدمتتان عرض کردم. پارادوکس عجیبی است: شرکت در انتخابات و در عین حال عدم استقبال از حضور پرشور مردم. منتهی افراطی ها سال هاست که استادِ جمعِ نقیضینند. به قول شاعر:

آن که گفته نمی شود دو نقیض جمع گردد ندیده اینان را

باطناً راه کفر پیمودن، ظاهراً ادعای دین کردن

آن ها سال هاست که دعوی پاسخگویی دارند اما از گردشِ آزادِ اطلاعات می هراسند. آن ها سال هاست که از مبارزه با فساد سخن می گویند اما از گریبان دولت های مورد حمایتشان اختلاس های میلیاردی سر بر می آورد. آن ها از مردم سالاری دم می زنند اما همه همتشان را برای حذف رقبای خود به کار می برند.

افراطی ها پدیده های عجیبی هستند. پدیده های عجیبی که اگر فرصت رشد و نمو پیدا کنند موجب خسارت های بسیاری خواهند شد. اما این پدیده های مخرب و هولناک رویین تن نیستند. اگر هم باشند یک پاشنه آشیل دارند و آن هم مردمند. مردم اگر همت کنند و هفتم اسفند ۹۴ از خانه پا بیرون بگذارند عمر افراطی ها سر خواهد آمد. فقط کافی است مردم در نخستین جمعه اسفند ۹۴ از خانه هایشان بیرون بیایند.
نظرات بینندگان