arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۱۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

جوانفکر: اقای شریعتمداری! دست بردار

علی اكبر جوانفكر در تازه ترین نوشته ای كه در وبلاگش منتشر كرده ، به حسن شریعتمداری مدیرمسوول روزنامه كیهان توصیه كرده از ادامه روشهای مذموم برای بی حیثیت كردن افراد دست بردارد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی اكبر جوانفكر در تازه ترین نوشته ای كه در وبلاگش منتشر كرده ، به حسن شریعتمداری مدیرمسوول روزنامه كیهان توصیه كرده از ادامه روشهای مذموم برای بی حیثیت كردن افراد دست بردارد .

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا و سرپرست موسسه ایران در مطلب خود بابرشمردن عناوینی نظیر « كودتاچی ، سرسپرده به آقای مشایی ، گزافه گو ، عامل تحركات سخیف ، غیرحرفه ای ، آمیخته به خبط و تملق ، مدعی پیروی از ولایت فقیه» ، نوشته است : اینها عناوینی هستند كه روزنامه فخیمه كیهان طی روزهای اخیر علیه بنده استفاده كرده و در مقام پاسخگویی به یك سووال مطرح شده، ترجیح داده است به جای ارائه منطق عقلانی و قابل دفاع و اقناع مخاطبان خود ، وجهه بنده را به عنوان یك مدیر نظام جمهوری اسلامی ایران كه دارای سابقه روشنی از خدمتگزاری و دفاع از اصول و مبانی ارزشی نظام هستم ، تخریب نماید.

وی افزود : رسانه های خبری كه بخش عمده آنها به صورت زنجیره ای در مدار مخالفت با دولت حركت می كنند، روز یكشنبه ۲۸ فروردین ماه خبری را در خصوص مخالفت مقام معظم رهبری با استعفای آقای مصلحی از سمت وزارت اطلاعات مخابره كردند و بعضا نیز مخالفت معظم له را به پذیرش استعفا از سوی رئیس جمهور مربوط دانستند. آنها نوشتند كه آقای مصلحی با حكم حكومتی رهبر معظم انقلاب ماندگار شد.

سووال بنده در مصاحبه با روزنامه شرق این بود كه این حكم حكومتی كجاست و چگونه به دست رسانه های منتشر كننده آن رسیده است؟

بلافاصله پس از انتشار این مصاحبه، سایت خبری فارس در گزارشی شتابزده و هجوگونه اقدام به پاسخگویی كرد و چنین نوشت: علی ‌اكبر جوانفكر مدیرعامل ایرنا در پی نحوه موضع‌گیری و اطلاع‌رسانی‌اش درباره مسائل اخیر به شدت مورد انتقاد اصول‎گرایان قرار گرفته و رسانه متبوعش در پی درج برخی اخبار نیز از سوی دفتر مقام معظم رهبری تذكر گرفته است. جوانفكر پیش از این به دلیل برخی عملكردها و موضع‌گیری‌هایش با تمسخر برخی رسانه‌های اصولگرا مواجه شده است.
در این گزارش كه در تمامی رسانه های زنجیره ای طیف مدعی اصولگرایی انعكاس پیدا كرد، نامه مقام معظم رهبری به آقای مصلحی كه روز ۳۰ فروردین ماه صادر و روز بعد از آن منتشر شده است، مستند حكم حكومتی قرار گرفته و تصریح شده كه جوانفكر پس از سه هفته ، هنوز متوجه حكم حكومتی نشده است؟!

روز دوشنبه نیز روزنامه كیهان مدعی شد كه بنده حكم حكومتی رهبر معظم انقلاب را در باره ابقای وزیر اطلاعات انكار كرده ام.

كیهان به همین بهانه هرگونه توهینی را به بنده جایز شمرده و در حد مقدورات ، از الفاظ قبیح برای به نتیجه رساندن حمله ناجوانمردانه خود استفاده كرده است.

جوانفكر در ادامه خاطرنشان كرد :‌ اگر كسی با فرهنگ و ادبیات حاكم بر روزنامه كیهان و سایت خبری فارس ، آشنا نباشد، دچار شك و شبهه خواهد شد كه چگونه ممكن است یك رسانه خبری ، آنهم در قامت روزنامه با سابقه ای مانند كیهان یا سایت فارس كه از بودجه عمومی كشور ارتزاق می كنند، تا این حد به ابتذال اخلاقی مبتلا شده و علیه حیثیت افراد حریم شكنی می كنند و چرا و به جای ترویج اخلاق ، مروت ، انصاف و ارزشهای دینی و انسانی، نمایه هایی از مواضع زشت و دون شان انسانی را به جامعه منعكس می كنند؟ به راستی مجوز انجام چنین رفتاری ، از كجا به دست آنها رسیده است؟
سووال بنده كه به صورتی كاملا محترمانه و به دور از شائبه مطرح شده است، پاسخ روشن و دقیقی را طلب می كند. آنها بهتر است به جای فرار از حقیقت ، فرافكنی و هوچی گری ، با شفافیت به این سووال پاسخ دهند كه چگونه ممكن است حكم حكومتی رهبر معظم انقلاب روز سه شنبه سی ام فروردین ماه صادر شده باشد و آنها روز یك شنبه ۲۸ فروردین ماه آن را منتشر كرده باشند؟!

پر واضح است كه این سووال به معنای انكار نامه مقام معظم رهبری به آقای مصلحی نیست. خبرگزاری جمهوری اسلامی و روزنامه ایران بلافاصله پس از صدور این نامه ، اقدام به انتشار آن كردند ، بنابراین معلوم نیست كه روزنامه كیهان چرا به دروغ مدعی انكار نامه از سوی اینجانب شده است؟

به مدیر مسوول محترم روزنامه كیهان برادرانه توصیه می كنم كه از ادامه روشهای مذمومی كه برای بی حیثیت كردن افراد در پیش گرفته اید دست بردارید. این بیراهه ای كه شما در پیش گرفته اید ، به خسران و تباهی منتهی می شود و در آینده از شما به نیكی یاد نخواهد شد.ارزش قلم را پاس بدارید و آن را به گناه آلوده نكنید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
0
چه کسی از ارزش قلم صحبت می کند!!!!!!!
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
4
اقای جوانفکر این روش کیهان امروز و دیروزی نیست و مدت مدیدی است که با منتقدان و مخالفان خود چنین غیر منصفانه ,کینه توزانه و غیر اخلاقی بر خورد می کند و اما اگر قبل از اینکه اتشش دامن شما را بگیرد عکس العمل نشان می دادید میشد گفت شما اخلاق مدارید , اکنون شما فقط از خود دفاع کرده اید از رواج بی اخلاقی در کیهان انتقاد نکرده اید
هيچكس
|
-
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
2
""جوانفكر در ادامه خاطرنشان كرد :‌ اگر كسی با فرهنگ و ادبیات حاكم بر روزنامه كیهان و سایت خبری فارس ، آشنا نباشد، دچار شك و شبهه خواهد شد كه چگونه ممكن است یك رسانه خبری ، آنهم در قامت روزنامه با سابقه ای مانند كیهان یا سایت فارس كه از بودجه عمومی كشور ارتزاق می كنند، تا این حد به ابتذال اخلاقی مبتلا شده و علیه حیثیت افراد حریم شكنی می كنند و چرا و به جای ترویج اخلاق ، مروت ، انصاف و ارزشهای دینی و انسانی، نمایه هایی از مواضع زشت و دون شان انسانی را به جامعه منعكس می كنند؟ به راستی مجوز انجام چنین رفتاری ، از كجا به دست آنها رسیده است؟""

آش اونقدر شور شد كه بالاخره خان هم متوجه شد !!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
4
بالاخره جوالدوز به شما هم رسید، آقای جوانفکر؟
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
1
اقای جوانفکر مردم را ... فرض ننمایید انها بهتر از هر کسی رفتار مسئولان را در مواجهه با مسایل مختلف میبینند و تحلیل میکنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
5
آسیاب به نوبت حالا نوبت شماست چون دیگه اصلاح طلبی باقی نمونده چرا اون روزها صداتون در نمیومد وقتی به اصلاح طلب ها حمله میکرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
5
آقای جوانفکر آن موقعی که کیهان رقیبان شما را مورد ... قرارمی داد شما قهقهه می زدید
حالتون جا اومد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
1
0
ای جونم کیهان!
حزب الله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
0
0
هر کسی در مقابل رهبری بیستد کمرشو میشکنیم میخواد مشائی باشه یا هر فرد دیگه ای .دم کیهان گرم
نظرات بینندگان