arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

روسیه : رأكتور هسته‌اي بوشهر با موفقيت آزمايش شد

سازمان صادرات انرژي هسته‌اي روسيه امروز رسماً اعلام كرد كه روسيه با موفقيت آزمايش مهم اوليه در نيروگاه هسته‌اي بوشهر در ايران را تكميل كرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان صادرات انرژي هسته‌اي روسيه امروز رسماً اعلام كرد كه روسيه با موفقيت آزمايش مهم اوليه در نيروگاه هسته‌اي بوشهر در ايران را تكميل كرده است.

به گزارش "انتخاب" به نقل از فارس ، سازمان صادرات هسته‌اي كشور روسيه امروز رسماً اعلام كرد كه روسيه با موفقيت آزمايش لازم قبل از راه‌اندازي رسمي نيروگاه هسته‌اي بوشهر را تكميل كرده است. 

بر اساس اين گزارش، اظهارات روسيه در واقع گزارشات ايران مبني بر آنكه پس از تلاش‌ها و آزمايشات متعدد در نيروگاه اتمي بوشهر، روز هجدهم اريبهشت‌ماه نيروگاه بوشهر فعال شده را تأييد مي‌كند. 

با تلاش متخصصان ايراني و روس انجام سوخت‌گذاري نيروگاه و عمليات هسته‌اي شدن به پايان رسيده و اين نيروگاه رسماً هسته‌اي شده است. 

قرار است نيروگاه به‏مدت دو هفته به‎صورت فعلي كه هسته‌اي شده كار كند و بعد از آن در دو ماه آينده برق وارد مدار شود. 

اتم استروي اكسپورت تصريح كرد كه هيچ گونه انرژي در همان لحظه در نيروگاه بوشهر توليد نشده است اما آزمايشات روز يكشنبه نمايانگر يكي از مراحل نهايي قبل از راه‌اندازي رسمي نيروگاه بوشهر بوده است. 

به گفته روسيه، آزمايش مذكور نيروگاه توليد بخار نيروگاه هسته‌اي بوشهر را به حداقل سطح انرژي كنترل شده مي‌رساند. 

رئيس سازمان انرژي اتمي چندي پيش در مورد نيروگاه اتمي بوشهر گفت: ما به دليل اهميت زيادي كه به ايمني هسته‌اي و سلامت مردم در كشورمان، كشورهاي همسايه و جهان مي‌دهيم راه‌اندازي نيروگاه را به لحاظ توجه به موارد ايمني به تاخير انداختيم. 
نظرات بینندگان