arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

زمان ثبت‌نام جديد عمره مفرده

مدير سازمان حج و زيارت گيلان اعزام زائران گيلاني به حج عمره را 12 روزه‌ خواند و تصريح كرد: بر همين اساس زائران شش روز در مدينه و شش روز در مكه اقامت مي‌يابند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدير سازمان حج و زيارت گيلان اعزام زائران گيلاني به حج عمره را 12 روزه‌ خواند و تصريح كرد: بر همين اساس زائران شش روز در مدينه و شش روز در مكه اقامت مي‌يابند.

فارس: مدير سازمان حج و زيارت گيلان گفت: بر اساس اعلام سازمان ثبت‌نام جديد براي عمره مفرده از مهر ماه امسال آغاز مي‌شود.

حسن يگانه در همايش بزرگ زائران عمره شرق گيلان در مسجد جامع اين شهرستان با بيان اينكه اعزام زائران حج عمره گيلاني از اسفند ماه سال 89 آغاز شده است، خاطرنشان كرد: تا چهارم مرداد ماه امسال 17 هزار زائر گيلاني به سفر معنوي عمره مفرده اعزام مي‌شوند.

وي با اشاره به اينكه براي اعزام زائران حج عمره گيلان سه جلسه آموزش توسط كاروان‌ها و يك جلسه متمركز توسط حج و زيارت استان برگزار مي‌شود، افزود: اين دسته از زائران بايد قبل از اعزام واكسن مننژيت را در پايگاه‌هاي هلال ‌احمر دريافت و فرم‌هاي سلامت را پيش از اعزام تكميل كنند.

مدير سازمان حج و زيارت گيلان اعزام زائران گيلاني به حج عمره را 12 روزه‌ خواند و تصريح كرد: بر همين اساس زائران شش روز در مدينه و شش روز در مكه اقامت مي‌يابند.

وي افزود: گيلان همواره شاهد رشد و افزايش استقبال زائران براي زيارت خانه خدا و عتبات عاليات بوده است و به همين دليل به مديريت و برنامه‌ريزي منسجم‌تري در اعزام كاروان‌ها نياز است.

يگانه با اشاره به اعزام 16 هزار و 644 نفر از گيلان در قالب كاروان‌هاي حج و زيارت گفت: چهار كاروان دانشجويي نيز در سال جاري از گيلان به حج عمره اعزام مي‌شوند كه در مجموع شاهد اعزام 17 هزار گيلاني به حج عمره مفرده ميشويم.

وي با اشاره به اعزام 800 هزار تا يك ميليون نفر به حج عمره مفرده در كشور در سال جاري خاطرنشان كرد: براساس قرعه‌كشي انجام شده، تا قبل از آغاز اعزام به حج عمره در اسفند ماه سال 89، 2 ميليون و 700 هزار فيش موجود است.

يگانه افزود: در فروردين ماه سال 87 بالغ بر 600 هزار فيش عمره در دست مردم وجود داشت كه در بازه ثبت‌نام فروردين تا خرداد ماه سال 87 اين آمار به 3 ميليون و 373 هزار نفر افزابش يافت.
وي با بيان اينكه اين تعداد در سال‌هاي گذشته اعزام شدند، بيان داشت: تا اسفند ماه سال 89 اين تعداد فيش حج عمره به 2 ميليون و 700 هزار كاهش يافته است.

مدير سازمان حج و زيارت گيلان افزود: با اعزام 800 هزار تا يك ميليون نفر زائران حج عمره آمار مذكور كاهش مي‌يابد.

به گفته وي، بر اساس اعلام سازمان ثبت‌نام جديد براي حج عمره از مهر ماه امسال آغاز مي‌شود.
وي با اشاره به اقدام‌هاي صورت گرفته براي زائران خاطرنشان كرد: تمام زائران بن‌هاي خريد كتاب به مبلغ 60 هزار ريال دريافت كرده‌اند كه مي‌توانند از نمايشگاه‌هاي كتاب در حاشيه محل‌هاي برگزاري دوره‌هاي آموزشي كتاب خريد كنند.

يگانه افزود: كتاب‌ ادعيه و ديگر كتاب‌هاي مورد نياز مربوط به حج كه در اين نمايشگاه‌ها و توسط انتشارات خاصي عرضه مي‌شود مورد توافق با عربستان است و حمل اين كتاب‌ها در سفر حج ايرادي ندارد.

وي با بيان اينكه وجوه دريافتي از زائران حج عمره براي اقامت، بيمه، اياب و ذهاب در عربستان هزينه مي‌شود، افزود: حدود 45 تا 50 درصد از هزينه‌هاي پرداختي معادل 411 هزار تومان مربوط به هزينه رفت و برگشت هوايي زائران به عربستان است.

مدير حج و زيارت گيلان ادامه داد: زائران با توجه به زمان اعزام و درجه هتل محل اقامت مبلغ 799 هزار و 400 تومان تا 880 هزار و 400 تومان را پرداخت كرده‌اند.

به گفته وي، زائران گيلاني از طريق فرودگاه بين‌المللي ميرزاكوچك خان رشت به حج اعزام مي‌شوند و تاكنون 45 كاروان حج عمره مفرده گيلان به عربستان اعزام شده‌اند.

يگانه در ادامه به برخي سفرهاي غيرمجاز براي كربلاي معلي اشاره كرد و افزود: مردم بايد از اينگونه سفرهاي غيرمجاز پرهيز كنند زيرا با توجه به اوضاع كشور عراق اين سفرها داراي خطراتي است و زائران كه از طرف سازمان حج و زيارت اعزام مي‌شوند در صورت حادثه پول بيمه به خانواده زائران پرداخت مي‌شود.

وي عواقب سفرهاي بدون مجوز به كربلا را به عهده خود افراد دانست و تصريح كرد: مردم بايد دقت لازم را در اين زمينه داشته باشند و به صورت قانوني اقدام به سفر كنند.

مدير سازمان حج و زيارت گيلان درباره اعزام زائران حج تمتع اظهار داشت: امسال براساس برنامه اعلام شده بيش از 900 نفر از مردم گيلان از طريق فرودگاه بين‌المللي ميرزا كوچك خان رشت به حج تمتع اعزام مي‌شوند.

وي افزود: در تلاش هستيم با توجه به فراخوان سازمان يك كاروان ديگر نيز به اين تعداد اضافه كنيم تا شاهد اعزام افراد بيشتري به حج تمتع باشيم.

يگانه همچنين از زائران خواست تا براي جلوگيري از سرقت‌، اجناس قيمتي خود را به صندوق امانات هتل خود تحويل دهند.

وي حج را داراي ظرفيت‌‌هاي ارزشمندي در حوزه‌هاي مختلف دانست و اظهار داشت: هم‌فكري درباره اين ظرفيت‌ها سبب ارتقاي جوامع اسلامي و بهره‌مندي مسلمانان از مواهب آن مي‌شود.
مدير سازمان حج و زيارت گيلان با بيان اينكه حج يك فرصت معنوي براي خودسازي و خودشناسي است، خاطرنشان كرد: زائران خانه خدا بيشترين وقت خود را به معنويات اختصاص دهند.
نظرات بینندگان