arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴

اوباما: بازداشتگاه گوانتانامو به ضرر امنیت ملی آمریکا است

در حالی که بستن بازداشتگاه غیرقانونی گوانتانامو یکی از شعارهای هشت سال پیش «باراک اوباما» پیش از انتخاب به عنوان رئیس جمهوری آمریکا بود، وی روز سه شنبه، بار دیگر درباره ضرورت تعطیلی این زندان تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اوباما گفت: بازداشتگاه گوانتانامو در روند مبارزه با تروریسم نقشی مخرب دارد، زیرا به عنوان ابزار تبلیغی برای جذب نیروهای تروریست استفاده می شود و منابع مالی نظامی را نیز هدر می دهد.

به گزارش «انتخاب»، بازداشتگاه گوانتانامو در راستای سیاست «مبارزه با تروریسم» دولت جرج بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا، میزبان مظنونان و متهمان به عملیات تروریستی علیه منافع آمریکا بوده است. کنشگران حقوق بشر به دلیل بازداشت طولانی مدت بدون حکم قضایی متعارف در این مرکز، سال هاست که خواستار تعطیلی آن هستند.

کاخ سفید امروز (سه شنبه) طرح جدید دولت برای بستن بازداشتگاه یاد شده را منتشر کرد؛ هرچند پیش بینی می شود این طرح با مخالفت جمهوری خواهان در کنگره مواجه شود.

طرح جدید اوباما شامل درخواست 475 میلیون دلار بودجه برای ساخت تاسیسات در داخل خاک ایالات متحده است تا زندانیان گوانتانامو به آمریکا منتقل شوند. به باور کاخ سفید، این کار در نهایت، سالانه 180 میلیون دلار صرفه جویی ایجاد خواهد کرد. 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان